Auttakaa nyt herranjumala! Mies haluaa tyttövauvastamme Tertun !
Ja mulle tulee tuosta nimestä vaan mieleen peräpukamat. Yäk. Oma nimiehdotukseni on Aava, mutta se taas ei kelpaa miehelle!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ja mulle tulee tuosta nimestä vaan mieleen peräpukamat. Yäk. Oma nimiehdotukseni on Aava, mutta se taas ei kelpaa miehelle!
Todella huono trolli. Älä viitsi.
Toivottavasti sukunimenne on Hella, jotta tyttö voi sitten olla Hellan Terttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aava-Terttu.
Anoppi on Terttu, joten hirveen vaikea ajatella vauvalla tuota nimeä. ""mitä banaani tekee tertussa" - no, se on ihan mun oma asia. "< tätä anoppi jaksaa kertoa vuodesta toiseen ja sitten vielä kikattelee päälle.
Sano sille että pyytää lääkäriltä reseptin että pääsisi ostamaan itselleen apteekista uusia vitsejä.
Tai pyydä kertomaan mitä lääkitystä käyttää, että voisitte nauraa anopin vitseille yhdessä.
Terttu Marjatta tai Kerttu Marjatta. Ei olisi ainakaan luokalla toista nimikaimaa.
Terttu on sympaattinen ja kaunis. Luokalla ei ole varmasti neljää Terttua. Ei se kuulosta yhtään huonolta. Uskon, että sen tyyliset nimet on tulossa muotiin. Tiedän yhden 2-vuotiaan Tuulikin.
Riippuu montako lasta teillä on ennestään. Vasta kolmas tytär voi olla Terttu (Tertia).
No Terttu on ihan söpö sinänsä mutta en kyllä itse haluaisi lapsen nimeksi. Ymmärrän siis ap:ta. Aava taas on tusinanimi. onko todella nuo kaksi nimeä ainoat vaihtoehdot?
Terttu on nätti nimi. Voitte olla trendin etunenässä. Paljon kivempi kuin persoonaton Aava.
Teette kompromissin. Jos Terttu ja Aava eivät käy, niin sitten joko Arttu tai Terva.
Jos ette pääse yhteisymmärrykseen, virallisiin papereihin tulee sinun valintasi.
Montako banaania on Tertussa? Se on Tertun oma-asia ;) Ei nimi naista pahenna!
Arvasin, että ketju täyttyy ihmisistä jotka hehkuttavat Terttua ja joiden mielestä ap:n tulisi vain luopua suosikistaan koska se on massanimi ja alistua laittamaan lapselle nimeksi se Terttu.
En minäkään haluaisi nimetä lastani Tertuksi, eikä tietenkään pidä antaa lapselle sellaista nimeä, josta ei päästä yhteisymmärrykseen! Ehkä ap ihan vain tykkää nimestä Aava olematta kiinnostunut sen suosion asteesta.
Ap - käykää yhdessä läpi muita mahdollisia nimiä. Veikkaisin nimimaustanne päätellen, että kategoriat olisivat luontonimet/merkitysnimet ja vanhat nimet.
Mun mummo oli Terttu. Ja oli tosi mukava.
Vierailija kirjoitti:
Tekla? Muistuttaa vähän Terttua ja Aavaa molempia.
Tai Telma? Joka tapauksessa miehelläsi on parempi maku kuin sinulla. Terttu on ihan ok. Aava on wt-nimi.
Jotain muita ehdotuksia:
Kerttu - on lähes kuin Terttu, ja luontonimi kuten Aavakin
Varpu - Herkkä luontonimi, jossa on samaa reippautta kuin Tertussa
Aura - ks. Varpu
Verna - ks. Varpu
Minttu - tämäkin on samaan aikaan reipas ja ytimekäs + luontonimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekla? Muistuttaa vähän Terttua ja Aavaa molempia.
Tai Telma? Joka tapauksessa miehelläsi on parempi maku kuin sinulla. Terttu on ihan ok. Aava on wt-nimi.
No Aava ei kyllä millään logiikalla ole wt-nimi. Ava ehkä onkin. Aava on luontonimi, ja nimenomaan ylemmän sosioekonomisen aseman edustajat antavat luontonimiä lapsilleen.
Ei voida myöskään vertailla, kenen maku on parempi kuin toisen.
Aava Terttu. (Aika hirveä yhdistelmä, ehkä vain minun mielestä.)
Talvikki olisi minusta ihana nimi. Jos haluaa harvinaisen niin Hanni. Hannuli vielä harvinaisempi, ja Terttuli myös. (Kyllä, molempia löytyy oikeasti.)
Onneks sain äitini kolmannen nimen, enkä sitä Terttua.