Sinä aikuinen, joka olet värjännyt hiuksesi pinkeiksi/sinisiksi/vihreiksi. Miksi?
Pastellivärjätyt hiukset ei vaan sovi yhdellekään aikuiselle ja näytätte traagisilta ja kauheilta. Miksi haluatte näyttää hukassa olevalta punkkariteiniltä? Ja ne haalistuneet pastellihiukset on vielä vastavärjättyä karmeampi näky. Tässäpä trendi, joka tulee muutaman vuoden päästä hävettämään mukaan lähteneitä, lähes yhtä kaamea kuin 90-luvun takatukat.
Kommentit (59)
Voi voi, kylläpä on taas jollakulla vaikeaa! Varmasti he värjäävät siksi, että itse tykkäävät väristä. Koeta kestää.
Ehkä olen hukassa oleva punkkariteini? Mitäs sitten.
Koska tykkään? Voin kertoa sulle, että en kysy sinun tai kenenkään muunkaan mielipidettä siihen miltä mun pitäisi näyttää. Jos sun päiväsi menee pilalle kun näät mun luonnottomat hiukset niin voi voi.
Mulla on ihan tylsät ruskeat hiukset vaan, mutta jos nyt kovasti innostaisi niin miksi hitossa en voisi tukkaani vaikka siniseksi värjätä. En näe mitään ongelmaa. Ja mitä sitten, vaikka se joskus ei enää nappaisikaan? Miksi sitä silti pitäisi hävetä? Ja vaikka hävettäisikin, niin mitä sitten? :D Kyllä sitä aika tyhmältä on teininäkin näyttänyt, ja sille nykyään kavereiden kanssa nauretaan. Jos värjäisin tukkani nyt pinkiksi ja muutaman vuoden päästä häpeäisin sitä, niin mitä sitten? Tää on elämää vaan, ei ole niin vakavaa vaikka välillä olisikin vähän "nolo" ja hiukset pöljän väriset. Ja on sitä aika paljon kaikkia muitakin "trendejä", joille voi vuosien päästä naureskella. :-) Niistä kaikista ei vielä tänä päivänä varmaan arvaakaan, kuinka hölmöltä se tulevaisuudessa näyttääkään. Sellaista se elämä on. Kannattaa oppia elämään ja nauramaan itselleen.
Värjäsin, koska halusin. Tuskin vuosien kuluttua hävettää. Oon jo niin fossiili, että oon ehtinyt käydä läpi monet oudot ja hullut muotivillitykset eikä tulis mieleenkään hävetä takatukkaa tms. Miksi pitäis?
(OK! Super-matalavyötäröiset farkut lähes hävettää. Ei sopineet mulle yhtään + epämukavat. Onneksi tajusin luopua niistä aika nopeasti.)
Ne on jotain kriisiryhmää. Ovat luultavasti olleet nujerrettuja lapsena ja nyt aikuisena on lupa räväyttää oikeen kunnolla! Näiden vantaalaisten amiskojen mielestä on todella extremeä ja räväkkää värjätä tukka pinkiksi. Mauttomuuden kruunaa rumat tatuoinnit.
jakkuleidi + korkkarit kirjoitti:
Ne on jotain kriisiryhmää. Ovat luultavasti olleet nujerrettuja lapsena ja nyt aikuisena on lupa räväyttää oikeen kunnolla! Näiden vantaalaisten amiskojen mielestä on todella extremeä ja räväkkää värjätä tukka pinkiksi. Mauttomuuden kruunaa rumat tatuoinnit.
Tämä.
jakkuleidi + korkkarit kirjoitti:
Jukuvau hei. Olen siis extreme amiska (mitä pahaa on kouluttautumisessa?) Vantaalta? Parasta kriisiryhmää vieläpä. Kiva tietää. :D
Vai oisko totuus sittenkin jotain ihan muuta. No, ei se mitään, ettei sun mielikuvituksesi riitä. Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia ja niin edelleen. Tai provohan tää oli, ei kai kukaan "aikuinen" ihminen ole noin tyhmä?
Jotta sinulla olisi juuri tämänkaltainen aihe kirjoitettavaksi tänne! :)
Värjäsin, koska mä halusin vaihtelua ja nyt mulla on ollut puoli vuotta tummat hiukset sinisillä latvoilla kun sopi tosi hyvin. Löytyy myös lävistyksiä ja tatuointeja ja olen ihan hyvästä perheestä ja opiskelen tällä hetkellä insinööriksi.
Kieltämättä shokkivärjätty tukka lokeroi ihmistä, eikä välttämättä hyvällä tavalla. Omissa työkavereissani ei ole ketään pinkki/sini/viherpäätä. Kaikilla on yli 5000 eur kuukausitulot. Olisko noiden välillä joku korrelaatio...
Vierailija kirjoitti:
Värjäsin, koska mä halusin vaihtelua ja nyt mulla on ollut puoli vuotta tummat hiukset sinisillä latvoilla kun sopi tosi hyvin. Löytyy myös lävistyksiä ja tatuointeja ja olen ihan hyvästä perheestä ja opiskelen tällä hetkellä insinööriksi.
Olet varmaan halutuimpien joukossa, kun aikanaan haet töitä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Koska tykkään? Voin kertoa sulle, että en kysy sinun tai kenenkään muunkaan mielipidettä siihen miltä mun pitäisi näyttää. Jos sun päiväsi menee pilalle kun näät mun luonnottomat hiukset niin voi voi.
Juuri tämän tyylistä ilmaisua näiltä oman elämänsä "kissanaisilta" voi odottaakin. Yleensä kieli on vähän kömpelöä, argumentit sivistymättömiä ja facebookin uutisvirta täynnä huonosti väännettyjä mietelause- tai uhoamiskuvia (esim. "mä oon mikä oon ja v***** jos et tykkää niin painu v*****"). Ajoittain tuovat myös riitansa someen, toki tarkentamatta että kenelle se veemäinen päivitys on osoitettu, mutta.. kun ei osata muulla tapaa asioitaan hoitaa.
Vielä kauheammalta näyttää vanhempi nainen, joka on värjännyt hiuksensa blondiksi. Se vanhentaa. Brunetet näyttää paljon nuoremmalta.
Miksi ap koet niin tärkeäksi yrittää kontrolloida muiden ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä shokkivärjätty tukka lokeroi ihmistä, eikä välttämättä hyvällä tavalla. Omissa työkavereissani ei ole ketään pinkki/sini/viherpäätä. Kaikilla on yli 5000 eur kuukausitulot. Olisko noiden välillä joku korrelaatio...
Shokkivärjätyt hiukset omaavat tuskin tietävät, mitä korrelaatio tarkoittaa. Siksihän niitä kiky harmittaa.
Just siksi. Ihminen kertoo itsestään tyylillään. Minä kerron esimerkiksi, etten halua tuntea kaltaisiasi ihmisiä.
En ole värjännyt, mutta ehkä joku on värjännyt siksi, että on aikuinen ja voi tehdä ihan mitä haluaa välittämättä jokaisen teinin mielipiteestä. Elämä on aika villiä, kun ikää saa tarpeeksi.