Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin taaperolle sormiruokaa lautaselle ja annoin mummolle luvan vahtia syömistä

Vierailija
15.02.2018 |

Olimme paikassa, jossa ei ollut syöttötuolia, joten äitini piti lasta sylissä ruokailun ajan. Menin itse vahtimaan 2,5-vuotiaan lapsemme touhuja, kunnes huomasin vilkaista keittiöön, jossa mummo syöttää lasta työntämällä sormiruokaa suoraan suuhun katsomatta lapseen päinkään.

Suorastaan kauhistuin, sillä lapsi näytti itsekin kauhistuneelta. Tähän mummo totesi, että lapsi selvästi pitää siitä, kun sitä syötetään.

Ymmärtääkö muiden vanhemmat mitään sormiruokailun päälle ja tajuavatko he, jos sanotaan, että lapsi syö kyllä aivan ITSE?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot tietää, mistä lapset pitää. Samalla tavalla kuin 5-vuotias tietää, mistä kissa tykkää.

Vierailija
2/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seniili?

Vierailija
4/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mummo halusi selvitä vähän nopeammin ja vähemmillä sotkuilla, kun joutui itse toimimaan syöttötuolina?

Vierailija
5/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se haittaa, jos mummo antaa joskus palan suoraan suuhun? Jos nyt ei kuitenkaan lasta tukehduta?

Vierailija
6/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen on sinun taaperosi?

Vierailija
7/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotias ei tarvitse mitään sormiruokaa, se on alle 1-vuotialle, joilla lusikalla syöminen ei vielä onnistu. 2,5-vuotias osaa myös istua ihan tavallisella tuolilla.

Vierailija
8/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sormiruoka?

Kalaruoka, kasvisruoka, sormiruoka.

Kenen tai minkä sormia syödään?

T: Kahden lapsen epätietoinen äiti

Vierailija
9/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä se haittaa, jos mummo antaa joskus palan suoraan suuhun? Jos nyt ei kuitenkaan lasta tukehduta?

Työnsi ruokaa katsomatta suuhun sellaista vauhtia, että hyvä jos ehti niellä.

Vierailija
10/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotias tarvitsee vielä ehdottomasti syöttötuolin? Oh come on...

Vierailija
11/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sormiruoka?

Kalaruoka, kasvisruoka, sormiruoka.

Kenen tai minkä sormia syödään?

T: Kahden lapsen epätietoinen äiti

Huoh... Sitä että lapselle laitetaan ruokaa lautaselle ja itse syö. Sormilla.

Vierailija
12/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5-vuotias ei tarvitse mitään sormiruokaa, se on alle 1-vuotialle, joilla lusikalla syöminen ei vielä onnistu. 2,5-vuotias osaa myös istua ihan tavallisella tuolilla.

Meninkin vahtimaan 2,5-vuotiasta ja toinen taapero oli syötettävänä. Ap

Vierailija
13/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme paikassa, jossa ei ollut syöttötuolia, joten äitini piti lasta sylissä ruokailun ajan. Menin itse vahtimaan 2,5-vuotiaan lapsemme touhuja, kunnes huomasin vilkaista keittiöön, jossa mummo syöttää lasta työntämällä sormiruokaa suoraan suuhun katsomatta lapseen päinkään.

Suorastaan kauhistuin, sillä lapsi näytti itsekin kauhistuneelta. Tähän mummo totesi, että lapsi selvästi pitää siitä, kun sitä syötetään.

Ymmärtääkö muiden vanhemmat mitään sormiruokailun päälle ja tajuavatko he, jos sanotaan, että lapsi syö kyllä aivan ITSE?

2,5v osaa istua ihan oikeassa tuolissa. Ei tarvi syöttötuolia.

Vierailija
14/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano äidillesi, että syöttää hitaammin. Kai sille äidille voi puhua?

Vierailija
15/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2,5v osaa istua ihan oikeassa tuolissa. Ei tarvi syöttötuolia.

Tarinassa on kaksi lasta, toinen on 2,5-vuotias lapsi eri huoneessa leikkimässä tms., toinen on pelkkä lapsi, jonka ikää ei tässä mainittu, keittiössä syömässä.

Vierailija
16/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luet tekstin huomaat, että 2,5v ei ollur se jota syötettiin vaan se, jonka perään ap meni katsomaan. Eiköhän tämä syötetty ole juurikin 1 tai vähän alle, jos ei ihan 9kk ikäeroa ole.

Vierailija
17/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaahan toi aloitus uudestaan ja koettakaa ymmärtää että lapsia on kaksi, toinen mummon sylissä ja toinen 2,5-vuotias AP:n vahdittavana.

Vierailija
18/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Aivan kauheeta.

Vierailija
19/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ei todellakaan tajua sormiruokailusta mitään. Sama meillä, yrittää vaan välttää sotkua ja lapsi ei voi syödä itse...

Vierailija
20/44 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä "sormiruokailua" ollenkaan. Ennenkin lapset oppi syömään itse aterimilla eikä motoriikassa ongelmia vaikka vanhempi syötti. Nykyajan "sormiruokailulla" se ruoka on lattialla, seinässä, kaikkialla muualla kuin suussa. Ruuan tuhlaaminen ja noin järjetön sotkeminen ei ole ok lapseltakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi