Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi huusi ja riehui koko 8-tuntisen lennon

Vierailija
16.02.2018 |

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5391341/Passenger-films-toddler…

Mitä kehitysvammainen lapsi tekee pitkällä lennolla? Ylipäätään, miksi pikkulasten kanssa on pakko päästä matkustamaan maailman ympäri? En hyväksy tuota huutamista, enkä varsinkaan vanhempien munattomuutta, mutta tuollaiset pitkät lennot on jo väärin lasta itseään kohtaan! Tuossa olis jo lasun paikka.

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta nimenomaisesta tapauksesta olen samaa mieltä, ei tuo ole hyväksyttävää. Mutta aika törkeää vetää yleisellä tasolla kehitysvammat tähän mukaan. Ikäänkuin kehitysvammaisen lapsen kanssa matkustaminen olisi lasun paikka. Se kehitysvammainen lapsi voi olla vaikka vanhempiensa kanssa matkalla toteuttamaan unelmiensa reissua saaden siitä pitkäksi aikaa iloa ja onnellisuutta elämäänsä. Tai menossa vaikka hänelle rakkaan sukulaisen luokse lomailemaan. Harvemmin kehitysvammaisten, tai edes terveiden pienten lasten kanssa lähdetään millekään väkisin-matkalle, vaan kyllä useimmiten ne lapset nauttivat siitä reissusta myös ihan samalla tavalla, vaikka se itse matka määränpäähän olisikin tylsempi. 

Joskus on mentävä lapsen hyvinvointi edellä, vaikka se tekisi elämästä vähän tylsempää. Mulla itsellä on asperger ja kakarana sain pahoja, mutta lyhytkestoisia raivareita. Vammaisen kanssa matkustaminen ei ole lasun paikka, vaan se jos hänen annetaan kärsiä. Tuossakin tapauksessa tuo poika tarvitsisi lääkitystä jota hänellä ei varmaankaan ole päällä. Samoin, miksi äiti ei tee elettäkään lapselle; ei pidä kiinni eikä komenna?

Vierailija
22/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan traumatisoitunut matkustaja... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kamala. Oispa kaikilla sellanen elämä, että jonkun toisen kokema 8 tunnin lento huutavan lapsen kanssa ansaitsee "ongelman" tittelin...

Siellä pitkän lennon toisessa päässä voi odottaa tärkeä liiketapaaminen, joten todellakin on ongelma jos lennolla ei saa levättyä. Nykyään suurin osa myyntimiehistä lentää turistiluokassa. Ja saattaapa olla, että tuo mökä kuuluo businessluokkaan asti.

Et taida edes tajuta vastauksesi koomisuutta? Olisit nyt edes laittanut, että mitä jos koneessa olisi lentänyt diplomaatti, joka väsymyksen takia ei nyt pysty neuvottelemaan maailman rauhasta ja sen takia sinua nyt harmittaa :D

Vierailija
24/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lentoemäntänä nyt 8 vuotta.

Ja vuodesta toiseen ihmiset valittavat lapsista. Näin kabiinissa työskentelevän silmin, aikuisista löytyy ne hirviö matkustajat, jotka eivät osaa käyttäytyä ja ovat käytökseltään hyvin epäkohteliaita. Puhumattakaan niistä itkupotku raivareista jos myyntitrollista on myyty vaikkapa punaviini loppuun....

Lapsista ei koskaan ole ollut ongelmaa.

Ennemminkin kehoitan näitä ap.n kaltaisia erityisherkkiä aikuisia jäämään kotiin ja pitämään ovet lukittuina.

Vierailija
25/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei,

Siis äiti oli pyytänyt, että WiFi laitettaisiin päälle, jotta lapselle voidaan antaa iPad päälle. Lentoemo informoi, että WiFi saadaan päälle vasta, kun kone on ilmassa.

Tästä päättelen seuraavaa:

Äiti käyttää tablettia lapsenvahtina. Videot vaan pyöriin, niin kakarasta ei ole haittaa.

Muuten alkaa huutokonsertti.

Koska tablettia ei saanut heti päälle, alkoi tämä muiden matkustajien piinaaminen.  Vaikka tabletti olikin varmasti tarjolla, tämä lellipentu ei saanut tahtoaan välittömästi periksi, joten siitä tämä.

