Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko aikuinen nainen pyytää luennoitsijaansa treffeille?

Vierailija
16.02.2018 |

Voiko opettajaa pyytää treffeille?

Olen yliopistossa opiskeleva aikuinen, yli kolmekymppinen nainen. Haluaisin pyytää yhtä luennoitsijaa treffeille/kahville, mutta mitäpä luulette, miten käy? Meillä synkkaa hyvin kaikissa keskusteluissa ja hän kutsuu mua etunimellä eikä vai osoittele, jos pitää johonkin vastata.

En ole juuri viimeisimmän eroni jälkeen treffaillut, kun mielenkiintoista ihmistä ei ole tullut vastaan. Nyt olisi, tällainen yliopiston ulkopuolinen luennoitsija. Mietinkin, onko kysyminen epäeettistä..

Voisinko mennä pää pystyssä vielä pakkienkin jälkeen luennoille? Olen ollut niin pitkään poissa sinkkuelämästä, että olen ihan pulassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä. Hän pyytäköön jos on kiinnostunut. Olisin tätä mieltä, koska olen yhdessä vaiheessa ammatikseni luennoinut. Voin olla väärässä.

Vierailija
2/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan luentosarjan aikana kysy. Kivat keskustelut ja tuttavallisuus voi aivan hyvin liittyä siihen, että olet kiinnostunut ja aktiivinen _opiskelija_. Itse en opiskelijoiden kanssa lähtisi treffeill ihan jo eettisistä syistä, luennoitsijaan ihastuminen on hyvin yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä, äläkä mene, jos hän pyytää.

Opettaja/opiskelija-suhde ei ole millään tasolla oikein tai mutkaton - hän kuitenkin antaa sinulle arvosanan, eikös vain? Odota että ammatillinen suhteenne päättyy, sitten voit ehdottaa kahveja. Näin minä aikoinaan tein. Kiihkeä, romanttinen suhde siitä seurasi :)!

Vierailija
4/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä kun kaikki kurssit yms ovat väliltänne ohi.

Vierailija
5/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aivan hyvin voit kysyä. Eikä ole tosiaankaan häpeä, jos kysyt ja saat kieltävän vastauksen. Ei ole häpeällistä olla kiinnostunut toisesta, jos suhtautuu kunnioittavasti häneen pakkien jälkeen. Vasta stalkkeroinnit ja painostamiset jne. ovat häpeän aiheita.

Vierailija
6/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä, nolaat itsesi. :D

Vierailija
7/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luennoitsija on töissä, eikä oikein pääse "pakoon" tilanteesta jos häntä tullaan iskemään. Kokisin itse tämän hyvin kiusallisena. Voit lähestyä, jos teet sen sitten kun luento/luennot on ohitse.

Vierailija
8/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että työpaikan säännöt kieltävät opiskelijoiden ja luennoitsijoiden/opettajien välisen kanssakäymisen muussa kuin kouluun liittyvissä asioissa, mutta ethän toki kysymällä mitään menetä. Mutta varaudu siihen että luennoitsija ei saa lähteä kanssasi ulos työpaikan sääntöjen takia. Itsekin olin parisuhteessa opinahjoni luennoitsijan kanssa mutta parisuhde oli alkanut jo ennen opiskelua ja puolison töiden alkua, ei siis tarkoituksella ollut opiskelija-opettaja-suhde :D

Vierailija
9/10 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eräs aikuisopiskelija pyysi. Samanikäinen kuin minä (45 v). Perusteli, että kun kurssi on loppunut, niin pyytää. Olisin kyllä lähtenyt, jos olisin ollut vapaa.

Tämä on tapahtunut vain kerran 8-vuotisen urani aikana.

N49

Vierailija
10/10 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin yhtä ihailemaani luennoitsijaa FB-kaveriksi ja ilmaisin kiinnostukseni. Hän lämpesi heti ja menimme treffeille, mistä seurasi melko intensiivinen romanssi. Päädyimme naimisiin ja saimme kaksi lasta, tosin mies paljastui aikamoiseksi opportunistiksi muutenkin. Erosimme. Noh, onneksi meillä on nyt ne kaksi ihanaa lasta. Se koko romanssi ja liitto olivat paha virhe muuten. Ihannoin häntä sen työminänsä kautta ja yksityishenkilönä hän olikin aivan toisenlainen.

T. Been there, done that