Laitoin taaperolle sormiruokaa lautaselle ja annoin mummolle luvan vahtia syömistä
Olimme paikassa, jossa ei ollut syöttötuolia, joten äitini piti lasta sylissä ruokailun ajan. Menin itse vahtimaan 2,5-vuotiaan lapsemme touhuja, kunnes huomasin vilkaista keittiöön, jossa mummo syöttää lasta työntämällä sormiruokaa suoraan suuhun katsomatta lapseen päinkään.
Suorastaan kauhistuin, sillä lapsi näytti itsekin kauhistuneelta. Tähän mummo totesi, että lapsi selvästi pitää siitä, kun sitä syötetään.
Ymmärtääkö muiden vanhemmat mitään sormiruokailun päälle ja tajuavatko he, jos sanotaan, että lapsi syö kyllä aivan ITSE?
Kommentit (44)
Jospa mummo halusi selvitä vähän nopeammin ja vähemmillä sotkuilla, kun joutui itse toimimaan syöttötuolina?
Ja mitä se haittaa, jos mummo antaa joskus palan suoraan suuhun? Jos nyt ei kuitenkaan lasta tukehduta?
2,5-vuotias ei tarvitse mitään sormiruokaa, se on alle 1-vuotialle, joilla lusikalla syöminen ei vielä onnistu. 2,5-vuotias osaa myös istua ihan tavallisella tuolilla.
Mikä on sormiruoka?
Kalaruoka, kasvisruoka, sormiruoka.
Kenen tai minkä sormia syödään?
T: Kahden lapsen epätietoinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä se haittaa, jos mummo antaa joskus palan suoraan suuhun? Jos nyt ei kuitenkaan lasta tukehduta?
Työnsi ruokaa katsomatta suuhun sellaista vauhtia, että hyvä jos ehti niellä.
2,5-vuotias tarvitsee vielä ehdottomasti syöttötuolin? Oh come on...
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sormiruoka?
Kalaruoka, kasvisruoka, sormiruoka.
Kenen tai minkä sormia syödään?
T: Kahden lapsen epätietoinen äiti
Huoh... Sitä että lapselle laitetaan ruokaa lautaselle ja itse syö. Sormilla.
Vierailija kirjoitti:
2,5-vuotias ei tarvitse mitään sormiruokaa, se on alle 1-vuotialle, joilla lusikalla syöminen ei vielä onnistu. 2,5-vuotias osaa myös istua ihan tavallisella tuolilla.
Meninkin vahtimaan 2,5-vuotiasta ja toinen taapero oli syötettävänä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olimme paikassa, jossa ei ollut syöttötuolia, joten äitini piti lasta sylissä ruokailun ajan. Menin itse vahtimaan 2,5-vuotiaan lapsemme touhuja, kunnes huomasin vilkaista keittiöön, jossa mummo syöttää lasta työntämällä sormiruokaa suoraan suuhun katsomatta lapseen päinkään.
Suorastaan kauhistuin, sillä lapsi näytti itsekin kauhistuneelta. Tähän mummo totesi, että lapsi selvästi pitää siitä, kun sitä syötetään.
Ymmärtääkö muiden vanhemmat mitään sormiruokailun päälle ja tajuavatko he, jos sanotaan, että lapsi syö kyllä aivan ITSE?
2,5v osaa istua ihan oikeassa tuolissa. Ei tarvi syöttötuolia.
No sano äidillesi, että syöttää hitaammin. Kai sille äidille voi puhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2,5v osaa istua ihan oikeassa tuolissa. Ei tarvi syöttötuolia.
Tarinassa on kaksi lasta, toinen on 2,5-vuotias lapsi eri huoneessa leikkimässä tms., toinen on pelkkä lapsi, jonka ikää ei tässä mainittu, keittiössä syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos luet tekstin huomaat, että 2,5v ei ollur se jota syötettiin vaan se, jonka perään ap meni katsomaan. Eiköhän tämä syötetty ole juurikin 1 tai vähän alle, jos ei ihan 9kk ikäeroa ole.
Lukekaahan toi aloitus uudestaan ja koettakaa ymmärtää että lapsia on kaksi, toinen mummon sylissä ja toinen 2,5-vuotias AP:n vahdittavana.
Mummot ei todellakaan tajua sormiruokailusta mitään. Sama meillä, yrittää vaan välttää sotkua ja lapsi ei voi syödä itse...
En ymmärrä tätä "sormiruokailua" ollenkaan. Ennenkin lapset oppi syömään itse aterimilla eikä motoriikassa ongelmia vaikka vanhempi syötti. Nykyajan "sormiruokailulla" se ruoka on lattialla, seinässä, kaikkialla muualla kuin suussa. Ruuan tuhlaaminen ja noin järjetön sotkeminen ei ole ok lapseltakaan.
Mummot tietää, mistä lapset pitää. Samalla tavalla kuin 5-vuotias tietää, mistä kissa tykkää.