”Miehiltä ei vaan voi vaatia... ” WTF?
Tuntuu, että vieläkin on vähän vallalla sellainen ajatus, että mieheltä ei vaan voi vaatia samanlaista suoriutumista kodin- ja lastenhoidossa kuin naiselta. Toki virallisesti kaikissa perheissä ollaan tasa-arvoisia, mutta kuten tältäkin palstalta saa lukea vähintään sivulauseissa, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Edelleen etenkin vanhemmalla väellä on ajatus että nainen hoitaa ja huolehtii, kun ei se mies kuitenkaan pysty tai että se nyt vaan on naisen rooli.
Minun exäni jätti kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän minun harteilleni. Aikani sitä katselin, kunnes otin ja lähdin. Elintaso laski, mutta onnellisuus ja elämänlaatu parani 100 %.
Miksi sinä joka koet ettei miehesi ”kykene”, jäät sellaiseen liittoon?
Kysymys ei minullakaan ollut siitä, että olisin vaatinut jotain leikkaussalisteriiliä kotia. Ihan perus roskien ja pullojen vientiä, pyykinpesua, imurointia ja tavaroiden järjestelyä.
Tämä aihe nousi taas mieleen, kun lapsen luokka järjesti kahvilan koulun tapahtumassa. Ketkä siellä puuhasivat ja sopivat, suunnittelivat sähköpostiringissä yötä myöten, leipoivat ja lopulta seisoivat kahvilassa myymässä lasten kanssa. Aivan oikein, äiditpä tietenkin. Ihan yhtä vaativien töidensä ohessa kuin mitä miehilläänkin on.
Mitä hemmettiä oikeasti?
Kommentit (781)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset nyt vaan ovat erilaisia. Niin on ollut jo luolamies ajoista lähtien. Ei se tarkoita etteikö mies osaisi hoitaa kotia ja lapsia siinä missä nainenkin mutta helposti se roolijako kuitenkin painottuu siihen suuntaan miten aikojen alusta luonto on tarkoittanut. Minä en naisena halua rassata autoa, remontoida, tehdä raskaampia pihatöitä jne.
Luolamiehet rassasivat autoja?
Luolanaiset leipoivat mokkapaloja, silittivät kevätverhoja ja huolehtivat lasten muskareista ja päikkyohjelmista?
Onkohan tämä kevätverhomies sama kuin ulva- värkeillään mokkapaloja leipoja- mokkapala ja tietokoneita/asuntoja/kaikki miehiset keksinnöt-tekijämies? Alkaa niin kovasti toistaa itseään nämä ketjut. Taitaa olla vain yksi ja sama mies(työtön? kenties työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmista?) joka pystyy kaiket päivät olemaan koneellaan. Ja kehumaan mitä ne MUUT miehet taas on saaneet aikaan :D Sillä välin, kun hän itse keskustelee mokkapaloista.
Mietin samaa, ja terassinrakentaja on varmaan sama, jonka omakotitalon pihalle nousee joka päivä uusi leikkimökki. Klassikkohahmot sivupersoonineen ovat jo täällä, vielä voisi Sinkkumies tulla pätemään?
Vierailija kirjoitti:
Vakavissaan, monesti se että "mies ei tee mitään" tarkoittaa oikeasti sitä, että mies ei tee kuten nainen haluaa ja vaatii. Nainen haluaa järjestää ne jokavuotiset lapsisynttäri (x3 lasta) joihin riehutaan puoli viikkoa etukäteen. Eihän hieno mamma halua, että lapsellaan on tavallisia synttäreitä vaan vähintään yhtä hienot kuin muilla kilpavarustelevilla mammoilla. Lisäksi sisustusta pitää muuttaa vuodenaikojen mukaan, laiska mies jos ei jaksa pyyhiä pölyjä tuikkukipoista ja vaihtaa naisen kanssa kevätverhoja, siis onhan se sikaa jos mies makaa ja nainen vaihtaa verhoja!
Lisäksi yleinen siisteys, totta helvetissä taloa pitää siivota sillä tarmolla kuin Nainen määrää. Miehen mielipide ja tapa toimia on auttamatta VÄÄRIN. Niin, ole siinä sitten "ahkera" kun olet ikäänkuin työntekijä naiselle. Hyvällä toiminnalla vältät pikkuvaimon raivarit ja turhautumisen.
Tämä nyt on täysin pes*eestä. Minä en ainakaan koskaan edes olettanut, että mies millään lailla osallistuu lasten synttäreiden valmisteluun. Lisäksi sinulla on jokin pakkomielle noista "kevätverhoista". (vaihtoiko äitisi kenties kevätverhot, ja sinä jouduit auttamaan, vai mistä moiset kevätverhot ovat sinut traumatisoineet? En ole koskaan kuullut "kevätverhoista" ennekuin tämän kevätverhomiehen kertomana. Olet varmaan se sama, jota äiti poltteli silitysraudalla. Traumaattinen koti. Kevätverhot ja silitysrauta :(
Uliskaa, uliskaa ihmeessä vielä neljäskin päivä mokkapaloista.
Eikö teidän pitäisi olla lapsianne rokottamassa ja kukkia sumuttamassa?
Hei, sinä kevätverhomies! Olet aikaasi pahasti jäljessä. Kuka nykyään edes käyttää verhoja?
Ja olet aikaasi jäljessä myös siinä, kun kuvittelet, että joka mies rakentaa itse talonsa ja kokoaa tietokoneensa.
Ei se enää aikapäiviin ole ollut niin. Miehetkin ostavat talonsa valmiina ja tietokoneensa kaupasta. Ei ne miehet niitä itse ole tehneet, vaikka sinä niin kuvittelet. Oletko ehkä itse rakentanut talosi/asuntosi? Ai niin eihän sinulla ole omaa.... Ja teitö oman tietokoneesi alusta asti? Ai niin, ethän sinä osaa vaikka MIES oletkin....
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse niistä mokkapaloista olet ulissut. Ei kukaan muu. Ja veikkaanpa, että kun sinä jätät tämän ketjun ja mokkapaloista jankutuksen, tämä ketju painuu unholaan. Kokeile, ei enää yhtään ulinaa mokkapaloista ja tunnin päästä tämä ketju on uponnut. Menepä nyt itse rokottamaan olemattomia lapsiasi ja sumuttelemaan muovikukkiasi ja tuuleta aivoi. Käyt jo näin aamusta kierroksilla. Menisit muuten ihan oikeasti hoitoon. Hakisit apua itsellesi, koska tuo naisvihasi on ihan kamalaa. Kätsit siitä varmaan itse ihan eniten. Elämäsi ei voi olla kovinkaan hyvää, kun olet noin katkera ihan vieraille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kodikasta, Pyhän Vulvan lisäksi myös kevätverho- ja tuikkukippomies on täällä. 😁
Löytyiskö vielä se liikaa hymiöitä käyttävä kodinsähkömies, joka ei saa verhotankoa suoraan? Tai jykeväleukajankkaaja?
Naiset keksii päästään palstalle kirjoittavista miehistä juttuja, kun ei ole enää muita argumentteja?
Eikö sunkin pitäisi olla kokkaamassa yhtä 598 ateriasta viikossa ja lajittelemassa pyykkejä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kodikasta, Pyhän Vulvan lisäksi myös kevätverho- ja tuikkukippomies on täällä. 😁
Löytyiskö vielä se liikaa hymiöitä käyttävä kodinsähkömies, joka ei saa verhotankoa suoraan? Tai jykeväleukajankkaaja?Naiset keksii päästään palstalle kirjoittavista miehistä juttuja, kun ei ole enää muita argumentteja?
Eikö sunkin pitäisi olla kokkaamassa yhtä 598 ateriasta viikossa ja lajittelemassa pyykkejä ?
Kaipailen muutamaa tyyppiä, koska ketju on viihdyttävä, muuten en osallistu. Kiitos huolenpidosta, meillä on valmiiksi tehtyä ruokaa jääkaapissa ja pyykit pestynä. Lapsiperhevuosina oli vähän eri meno.
Vierailija kirjoitti:
-keski-ikäinen mies- kirjoitti:
Timeout, timeout. Menkääs nyt kummankin sukupuolen edustajat välillä leipomaan vaikka niitä mokkapaloja tai väsäämään sitä terassia raittiiseen ulkoilmaan. Alkaa tuleen jo niin levotonta settiä ettei kenenkään puheissa ole mitään tolkkua.
Mikä ihmeen time-out?
