Miksi minusta ei pidetä?
Kouluissa ja vapaa-ajallakin seurani kelpaa vain viimeisenä vaihtoehtona. Nyt uudessa työssäni huomaan saman, naiset eivät pidä minusta. Lounaalla kukaan ei keskustellessa edes vilkaise minuun, vaikka yritän osallistua jutteluun. Kyllä tuollaisesta alkaa jo pahoittamaan mielen...
Minä kun aikuisena ihmisenä koen, että kuuluu hyviin tapoihin tervehtiä kaikkia tasapuolisesti, jutella jos samassa pöydässä samassa työssä ollaan... ei tarvi ystäväksi huolia, mutta syrjiminen on todella ikävää. Eikös jo lastentarhassa opeteta, että ketään ei saa jjättää yksin?
Jokuhan minussa täytyy olla vikana, kun tätä on jo 30 vuotta jatkunut.
Vastapainoksi mainittakoon, että ne jotka pitävät minusta, pitävät todella paljon. Eli ihan sydänystäviä, kuin siskoja, on kaksi. Toiseen tutustuin alakoulussa ja toiseen yläasteella.
Olen keskustelijana mielestäni hyvä, osaan kuunnella ja puhua. Olen lämmin ja empatiakykyinen ihminen, omaan hyvän huumorintajun ja koen olevani älykäskin. Ulkonäöltä olen melko kaunis, en ikinä kuitenkaan puhu ulkonäkökeskeisistä asioista. Enkä meikkaa kun ihan vähän.
Mikähän se on minussa joka karkottaa naiset? Olen kyllä avoin ihminen, joskus liiankin. Tätä olen kyllä työstänyt, eikä auta..
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ei mustakaan töissä liiemmin pidetä, mutta tiedän sen johtuvan siitä, että en ole kahvitauoilla hengailija. Haen kahvin ja palaan työpisteelleni, parin minuutin tauko riittää. Toiset ovat yhtään liioittelematta kahvilla noin kaksi tuntia päivittäin yhteensä, ja mikäs siinä, jos töitä ei ole. Minulla niitä on ja haluan ne hoitaa niin, että pääsen ajoissa lähtemään kotiin. Kahvipöydässä kuitenkin luodaan sitä yhteishenkeä ja kuullaan parhaat juorut, jään tästä ulkopuoliseksi.
Mikä työpaikka kyseessä, missä on 2 tunnin kahvitauot. Miksi työpaikassa pitää juoruta, en ymmärrä, itse en myöskään jaksa näitä kuppikuntia, lähinnä naurattaa tuollaiset. Heikot yleensä hakeutuu näihin kuppikuntiin.
Varmaankin tämä:
"Minä kun aikuisena ihmisenä koen, että kuuluu hyviin tapoihin tervehtiä kaikkia tasapuolisesti, jutella jos samassa pöydässä samassa työssä ollaan... ei tarvi ystäväksi huolia, mutta syrjiminen on todella ikävää. Eikös jo lastentarhassa opeteta, että ketään ei saa jjättää yksin?"
Jestas kun vihaan ihmisiä jotka
- korostavat AIKUISUUTTAAN
- ovat sitä mieltä että muilla ihmisillä on jotain velvollisuuksia heitä kohtaan. Tai muuten ovat huonotapaisia.
- kuvittelevat, että lastentarhan säännöt pätevät vielä aikuisenakin.
- ja lisäksi vielä se että myöhemmän tekstisi perusteella kuvittelet olevasi empaattinen.
Ei, en ikinä haluaisi olla tekemisissä kaltaisesi ihmisen kanssa.
N52
Minustakaan ei, mutta se johtunee töksähtelevästä luonteestani. En oikein osaa filtteröidä mitä puhua vaan sanoa paukutan aina mitä ajattelen. Väliläl aika tylyjä ja ikäviäkin asioita. Sitten kadun ja yritän olla mukava, mutta ennemmin tai myöhemmin taas pääsee sammakoita suusta ja yleisesti minua pidetään erittäin vittumaisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin tämä:
"Minä kun aikuisena ihmisenä koen, että kuuluu hyviin tapoihin tervehtiä kaikkia tasapuolisesti, jutella jos samassa pöydässä samassa työssä ollaan... ei tarvi ystäväksi huolia, mutta syrjiminen on todella ikävää. Eikös jo lastentarhassa opeteta, että ketään ei saa jjättää yksin?"
