Lapseni seurustelee ja eroaa jatkuvasti. Minua alkaa jo hävettää koko tilanne.
Tyttäreni on nyt 21 vuotias ja tähän ikään mennessä hän on ehtinyt jo esitellä meille 11 poikaystävää.. kyllä.. 11.
Hän alkaa aina seurustella, esittelee pojan meille ja sitten menee se 2-6kk ja ero tulee.
Tämä tilanne olisi jotenkin siedettävä jos hän ei aina esittelisi näitä poikia koko suvullemme.
On Vaarin synttäriä, tädin puutarhajuhlia, serkun ristiäisiä, jouluja ym. Ja aina pitää se uusi poikakaveri saada mukaan koska tällä kertaa suhde kuulemma
kestää.
Monet juhlakuvatkin menee pilalle kun niissä on milloin Matti, milloin Mikko ja milloin Pekka.
Lapsemme kaikki 4 on kasvatettu samalla tavalla ja 3 muuta on järkeviä suhteissaan ja jos ero on tullut niin heti ei ole hypätty uuden mukaan saati sitteb pyöritetty tällaista miesrulettia.
Suorastaan jo hävettää lapsen puolesta mitä kaikki ajattelee kun joka juhlissa on eri poika mukana.
Kommentit (47)
No höh, anna tytön elää elämäänsä kuten haluaa. Jos joku on niin pölvästi, että kuvittelee Hyvin Naisten elävän neitsyinä vihkialttarille asti, niin antaa semmoisten pölvästien mielipiteiden olla.
Me oltiin seurusteltu vasta pari viikkoa kun tavattiin toisten vanhemmat ja alle kuukauden jälkeen tapasin miehen koko lähisuvun. Oli nopeeta toimintaa, mutta nykyään meillä on lapsi ja häät tulossa joten ei ollu virheliike.
Yleensä tälläisillä ihmisillä (kokoajan joku uusi "elämänrakkaus" ja seurustelu) on jotain häikkää psyykkisellä puolella. Normaali itsetietoinen ihminen ei edes löydä itselleen "seurusteluun kelpaavia yksilöitä" kovin helposti saati kokoajan ketjussa. Normaalisti menee aikaa että löytyy sellainen ihminen kellä arvot ja kiinnostukset klikkaa. Ne, jotka pelkkiä panosuhteita harrastaa, on sitten asia erikseen, ja he eivät nimenomaan suvulle ja perheelle edes halua esitellä saati seurustella. Jokin tytärtäsi vaivaa/hiertää, kenties huono itsetunto, kokee pönkityksenä ja haluttavuutena kun aina uusi mies kainalossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nuo suhteet kestää yleensä vain 2-6 kk, niin mitä jos teette diilin, että hän tuo poikaystävät sukujuhliin vasta kun tuo 6 kk on tullut täyteen? Muuten tietenkin saa tuoda kotiin näytille, mutta suvulle esitellään vasta, jos näyttää oikeasti, että suhde kestää pitempään.
Toisaalta, kaikki eivät halua missään vaiheessa vakiintua. Jos näin on tyttärenkin kohdalla, niin sitten joutuu aina olemaan "häpeissään" toisen valintojen takia, jos tuolle häpeilylinjalle lähtee. Loppupeleissä kyse on kuitenkin siitä, että tyttö tekee omanlaisensa ratkaisunsa elämänsä ja ihmissuhteidensa kanssa. Miksi otat asiaksesi hävetä niitä, jos hän ei ketään kaltoin kuitenkaan kohtele? Itsehän hän niistä vastuussa on.
Mä en jaksaisi äitinä tavata noin montaa ehdokasta. Saati kestitä niitä kotonani.
Vuosi on ihan hyvä raja sukujuhliin. Itselläni se oli vasta, kun muutin nykyisen miehen kanssa yhteen.
EI kyllä kannata kieltää kotiin tuomasta. Menee kohta siihen, että ei tiedä tyttären yksityisestä elämästä mitään.
Asioista voi myös keskustella. Etenkin, kun tyttö on jo aikuinen.
Terapiaa suosittelisin tytölle, koska selvästi tarvitsee koko ajan jonkun, mutta valitsee jatkuvasti väärin.
11? Mitä sitten? Ainakin hän näyttää toivovan, että niistä tulee pitempiaikaisia suhteita, koska esittelee tapailukumppaninsa perheelleen. Olisiko parempi, että harrastaisi vain yhden illan juttuja tai salaisi kaikki tapailukumppaninsa perheeltään?
Vierailija kirjoitti:
No höh, anna tytön elää elämäänsä kuten haluaa. Jos joku on niin pölvästi, että kuvittelee Hyvin Naisten elävän neitsyinä vihkialttarille asti, niin antaa semmoisten pölvästien mielipiteiden olla.
Tehkööt omissa lakanoissaan mitä tahtoo, mutta perhettä ja sukua ei tarvitse rasittaa. Itsekästä.
Sanoin äidilleni että yhtään miestä et tuo mun eteeni ellet ole vuotta seurustellut hypin kanssa. 10 vuotta sitten sanoin tämän ja vieläkään ei ole yhtään ukkoa tuotu näytille ja hyvä näin. Ei kiinnosta viikoittain vaihtuvat perat ja ranet. Noloa vanhalta muijalta.
21-vuotias ja 11 tapailukumppania? Jos alkanut jo yläasteella tai vaikkapa lukiossa tapailemaan poikia, niin hän on tapaillut nyt noin viiden vuoden sisällä näitä 11 tyyppiä? Onko se nyt oikeasti kovin paljon? Kahta tyyppiä per vuosi tapaillut? No hui, onpa kauheeta...
Onhan tuo parempi tilanne kuin se, että tuossa kuviossa olisi vielä avioton lapsi. Mieti, että lapsesi esittelisi jatkuvasti vaihtuvia miehiä omalle lapsellensa.
Mun siskopuoli on ihan samanlainen 😂 Viimeisimmän kanssa seurustelivat pari kk ja ostivat yhdessä asunnon, sitten tulikin aika nopsaan ero ja nyt sisko asuu vuokralla......
Mä olin juuri alkanut mieheni kanssa seurustella, kun tuli miehen veljen häät. Kuvia otettiin. Minut pyydettiin perhekuvaan. Suostuin vain sillä ehdolla, että otetaan kahdet versiot; ovat toisissa ilman minua. Jos ero tulisi joskus, niin kaikille kivempi niin.
Näin tehtiin.
Meidän hääkuvissa on mukana minun veljeni ex. Heillä tosin yhteinen lapsikin, joten ei niin haittaa.
Eihän tuolle mitään voi. Josko se joskus rauhoittuu.
Minulla ollut ennen miestäni kaksi kotiin tuotua poikaystävää. Siskollani yksi aiempi poikakaveri pääsi kotiin asti, ennen nykyistä.
Pikkuveljemme sen sijaan on tuonut kotiin ainakin kymmenen tyttökaveria. Eikä niihin ole juuri vakavuudella suhtauduttu. Uusimman kanssa hänellä on kaksi ihan pientä peräkkäin syntynyttä lasta ja näyttäisi nyt menevän hyvin, vaikka ennen ensimmäisen lapsen syntymää pyöritteli siinä sivussa toisiakin naisia. En voi kuin ihmetellä, miten semmoisellekin rentulle tuntuu naisia olevan jonoksi asti aina.
Ikää nyt siis veljellä reilu 30v, josko olisi alkanut viimein rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
21-vuotias ja 11 tapailukumppania? Jos alkanut jo yläasteella tai vaikkapa lukiossa tapailemaan poikia, niin hän on tapaillut nyt noin viiden vuoden sisällä näitä 11 tyyppiä? Onko se nyt oikeasti kovin paljon? Kahta tyyppiä per vuosi tapaillut? No hui, onpa kauheeta...
Siis miksi tämä on jotenkin epänormaalia ja ei-hyväksyttävää? Pitääkö kaikkien olla heti 16-vuotiaina valmiita kolmen, neljän, viiden vuoden parisuhteisiin?
Musta toi on oikeasti hieman noloa. Itse en edes halunnut mennä näytille poikaystäväni vanhemmille ennen kuin oltiin seurusteltu tarpeeksi pitkä aika. Sitten vasta pikkuhiljaa myös muille sukulaisille.
Kun olin teini ja erosin kolmannesta suhteestani, niin äiti antoi ymmärtää että paheksuu sitä kun suhteeni vaihtuvat. Tämän jälkeen äidille en kertonut suhteista mitään ennen kuin 5 vuotta myöhemmin. Välissä seurustelin 3 vuotta saman pojan kanssa, mutta äiti ei hänestäkään saanut koskaan tietää. Eli salailuun on johtanut.
Ihan vain että jos et halua samanlaista suhdetta lapseesi kuin mitä minulla on äitini kanssa, niin ehkä en sinuna sanoisi mitään. Anna tuoda näytille poikia niin paljon ku sielu sietää, mutta sukujuhliin älä päästä ennen kuin on oltu se 6kk tai vuosi yhdessä.
Omassa lähipiirissä on kolmekymppinen mies, joka myös tuo joka ikiseen sukujuhlaan uuden naisen - tai tytön. Alussa, eli n. 15 vuotta sitten ne tyttöystävät olivat suht samaa ikäluokkaa ko. miehen kanssa, mutta viime vuosina ne ovat pääsääntöisesti alle 20v tyttöjä. Tämä alkaa olla jo hieman kiusallista muiden sukulaisten mielestä. Mutta toiset on tuollaisia, en usko tämän miehen vielä 'aikuistuneen' suhderintamalla. Vaihtoon menee kaikki alkuhuuman lopahdettua. Että hirmuisen huolissaan en olisi alle 25v:n tuollaisesta käytöksestä.
No kerropas ap että KUKA SEN TYTTÄREN KASVATTI? Tai tässä tapauksessa jätti kasvattamatta.
Vilkaisu peiliin paljastaa sulle syyllisen.