Anna av-mammojen riehua kerran vuodessa leivottavien mokkapalojen varjolla, kun ei näillä ressukoilla ole muutakaan elämää.
Eiköhän täällä nytkin ole ainoa riehuja se kevätverhomies, joka on jaksanut mokkapaloista jankuttaa sivukaupalla. Nyt on siirrytty niiden lisäksi tuikkukippoihin ja kevätverhoihin. Epäilen, että oikeilla AV-MAMMOILLA on muutakin elämää, kuin mokkapalat ja av-palsta, mutta tällä kevätverhomiehellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse niistä mokkapaloista olet ulissut. Ei kukaan muu. Ja veikkaanpa, että kun sinä jätät tämän ketjun ja mokkapaloista jankutuksen, tämä ketju painuu unholaan. Kokeile, ei enää yhtään ulinaa mokkapaloista ja tunnin päästä tämä ketju on uponnut. Menepä nyt itse rokottamaan olemattomia lapsiasi ja sumuttelemaan muovikukkiasi ja tuuleta aivoi. Käyt jo näin aamusta kierroksilla. Menisit muuten ihan oikeasti hoitoon. Hakisit apua itsellesi, koska tuo naisvihasi on ihan kamalaa. Kätsit siitä varmaan itse ihan eniten. Elämäsi ei voi olla kovinkaan hyvää, kun olet noin katkera ihan vieraille ihmisille.
Tämä ketju oli jo painumassa hyvää vauhtia alas, mutta toissa iltana tämä tyyppi päätti nostaa sen ylös just ennen palstan sulkeutumista. Kai se on niin, että hän on oppinut uuden sanan "mokkapalat", sitä pitää jankuttaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timeout, timeout. Menkääs nyt kummankin sukupuolen edustajat välillä leipomaan vaikka niitä mokkapaloja tai väsäämään sitä terassia raittiiseen ulkoilmaan. Alkaa tuleen jo niin levotonta settiä ettei kenenkään puheissa ole mitään tolkkua.
Mikä ihmeen time-out?
Anna av-mammojen riehua kerran vuodessa leivottavien mokkapalojen varjolla, kun ei näillä ressukoilla ole muutakaan elämää.
Eiköhän täällä nytkin ole ainoa riehuja se kevätverhomies, joka on jaksanut mokkapaloista jankuttaa sivukaupalla. Nyt on siirrytty niiden lisäksi tuikkukippoihin ja kevätverhoihin. Epäilen, että oikeilla AV-MAMMOILLA on muutakin elämää, kuin mokkapalat ja av-palsta, mutta tällä kevätverhomiehellä ei.
Jankkaat sivulla 49 yli 700 viestin jälkeen ja sanot että sulla on elämä ?
Monetko mokkapalat olet joutunut tänä vuonna leipomaan, alistettu naisparka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa asuu kerrostalossa, mitä ihmeen terasseja siellä valetaan? Tietokoneen "korjaus" ei ole mikään miesten työ, autot korjataan korjaamolla joka tapauksessa, kenellä nykyään on edes välineet auton korjaamiseen kotona? Tai tila, vai lumihangessako tekee niitä korjauksia?
Taloyhtiössä ei nykyään saa tehdä itse yhtään mitään paitsi tapetoida tai maalata, jonka homman naiset osaavat siinä missä miehetkin. Kaikkeen tarvitaan taloyhtiön lupa ja tekijäksi kaikenmaailman lisenssien omaavat, itse ei saa laittaa edes laattoja lattiaan, sukupuolesta riippumatta.
Omassa talossa asuen (kuten minä ja mieheni) tehdään ne "miesten työt" ihan yhdessä, ei ole mitään järkeä ulkoistaa toista kahvinkeittoon tehdessä remonttia. Eikä niitä remontteja tehdä edes joka vuosi, meinaatko että miehen ei tarvitse kun olla, paitsi niissä remonteissa, joissa tehdään tasan yhtä pitkää päivää? Silloin kun tehdään, molemmat tekevät, ihan yhdessä mm on laatoitettu kylpyhuoneet, yhtään laskematta onko laastin sekoitus tai laatan leikkaaminen minkä sukupuolen työ.
Ei ihme että olet yksin, kuka tuollaista katsoisi ja miksi. Kannattaisi vähän päivittää näkemystään, mitä kotitöitä ylipäätään on enää olemassa.
Ketjun ulina alkoi kerran vuodessa VAPAAEHTOISESTI leivottavista mokkapaloista.
Kerro toki ne naisten työt? En ole koskaan elämässäni tuntenut yhtäkään "sinkkumiestä joka elää pitsalaatikoiden täyttämässä saastaisessa asunnossa jossa sukat liimaantuu lattiaan ja joka paikka on saastainen"-tapausta.
Live-love-laugh-meikki-hiuspinni-krääsä-kaatopaikoillaan eläviä naisia sekin edestä.
Miksi sinä rupeat vertaamaan perheellisen naisen ja sinkkumiehen talouksia keskenään? En ole tässä ketjussa nähnyt yhdenkään sinkkunaisen kiukuttelevan yhtään, mutta sinkkumiehet määkyvät kuorossa. Eihän teillä ole aavistustakaan, miten paljon hommaa lapsiperheissä on. Sitä hommaa on sitäkin enemmän, jos toinen aikuisista on vapaamatkustaja.
Implikoit, että sinkkumies ei ole kasvanut lapsiperheessä tai sinkkumies ei tiedä lapsista mitään?
Kunnon äitimyyttimarttyyri taas vauhdissa. Kosketuspintaa on paljonkin, ja sinullakin on aikaa ulista kolmatta päivää mokkapalojen leipomisesta, tehtävä josta suoriuduin jo 8-vuotiaana.
Voi hyvänen aika. On ihan eri asia olla lapsena lapsiperheessä tai olla siinä se aikuinen. Eihän sitäkään voi verrata, että ajaa autoa tai istuu takapenkillä. Satunnaisena lapsenvahtina oleminen on myös ihan eri asia kuin olla vastuussa lapsista koko ajan.
Itse sinä täällä uliset koko ajan. Aika nuoresta olet keittiöhommia tehnyt. Haitko itse tarvikkeet kaupasta, leivoit, siivosit jälkesi, pakkasit mokkapalt, veit koululle ja vielä möit? Sinä et kuitenkaan nyt ymmärrä, mistä tässä on kysymys. Jos luonasi käy joka päivä vieras, joka joka ikinen kerta pudottaa karkkipaperin eteisen lattialle ja jättää sen siihen, niin missä vaiheessa sanot asiasta hänelle? Vai nostatko roskan vuodesta toiseen tyytyväisenä?
Miksi lapsillasi on jatkuvasti karkkia ja miksi lapsesi eivät ymmärrä sitä ettei karkkipapereita pudoteta lattioille?
Onko sulla edes sitä miestä ja lapsia itselläsi?
Naisilla aika menee sometellessa ja av-palstalla sormetellessa nykyään.
Herranen aika millainen mies. Nyt en tajua, onko hän hyvin lämminsydäminen vai kylmäkiskoinen, kun hän joko pitää vieraita lapsinaan tai lapsiaan vieraina. Melko hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen time-out?
Se nyt on ainakin selvää, että sinulla ei ole muuta elämää kuin tämä palsta.
Säälittävää riitelyä ;) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kunnioitusta kuningatar kuninkaallesi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitään ja lauletaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että vieläkin on vähän vallalla sellainen ajatus, että mieheltä ei vaan voi vaatia samanlaista suoriutumista kodin- ja lastenhoidossa kuin naiselta. Toki virallisesti kaikissa perheissä ollaan tasa-arvoisia, mutta kuten tältäkin palstalta saa lukea vähintään sivulauseissa, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Edelleen etenkin vanhemmalla väellä on ajatus että nainen hoitaa ja huolehtii, kun ei se mies kuitenkaan pysty tai että se nyt vaan on naisen rooli.
Oletko sitä mieltä, että naiselta voi vaatia aivan vastaavan suoriutumisen "miesten hommissa" kuin miehillä? Heti kun tämä tapahtuu niin minä otan 50% kaikista kotitöistä, sitä ennen sanon saa nainen tehdä enemmän pieniä kotiaskareita kuten pyykit ja lasten jutut.
On 45min aikaa lähteä hiihtolomalle ja autossa on kesärenkaat. Vaihtuuko ne renkaat 45minuutissa auton alle vai ei?
Terassille pitää valaa pohjat ja rakentaa noin kilometristä lankkua siihen patio joka on suorassa ja kestää aikaa. Valmistuuko se terassi naiselta vai ei?