- ovat sitä mieltä että muilla ihmisillä on jotain velvollisuuksia heitä kohtaan. Tai muuten ovat huonotapaisia.
- ja lisäksi vielä se että myöhemmän tekstisi perusteella kuvittelet olevasi empaattinen.
N52
Ihme kun et ole tuohon ikään mennessä enempää aikuistunut. Järkyttävää luettavaa!
Jos yrität miellyttää kaikkia niin lopputulos on päinvastainen. Aina kun kumarrat yhdelle niin pyllistät kolmelle.
Ap, ulkonäkö vaikuttaa negasti muihin naisiin, jos on ylikaunis tai yliruma. Ilmeisesti menet ensimmäiseen ryhmään.
Eikä tarvi olla kasvoiltaan ylikaunis, mutta jos siihen päälle olet pitkä, hoikka mutta rintava, leijonaharjainen, fiksusti pukeutunut ja muita paremmin koulutettu, niin jopas ärsytät niitä räväköitä röökaavia kouvolatukkia / perusmammoja.
Jos siihen päälle porhallat töihin vielä 100ke:n kärryllä, niin avot. Harva tykkää. Ja se johtuu siitä, että nämä muut naiset vertaa itseään suhun ja kokevat alemmuutta.
Eikä noita asioita tarvitse edes mitenkään korostaa, niille naisille riittää tieto siitä että näin on sulla asiat. Kuvaan iskee siis kateutta ja antipatioita. Ja nämä aiheuttavat piilokiusaamista, joka näkyy moikkaamattomuutena, puhumattomuutena/vastaamattomuutena, piikikkäänä puheena jne. Ylipäänsä siis sellaisena muiden toimintana, jonka kiusaamiseksi huomaa vain kiusaamisen kohde, mutta muut eivät.
Tylsyys, tyhmyys, liaanimainen takertuminen.
Se ei saa, joka ei mitään itsestään anna. Ja tämä pätee kaikennäköisiin ihmisiin kaikkia sukupuolia.
Pitkä jaarituksesi kertoo, että vellot ja vatvot. Mahdatko oikein tehtailla näitä oman napasi ympärillä pyöriviä aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin tämä:
N52
Mikäs HARMAAHIIRI siellä huutelee.......kuulostat henkisesti vajavaiselta ja rumalta ulkoisesti, voin oikein kuvitella ruman ryppyisen naamasi ja rumat silmälasit päässä ja sellainen papiljotti tukka päässä. Et osaa meikata, olet lihava ja tyhmä.
Sama, mainittakoon kuitenkin etten ole kaunis , eikä minua ole kiusattu (kyseenalaistan kokemukseni perusteella myöskin väitteen siitä, että kauneus olisi ylipäätään syy ulkopuolisuudelle, saati kiusaamiselle kuin ehkä pienessä marginaalissa, pikemmin päin vastoin).
Yleensä muiden ärsytyksen näkee naamasta jo heti ensikättelyssä ja ulkoistaminen on sillä hyvä. Kuten ap:lla- hassua kyllä, vastapainona on niitä erittäin harvoja, jotka "ihastuvat" välittömästi ja liimautuvat tiukasti kiinni, voi tietenkin olla, että tämä on heidän ominaisuutensa enemmän kuin omani.
Minulla sama juttu. Työkaverit eivät välttele, mutta seuraani ei kaivata, vapaa-ajanystäviä minulla ei ole, vaikka mieheni kautta olisi suuri ystäväpiiri, mutta minä en ole se, jonka kanssa ystäväpiirin naiset haluavat olla tekemisissä, vaikka ollaan tunnettu vuosikausia. Uudet tuttavuudet samoin näyttävät hyvin nopeasti vetäytyvän. Sen täytyy olla jokin minun olemuksessani. Ehkä ääneni, en its epidä äänestäni ja kun olen kuullut nauhoituksia, kuulostan usein vihaiselta, vaikka en ole tietoisesti vihainen ollut. Ilmeeni ehkä myös, ilmehdin aika paljon ja se on myös hyvin tiedostamatonta. Ehkä eritän jotain ikävää feromonia, josta naiset eivät pidä... En tiedä, mutta haluaisin tietää. Ehkä meidän pitäisi tavata, joilla sama kysymys, niin voisimme toisillemme jotain kertoa...
M kirjoitti:
Ei minustakaan,avokkikaan ei halua tulla lähellekään,seksistä puhumattakaan.