Äiti kehotti täysin tehottomasti lasta rauhoittumaan, eikä tehnyt mitään, joten hän on todennäköisesti jo immuuuni noille huutokohtauksille.

Pentu on siis lellitty pihalle.

Yhdyn joidenkin alkuperäiseen juttuun kommentoineiden mielipiteeseen siitä, että poika kaipaa vaan selkäsaunaa. Äiti saa rangaistuksensa jo joutumalla kestämään sen häpeän, minkä saa niskaansa kanssamatkustajien vihasta.

Vierailija
26/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyseinen tapaus kieltämättä on aika räikeä, mutta yleisesti en kyllä ymmärrä ihmisten lapsivihaa. Ihmisiä hekin ovat ja oikeus heilläkin on matkustaa jne. Se, että lapsi ei ole miniaikuinen eikä osaa samalla tavalla hillitä itseään esim tylsistyessään, jos korviin sattuu tms ei pitäisi olla kellekään aikuiselle epäselvää. Eikä ole pienellä lapsella myöskään ainoastaan kasvatuskysymys, vaikkakin vanhemman tulee parhaansa mukaan toimia, jotta lapsi olisi mahdollisimman rauhassa.

Vierailija
27/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa erityislapselta, jos ylipäätään pitää paikkansa että on huutanut _koko_ lennon ajan. Tuollaisen videon voi kuka vaan leikata milloin vaan ja toistaa yhtä itkupotkuraivaria monta kertaa. Olisihan tuo tympeää kuunneltavaa, mutta tuskin erityislapsi sillä rauhoittuu että hänelle karjutaan yms. ja aina kannattaa muistaa että jos sinua ärsyttää se lapsen ääni, niin se varmasti ärsyttää lapsen vanhempia potenssiin kymmenen.

Vierailija
28/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vuodesta toiseen ihmiset valittavat lapsista. Näin kabiinissa työskentelevän silmin, aikuisista löytyy ne hirviö matkustajat, jotka eivät osaa käyttäytyä ja ovat käytökseltään hyvin epäkohteliaita. Puhumattakaan niistä itkupotku raivareista jos myyntitrollista on myyty vaikkapa punaviini loppuun....

Ennemminkin kehoitan näitä ap.n kaltaisia erityisherkkiä aikuisia jäämään kotiin ja pitämään ovet lukittuina.

Niin samaa mieltä viimeisen lauseesi kanssa. Voi myös lentää yksityiskoneella, jos ei kestä sitä, että kanssaihmisistä (niin lapsista kuin aikuisistakin) voi häiriötä tulla.

Vierailija
29/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi matkustaja piti kättä vaan korviensa päällä. 😁 Kyllä mä olisin ihan hermoraunio tuollaisen lennon jälkeen. Ihme, että äitikin oli ihan viilipytty, ”rauhoitu kulta rauhoitu...” ja toisessa kohtaa yritti saada vielä ipadinkin toimimaan. 🙄

Jos olisin itse on lapsen äiti olisin itsekin varmaan ärsyyntynyt moiseen mekastukseen ja komentanut lastani kovempaan ääneen ja napakammin olemaan hiljaa. En olisi itsekään kestänyt lapseni mekastusta noin pitkään.

Jo se toisten tuijotus olis häirinny mua. Mutta toisaalta en mä tommosilla lennoilla onneksi käykään lapseni kanssa. Eikä mun lapsi kyllä noin maanisesti karjukaan kuin videon lapsi.

Vierailija
30/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta nimenomaisesta tapauksesta olen samaa mieltä, ei tuo ole hyväksyttävää. Mutta aika törkeää vetää yleisellä tasolla kehitysvammat tähän mukaan. Ikäänkuin kehitysvammaisen lapsen kanssa matkustaminen olisi lasun paikka. Se kehitysvammainen lapsi voi olla vaikka vanhempiensa kanssa matkalla toteuttamaan unelmiensa reissua saaden siitä pitkäksi aikaa iloa ja onnellisuutta elämäänsä. Tai menossa vaikka hänelle rakkaan sukulaisen luokse lomailemaan. Harvemmin kehitysvammaisten, tai edes terveiden pienten lasten kanssa lähdetään millekään väkisin-matkalle, vaan kyllä useimmiten ne lapset nauttivat siitä reissusta myös ihan samalla tavalla, vaikka se itse matka määränpäähän olisikin tylsempi. 