Eli voiko naiselta vaatia _samanlaisen_ suoriutumisen vai ei?
Tietysti voi. Mitä ei vielä osaa, sen voi opetella. Koskee kaikkea. On aina järkevämpää tehdä jotakin huolellisesti kuin hutiloiden ja siksi kahteen kertaan. Kesärenkaat autossa 45 min ennen hiihtolomaa on tosin vain huonoa suunnittelua.
Niin voi opetella. Nainen saa opetella miesten hommat kunnes tekee ne yhtä tehokkaasti, laadukkaasti ja nopeasti kuin mies. Sitä ennen minä teen kotihommia juuri niin "vajavaisesti" kuin taidoillani sujuu, opettelen katsos. Jos ei laatu tai nopeus kelpaa niin nainen on hyvä ja auttaa.
Puhut jotenkin ristiriitaisesti. Nämä sinun "naistentyöt" kun on yleensä normaaliin elämään kuuluvia, kaikkia koskevia hommia. Ei mieskään voi elää niin, ettei "osaa" siivota tai tehdä itselleen ruokaa ja luulisi, että miehenkin täytyy osata pyykätä(vai mistä ne puhtaat vaatteet miehen kaappiin ilmestyy?). "Lasten jutut" kuten lasten ruokkiminen ja lasten vaatehuolto sujuu siinä samalla kun pesee aikuisten/omia vaatteitaan tai tekee ruokaa. Rakentaminen vaatii kuitenkin jonkin verran erityisosaamista, mutta nekin voi tietenkin oppia kuka vaan, myös nainen (tunnenkin monta naispuuseppää), mutta ei kaikki miehetkään osaa rakentaa teranssia. Ja tuskin kukaan sitä teransiakaan koko elämäänsä ja joka päivä rakentaa. Nämä asiat eivät ole vertailukelpoisia, koska ihmisen pitää syödä joka päivä ja pestä pyykkiäkin aika usein, kuten myös siivota, mutta se teranssi on kerta rykäisy. Vai väitätkö, että kun sinä kerran elämässäsi olet uhrannut kuukauden teransin tekoon, olet koko loppu elämäsi vaimosi passattavana ja suhteessa vapaamatkustaja, koska silloin kerran 40 vuotta sitten rakensin teranssin?
Asenteesi on feministinen miesviha. Pesen itse pyykkiin koneen avulla ja voisin vatkata ne vaikka käsin puhtaiksi. :) kiitos koneen jonka suunnitteli mies. Annetaan naiselle credittiä auton tuulilasin pyyhinten keksimisestä.
Minun aseenteesta ei miesvihaa löydy. Ja tuo on todella naurettavaa, että ratsastat MUIDEN miesten saavutuksilla:) Se ei todellakaan ole sinun ansiota, että joku toinen mies on keksinyt pesukoneen. Sinä tuskin olisit siihen koskaan pystynyt, joten äläpä siitä kunniaa itsellesi ota. kunnia sille, jolle kunnia kuuluu, ei siis sinulle.
Susta tulee mun exä mieleen. Sinulla taitaa olla oikein alistuva mies tai enemmänkin koira. ;) Miks naiset luulee olevansa jotain mehiläis kuningattaria. Äitimaa ja isä aurinkoinen.
Onneksi on ex. Voi vielä naisparka pelastua elämälle, kun on sinun jälkeesi saanut uuden mahdollisuuden :D
Mies ei minulla ole millään lailla alistuva, vaikka ei kyllä ihan niin paha jäärä, kuin mitä isänsä oli. Appi oli niin määräilevä, että anoppi joutui koko elämänsä lämmittämään tiskivedenkin hellalla, kun appi ei antanut asentaa lämminvesivaraajaa ja muutenkin määräsi kaikki asiat omavaltaisesti. Koira minulla on muutenkin, niin miehen ei tarvitse ajaa koiranvirkaa ;) Enkä kuvittele olevani mehiläiskuningatar (vaikka oihan se aika mageeta, nyt kun asiasta mainitsit). Minua kyllä kiinnostaa kuulla, että miksi kuvitteleisin olevani mehiläiskuningarar? Olet outo, jos kuvittelet, että jos mieheltäkin vaaditaan tavalliseen elämään vaadittavia taitoja, on nainen silloin jotenkin vaativaa sorttia ja miestä alistavaa. Eikö sinustä miehen todellakaan tarvitse osata mormaaliin elämään kuuluvia taitoja???? Mitä mieltä olet, kuuluuko miehen osata pyyhkiä takapuolensa, vai vaaditko, että vaimon on se tehtävä? Mitä taitoja miehenkin pitää osata, että voi elää normaalia elämää?