Lounasruokalassa jos menen naisen viereen istumaan se alkaa hivuttautumaan kauemmaksi ja uusin pohjanoteeraus on ettei päiväkodinakat ole huomaavinaankaan kun haen lasta,pihalla kääntävät selkää jos jotain yrittää jutella.
Töissä olen joutunut tilanteeseen jossa joudun korjaamon toimintaa pyörittämään ja työkaveritkaan ei halua olla missään tekemisissä.
Naisilta en ole ikinä saanut positiivista huomiota ja avokki sanoi lapsen saatuaan ettei siitä ole seksi mun kanssa tuntunut ikinä miltään.
Ym.ym.
Hengitys haisee? Sitä ei aina tiedosta itse. Voi haista hampaiden jynssäämisestä huolimatta, tiedän valitettavasti kokemuksesta.
Jospa puhetapasi on jotenkin tunkeileva tai tyrmäävä?
Kun sanot "päiväkodinakat", se ei kerro hyvää.
Seksiasioista kannattaa keskustella sen puolison kanssa, mikä siinä kiikastaa ja voiko parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ulkonäkö vaikuttaa negasti muihin naisiin, jos on ylikaunis tai yliruma. Ilmeisesti menet ensimmäiseen ryhmään.
Eikä tarvi olla kasvoiltaan ylikaunis, mutta jos siihen päälle olet pitkä, hoikka mutta rintava, leijonaharjainen, fiksusti pukeutunut ja muita paremmin koulutettu, niin jopas ärsytät niitä räväköitä röökaavia kouvolatukkia / perusmammoja.
Jos siihen päälle porhallat töihin vielä 100ke:n kärryllä, niin avot. Harva tykkää. Ja se johtuu siitä, että nämä muut naiset vertaa itseään suhun ja kokevat alemmuutta.
Eikä noita asioita tarvitse edes mitenkään korostaa, niille naisille riittää tieto siitä että näin on sulla asiat. Kuvaan iskee siis kateutta ja antipatioita. Ja nämä aiheuttavat piilokiusaamista, joka näkyy moikkaamattomuutena, puhumattomuutena/vastaamattomuutena, piikikkäänä puheena jne. Ylipäänsä siis sellaisena muiden toimintana, jonka kiusaamiseksi huomaa vain kiusaamisen kohde, mutta muut eivät.
Olen huomannut saman, röökaavat kovismuijat ei tykkää eikä hakeudu seuraan. Itse olen ystävällinen, koulutettu, vähän ujo kyllä, joten ehkä vain olenkin tylsä. Huomannut kuitenkin myös että vähän vanhemmat juttelee enemmän. Nuoremmat on niitä nirsoilijoita ja klikkiytyviä.
Ja sekin muuten että en tykkää haukkua ihmisiä selän takana. Monet tekee tuota, ja kun ei mee siihen mukaan, ne sulkee ulkopuolelle.
Siis en mäkään kaikista pidä mutta en koe tarvetta sellaiseen paskanjauhantaan
Jotkut ihmiset ovat vaan tosi outoja ja siksi luotaantyöntäviä. Siis sellaisia että heillä ei ole tilannetajua; kaikki kommentit keskusteluun on jotenkin kiusallisia eivätkä sovi siihen tai niihin ei osaa vastata mitään, nauraa väärille asioille, keskustelunavaukset super tylsistä aiheista... Tällaista ei myöskään välttämättä itse tajua, jos on vain yksinkertaisesti huono sosiaalinen pelisilmä.
Aina sanotaan, että pitäisi olla aito ja oma itsensä. Voin varoittaa, se ei todellakaan kannata.
Jaaha 2v vanha aloitus, mitä lie APlle kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että pitäisi olla aito ja oma itsensä. Voin varoittaa, se ei todellakaan kannata.
Onko sitten järkevämpää teeskennellä, vetää jotain roolia?
Mitä tapahtuu jos sanot jotain siellä työpaikan lounaspöydässä? Vanha ketju, tiedän, mutta kiinnostaisi vaikka jonkun samaa kokeneen kokemus.
Esim. erilainen huumorintaju, erilainen arvomaailma, erilaiset harrastukset voivat aiheuttaa sen ettei haluta ystävystyä.
Liiallinen avoimuus tulkitaan usein rajattomuudeksi ja rajattomat ihmiset muuttuvat usein ihmissuhteissa hankaliksi.