Joskus on mentävä lapsen hyvinvointi edellä, vaikka se tekisi elämästä vähän tylsempää. Mulla itsellä on asperger ja kakarana sain pahoja, mutta lyhytkestoisia raivareita. Vammaisen kanssa matkustaminen ei ole lasun paikka, vaan se jos hänen annetaan kärsiä. Tuossakin tapauksessa tuo poika tarvitsisi lääkitystä jota hänellä ei varmaankaan ole päällä. Samoin, miksi äiti ei tee elettäkään lapselle; ei pidä kiinni eikä komenna?

Jos osaat lukea niin tuosta nimenomaisesta tapauksesta olenkin täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Tuon lapsen äidin olisi todellakin pitänyt yrittää kaikin keinoin saada lapsi rauhoittumaan ja tottelemaan.

Onko tämän tapauksen lapsella edes todetusti mitään kehitysvammaa tai häiriötä vain onko se vain palstalaisten spekulaatiota? Kenties tämä lapsi ei ollut vain kasvatettu kun äitikin osoitti tilanteessa niin välinpitämätöntä asennetta?

Kommentoin tämän tapauksen ulkopuolelle, tuohon aloittajan kirjoittamaan: "Mitä kehitysvammainen lapsi tekee pitkällä lennolla? Ylipäätään, miksi pikkulasten kanssa on pakko päästä matkustamaan maailman ympäri?"

Tietenkin on mentävä lapsen hyvinvointi edellä, ja jos matkustaminen ei sille omalle lapselle tule syystä tai toisesta kuuloonkaan, niin silloin sitä ei pidä tehdä. Pelkkä lapsen kehitysvamma tai nuori ikä ei tee kuitenkaan matkustamisesta lapselle väärää. Jokainen on yksilö, ja joku kehitysvammainenkin lapsi voi aivan hyvin matkustaa lentokoneessa. Riippuu kehitysvammasta ja sen laadusta, millaisia rajoitteita se lapsen elämään tuo. Aloittajan yleistävä kysymys oli kuitenkin täysin hölmö. Eivät kaikki pienet lapset tai kehitysvammaiset lapset huuda lennolla 8 tuntia tai edes lainkaan.

Vierailija
31/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi matkustaja piti kättä vaan korviensa päällä. 😁 Kyllä mä olisin ihan hermoraunio tuollaisen lennon jälkeen. Ihme, että äitikin oli ihan viilipytty, ”rauhoitu kulta rauhoitu...” ja toisessa kohtaa yritti saada vielä ipadinkin toimimaan. 🙄

Jos olisin itse on lapsen äiti olisin itsekin varmaan ärsyyntynyt moiseen mekastukseen ja komentanut lastani kovempaan ääneen ja napakammin olemaan hiljaa. En olisi itsekään kestänyt lapseni mekastusta noin pitkään.

Jo se toisten tuijotus olis häirinny mua. Mutta toisaalta en mä tommosilla lennoilla onneksi käykään lapseni kanssa. Eikä mun lapsi kyllä noin maanisesti karjukaan kuin videon lapsi.

Niin paitsi jos tiedät että lapsesi on autisti ja sinun hermostumisesi tilanteessa vain pahentaa lapsen käytöstä? 

Vierailija
32/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 110% varma, että et todellakaan ole lentoemäntä.

t. oikeasti alalla työskennellyt

Vierailija
33/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaat lukea niin tuosta nimenomaisesta tapauksesta olenkin täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Tuon lapsen äidin olisi todellakin pitänyt yrittää kaikin keinoin saada lapsi rauhoittumaan ja tottelemaan.

Onko tämän tapauksen lapsella edes todetusti mitään kehitysvammaa tai häiriötä vain onko se vain palstalaisten spekulaatiota? Kenties tämä lapsi ei ollut vain kasvatettu kun äitikin osoitti tilanteessa niin välinpitämätöntä asennetta?

Kommentoin tämän tapauksen ulkopuolelle, tuohon aloittajan kirjoittamaan: "Mitä kehitysvammainen lapsi tekee pitkällä lennolla? Ylipäätään, miksi pikkulasten kanssa on pakko päästä matkustamaan maailman ympäri?"

Tietenkin on mentävä lapsen hyvinvointi edellä, ja jos matkustaminen ei sille omalle lapselle tule syystä tai toisesta kuuloonkaan, niin silloin sitä ei pidä tehdä. Pelkkä lapsen kehitysvamma tai nuori ikä ei tee kuitenkaan matkustamisesta lapselle väärää. Jokainen on yksilö, ja joku kehitysvammainenkin lapsi voi aivan hyvin matkustaa lentokoneessa. Riippuu kehitysvammasta ja sen laadusta, millaisia rajoitteita se lapsen elämään tuo. Aloittajan yleistävä kysymys oli kuitenkin täysin hölmö. Eivät kaikki pienet lapset tai kehitysvammaiset lapset huuda lennolla 8 tuntia tai edes lainkaan.

On aivan selvää että tuo lapsi on jollain tavalla erityislapsi. Tavallinen lapsi ei yksinkertaisesti jaksa huutaa putkeen noin kauaa kuin tuossa sanotaan.

Vierailija
34/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennettiin Helsinki-NYC väliä kun lapsi oli vauva. Omani nukkui aika hyvin, ei juurikaan muutenkaan koneessa ole ongelma, ei vaikuta ilmnapaineet korvissa tms. Joku toinen lapsi sen sijaan itki lähdössä aika pitkäänkin. Joku juopunut keski-ikäinen äijä alkoi siitä huutaa lapsen vanhemmille törkeyksiä. Ihanko tosissaan se auttaisi siihen lapsen rauhotteluun jos ne jo muutenkin hermostuneet vanhemmat hermostutetaan entistä enemmän.

Vierailija
35/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoittain useita työlentoja lentävänä hieman huvittaa. Yrittäkää jo ymmärtää, että lentäminen ei ole mitään hiljaista luksusta tänä päivänä vaan pakollinen paha ja kurjuuden maksimointia paikasta toiseen pääsemiseksi. Sen kun hyväksyy, osaa ottaa aika paljon rennommin eikä itkut, tungokset, ryysikset, myöhästymiset, penkkiä kallistavat matkustajat jne enää tunnu niin rankoilta. Säästätte omia hermojanne, ei maailma muutu teidän yksityiseksi kuplaksenne vaikka kuinka vaahtoaisitte.

Vierailija
36/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli typerää nostaa tällainen uutinen keskusteluksi, sillä tuo on niin yksittäinen tapaus eikä siksi ole oikein osuva tapausesimerkki pohjustukseksi keskustelulle. 

Vierailija
37/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tämä ei ole first world problem niin ei mikään.

Myös sheriffillä oli ongelma: "Ei oo ketsuppia."

-Spede Pasanen

Vierailija
38/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan hiljentynyt, jos joku tuntematon olisi karjaissut "shut up" päin naamaa?

Vierailija
39/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan selvää että tuo lapsi on jollain tavalla erityislapsi. Tavallinen lapsi ei yksinkertaisesti jaksa huutaa putkeen noin kauaa kuin tuossa sanotaan.

Erityislapsi on aivan eri asia kuin kehitysvammainen. Kehitysvamma tarkoittaa älyllistä häiriötä. Aloittaja puhui "kehitysvammasta" ja vielä hyvin alentavaan sävyyn. Siihen sävyyn ettei yksikään kehitysvammainen lapsi saisi matkustaa koska se olisi lapsen rääkkäämistä.

Ja voi hyvin olla ettei videon lapsella ole edes mitään luokiteltua häiriötä. Pitkäkestoinen huutaminen voi olla myös opittua, tosin en usko itsekään videon perusteella siitä olevan tuon lapsen kohdalla kyse - mutta minä tai kukaan muukaan ei voi sitä varmaksi tietää, eli ei se ole "aivan selvää". Tuolla lapsella voi olla vaikka jokin neurologinen häiriö (huom: eri asia kuin kehitysvamma!). 

Vierailija
40/205 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuttajakansa taas vauhdissa.