Säälin miestäsi ja säälin sinua. Halveksit miehiä, on ihme miten nykyinen miehesi sietää sinua, jos olet samanlainen piikittelijä todellisuudessa. Ehkä sen takia räyhäät täällä chatissä, koska miehesi ei kestä sinua. :) Miehen normaaleihin taitoihin kuuluu välttää tuollaiset naiset. Et oikein tee kunniaa naisillekaan.
Päätyösi taitaa olla täällä katkeran elämäsi itkeminen. Kuvittelin, että sinulla olisi jonkilaista taitoa ymmärtää nämä yksinkertaiset kielikuvat. Naiset ovat kissoja: Enemmän merkitsee se ympäristö missä elävät kuin koirille, jotka oikeasti voivat olla luotettavia. Suosittelen sinulle, että avaat koiraltasi sen kaulapannan välillä ja huomaat. että koirasikin hymyilee välillä ;) Ei se riitelyä rakkautta ole vaikka niin uskot. Kunnioitus, välittäminen ja luottamus voivat ehkä pelastaa suhteesi, jos käytät enemmän korviasi, etkä pahansuopaista kieltäsi.
Ugh
:DDDDDDDDDDDDDD Voi sinua reppanaa, miten väärässä olet! Voit lopettaa säälimisen , sillä se on turhaa :)
Ensinnäkin: Koirillani ei koskaan ole ollut pantaa kaulassa. Ne ovat saaneet hymyillä aina. Ja voit uskoa, että koira on kaikkein iloisin, kun MINÄ tulen kotiin ja minun perässä se aina kulkeekin. Kaikki koirat ovat kiintyneet eniten meidän perheestä minuun, mikä lie sitten syynä ;)
Samaten voit lopettaa mieheni säälimisen. Mieheni sanoi jo heti suhteen alussa, että minä olen nainen jonka kanssa hän on "valmis menemään naimisiin vaikka huomenna". Yhteistä taivalta on takana jo kohta 40v ja vaikka minä olisin ollut valmis eroamaan joskus ruuhkavuosina, niin mies ei. Meidän suhteessa on oikeata rakkautta, joka kestää myötä- ja vastamäet. Sellaista josta sinä voit vain haaveilla :D
Kunnioitus ja välittäminen on varmaan sellainen asia josta sinun ei kannata meille neuvoja jaella. Taidetaan osata ne paremmin.
Ja mistä olet saanut päähäsi, että meillä riidellään? Siitäkö, että mies pyyhkii itse takapuolensa, eikä vaadi minua sitä pyyhkimään? Meinaatko, että meillä väännetään joka päivä siitä, kuka pyyhkii miehen takapuolen? Vai mitä riitaa tarkoitat? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vakavissaan, monesti se että "mies ei tee mitään" tarkoittaa oikeasti sitä, että mies ei tee kuten nainen haluaa ja vaatii. Nainen haluaa järjestää ne jokavuotiset lapsisynttäri (x3 lasta) joihin riehutaan puoli viikkoa etukäteen. Eihän hieno mamma halua, että lapsellaan on tavallisia synttäreitä vaan vähintään yhtä hienot kuin muilla kilpavarustelevilla mammoilla. Lisäksi sisustusta pitää muuttaa vuodenaikojen mukaan, laiska mies jos ei jaksa pyyhiä pölyjä tuikkukipoista ja vaihtaa naisen kanssa kevätverhoja, siis onhan se sikaa jos mies makaa ja nainen vaihtaa verhoja!
Lisäksi yleinen siisteys, totta helvetissä taloa pitää siivota sillä tarmolla kuin Nainen määrää. Miehen mielipide ja tapa toimia on auttamatta VÄÄRIN. Niin, ole siinä sitten "ahkera" kun olet ikäänkuin työntekijä naiselle. Hyvällä toiminnalla vältät pikkuvaimon raivarit ja turhautumisen.
Ei jumalauta mitä lapasia tälläkin palsalla nirisee! Ihanko nainen on pakottanut hankkimaan kolme lasta? Toisekseen ihmettelen miten miehelle on niin vastenmielistä ilahduttaa omia lapsiaan edes näiden synttäreillä?! Kuitenkaan miehet eivät yleensä leivo tai suunnittele ohjelmaa, joten ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
Miksi ihmeessä hankitte perheen ja menette naimisiin, jos vaimo ja lapset ovat teille alinta saastaa, joiden hyvinvoinnin eteen ette ole mitään valmiita tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta mitä lapasia tälläkin palsalla nirisee! Ihanko nainen on pakottanut hankkimaan kolme lasta? Toisekseen ihmettelen miten miehelle on niin vastenmielistä ilahduttaa omia lapsiaan edes näiden synttäreillä?! Kuitenkaan miehet eivät yleensä leivo tai suunnittele ohjelmaa, joten ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
Miksi ihmeessä hankitte perheen ja menette naimisiin, jos vaimo ja lapset ovat teille alinta saastaa, joiden hyvinvoinnin eteen ette ole mitään valmiita tekemään?
Yhyy, lasten synttärit ja mokkapalat!!!!!!!!!!!
Yhyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tiskikoneen lataaminen 1 minuutti
-tiskikoneen tyhjennys 2 minuuttia
-pesukoneen täyttö 1 minuutti
-pesukoneen tyhjennys 3 minuuttia
-viikkosiivous maksimissaan tunti
Samaan aikaan mies tekee naisten 32 viikkotyötunnin sijaan 38 viikkotyötuntia keskimäärin.
Ruoanlaitto on itselleni harrastus ja ajanvietettä.
Aikaa teillä ulisijoilla on maata palstalla aamusta iltaan.
Sinähän nopeasti tiskikoneen lataat. Meillä siihen menee mieheltä huomattavasti kauemmin aikkaa ja se valittaa, että se on kova homma.
Ja jos pesukoneen (pyykkikoneen?) täyttö kestää minuutin, niin lajitteletko pyykkejä ollenkaan?
Ja kyllä ainakin meillä pyykkikoneen tyhjennys kestää jonkin aikaa, koska pyykit pitää oikoa ja ripustaa kuivumaan. Jos sukkapyykkiä on paljon, joka sukka täytyy tietenkin kiinnittää pyykkipojilla erikseen, niin kuin kaikki muukin pikkupyykki.
Viikkosiivous kestää koko perjantai-illan ja jatkuu lauantaina(koska en jaksa enää pestä koko taloa yhtenä päivänä).
Ja kyllä meillä ainakin on työpäivä klo 8-16 joka päivä. En ymmärrä mistä revit tuon 32h. Miehellä on kyllä jotkut "pekkaset" ja se pitää pekkasvapaita viikko tolkulla välillä. Ei meillä kyllä sellaisia vapaita ole.
Tässä hyvä esimerkki siitä, miten joillain siivous lähtee lapasesta. En ikipäivänä suostuisi osallistumaan tuollaiseen touhuun. Pyykit menee narulle, astiat laitetaan käytön jälkeen saman tien koneeseen ja viikkosiivoukseksi riittää imurointi sekä kylppärin pääosien peseminen. Tavarat pysyvät järjestyksessä, kun niitä ei heittele minne sattuu. Keittiön voi pyyhkäistä samalla kun laittaa käytetyt astiat koneeseen. Pölyt sitten tarpeen mukaan. Siivooja voi hoitaa isommat siivoukset aina välillä.
Näillä eväillä pysyy siisti koti vähällä vaivalla ja parisuhteen kärsimättä.
Noilla eväillä voi 2 aikuisen talous pysyä siistinä, mutta ei 4 lapsen, 2 aikuisen 2koiran ja 3 kissan. ja turha tulla sanomaan, että omapa on valintasi, koska niinhä se onkin ja olen siihen ihan tyytyväinen. En ole sanonut, että valitan siivoamisesta. Tiedän, että elämä ilman lapsia, miestä ja lemmikkejä olisi helpompaa, mutta minulle se olisi tyhjää elämää. Varsinkaan lapsista ja koirista en luopuisi koskaan, vain saadakseni helpomman elämän. Pyykkihuolto ei minulle ole ollenkaan vaikeaa, itseasiassa pidän siitä, mutta koska pyykkiä tulee paljon ja meillä ei ole kuivuria täytyy pyykit ripustaa niin, että niitä mahtuu paljon naruille. viikkosiivoukseski ei todellakaan riitä imurointi :) Pesen keittiönlattia varsinkin kesäisin monta kertaa viikossa, koska ulkoa tulee väkisinkin likaa, kun kuljetaan ulos ja sisälle ja eläimet ramppaa myös edestakaisin. Tälläista elämää on helppo arvostella ja haukkua. koska elämä esim. kerrostalossa on ihan erilaista . (myös siellä olen asunutr, silloin kun perhettä ei ollut) Ja vaikka kuinka itse laittaisit ne tavarat paikoilleen ja astiat koneeseen, ei pienet lapset välttämättä tee niin. Meillä saa harrastaa ja kotia käytetään elämiseen, eikä edustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen time-out?
Luuletko, että olen kirjoittanut kaikki sivut???? Hahahhahaa. Olen ollut mukana nyt viineisen parin sivun aikana. Yritän lukea noita sivuja no:40 tänne loppuun päin. Sitä ennen kirjoitettuja ei jaksa. Joku täällä jankkaa mokkapaloista ja linja jatkuu. Oletko seonnut, etkä osaa enää muuta kirjoittaa kuin mokkapala, mokkapala, mokkapala ;) Mitä kysymykseesi tulee, niin en tänä vuonna ole leiponut mokkapaloja ehkä kertaakaan. En muista tarkkaan. Leivon tosi paljon, koska tykkään leipomisesta. Mutta jos tarkoitat, olenko leiponut mokkapaloja koulun myyjäisiin tänä vuonna, niin en, koska lapseni ovat jo yliopistoikäisiä, eivät ole vuosiin asuneet kotona, eikä sinne yliopistoon tarvitse leipoa mokkapaloja. Mutta silloin, kun lapset oli vielä ala-asteella ja niitä myyjäisiä pidettiin, en koskaan leiponut mokkapaloja, vaikka ne tavallaan onkin helppoja tehdä. Niitä toi myyjäisiin aina aika moni, joten jotakin muuta piti keksiä. Tiedät varmaan näin mokkapala asiantuntijana/perheenäiti asiantuntijana, että mokkapalat ovat suosittua myyjäiskamaa?
Onneksi ei ole pakko asua miehen kanssa, tai kenenkään toisen aikuisen, se tästä vaan taas tulee mieleen kun ketjua lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen time-out?
Luuletko, että olen kirjoittanut kaikki sivut???? Hahahhahaa. Olen ollut mukana nyt viineisen parin sivun aikana. Yritän lukea noita sivuja no:40 tänne loppuun päin. Sitä ennen kirjoitettuja ei jaksa. Joku täällä jankkaa mokkapaloista ja linja jatkuu. Oletko seonnut, etkä osaa enää muuta kirjoittaa kuin mokkapala, mokkapala, mokkapala ;) Mitä kysymykseesi tulee, niin en tänä vuonna ole leiponut mokkapaloja ehkä kertaakaan. En muista tarkkaan. Leivon tosi paljon, koska tykkään leipomisesta. Mutta jos tarkoitat, olenko leiponut mokkapaloja koulun myyjäisiin tänä vuonna, niin en, koska lapseni ovat jo yliopistoikäisiä, eivät ole vuosiin asuneet kotona, eikä sinne yliopistoon tarvitse leipoa mokkapaloja. Mutta silloin, kun lapset oli vielä ala-asteella ja niitä myyjäisiä pidettiin, en koskaan leiponut mokkapaloja, vaikka ne tavallaan onkin helppoja tehdä. Niitä toi myyjäisiin aina aika moni, joten jotakin muuta piti keksiä. Tiedät varmaan näin mokkapala asiantuntijana/perheenäiti asiantuntijana, että mokkapalat ovat suosittua myyjäiskamaa?
Onpa hurja saavutus, että lapsesi ovat yliopistossa. Korostaisitko sitä vielä enemmän, vaikka se ei liitykään aiheeseen?
Löytyiskö vielä se liikaa hymiöitä käyttävä kodinsähkömies, joka ei saa verhotankoa suoraan? Tai jykeväleukajankkaaja?