Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menenkö sairaalaan että lapsiperheellisenä saan sairastaa rauhassa?

Vierailija
15.02.2018 |

Mulla kuumetta 39 astetta ja mies on sitä mieltä että hän ei voi töistä lähteä ja tulla lapsia hoitamaan koska lapset eivät ole kipeitä ja minä voin ottaa lääkettä. Joo voin kyllä ja olen ottanut jo kaiken mahdollisen. Piirretyt pyörii mutta lapset huomaavat että en ole kunnossa ja haluavat koko ajan huomiota, syliä yms ja ovat juuro nyt erittäin haastavia koska en jaksa kunnolla. Mies onkin näköjään naimisissa työnsä kanssa eikä minun. Menenkö lasten kanssa sairaalaan ja soitan miehelle että tulee hakemaan lapset koska heitä ei voi sinne hoitoon ottaa, vai mitä teen että saan levättyä ja paranneltua??

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita anoppi apuun tai äitisi tai isäsi, tai lasten kummit. Tai siskosi tai veljesi tai miehesi veli/sisko.

Vierailija
2/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi kurjaa kun tulee itse kipeäksi , mutta lapset on vaan hoidettava oli olo miten huono tahansa. Mistäpä sitä apua saisi. Ei mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia et kykene hoitamaan kun aika menee av-palstalla ulistessa? Yhdestäkään työstä ei lähdetä noin vain  kotona makaavan naislapsen ulinan takia.

Vierailija
4/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ei ole lastenhoitopalvelua, joten miksi sinne menet?

Vierailija
5/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sua sinne sairaalaan oteta, ellet ole henkihieverissä. Nyt vaan lääkettä suuhun ja makaileen. Kyllä ne lapset siinä sivussa menee.

Vierailija
6/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lapsille että äiti on nyt kuumeessa, ja että mitä paremmin äiti saa levätä niin sitä nopeammin voi taas olla virkeä ja puuhailla lasten kanssa. 

Vierailija
7/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule 39 asteen kuumeen takia sua oteta sairaalaan osastolle sisään. Pitää nyt vaan reipastua.

Vierailija
8/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvässä kunnossa olet, jos pystyt raahaamaan itsesi ja lapsesi päivystykseen odottelemaan. Osastopaikkaa et saa jos sit et lääketieteellisistä syistä tarvitse.

Vierailija
9/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täältähän löytyikin hienosti vertaistukea, kiitos kaikille empatiasta! Ei ole ketään sukulaista 500km säteellä. Ap

Vierailija
10/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri sen takia että mies tajuaisi tulla hakemaan lapset kotiin ja hoitaa heitä koska ei ne sinne sairaalaankaan voi jäädä! Ap

Vierailija
11/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelen, että yksinhuoltajana oli helpompi, kun oli vaan kestettävä. Jäi pois se henkinenpaine ja katkeruus, kun odottaa toiselta apua, eikä saa.

Saat varmaan apua mieheltä töitten jälkeen. Meillä oli makuuhuone alue jossa ei leikitty ja kaappeihin ei menty. Silloin kun Olin kipeä, niin kaapit oli vapaata riistaa ja makuuhuone leikkipaikka. Siellä ne lapset purkivat ja pakkasivat lakanoita ja vaatteita monta päivää. Itse yritin pysyä hereillä sängyssä ja aina toisella silmällä seurata tapahtumia. Välillä hakemassa ruokaa lapsille. Tai nostamalla erityislelulaatikon jolla sai taas jonkun tunnin loikoillla.mutta Olin aina varautunut. Eli ruokia oli pakkasessa yms.

Vierailija
12/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töistä voi olla pois siksi että puoliso on kuumeessa.

Vierailija
13/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siinä oikeassa, että töistä ei saa olla pois puolison sairastumisen vuoksi. Vain alle 10- vuotiaan lapsen kanssa saa jäädä kotiin jos LAPSI on sairas. Ainoa vaihtoehto on että mies hakee palkatonta vapaata mutta sitä ei ole työnantajan pakko myöntää.

Vierailija
14/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työpaikasta muka voi lähteä kotiin hoitamaan sairasta aikuista? En ole sellaisesta kuullut.

Ikävä tilanne mutta ei tuolle voi tehdä yhtään mitään. Miksi lapset eivät ole päiväkodissa, kun he eivät ole sairaita? Vai oletko kotiäiti? Kotiäideillä ei ole mahdollisuutta sairastaa rauhassa.

Vierailija
15/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täältähän löytyikin hienosti vertaistukea, kiitos kaikille empatiasta! Ei ole ketään sukulaista 500km säteellä. Ap

Ymmärrän ap sinua hyvin. Olen isoäiti, joka olen influensassa itse ja hoitanut miniää, kolmea lasta kohta  kaksi viikkoa ja samaa tautia sairastava mieheni on ollut apuna.

Poika oli pari päivää hoitajana.

Meille vanhoille annettu rokote oli yhtä tyhjän kanssa, sillä v..mäinen tauti tuli , vaikka ei ole koskaan ennen rokotettuna tullut.

Huomenna vielä jaksettava.

Vierailija
16/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole pöiväkodissa koska kello on puoli seitsemän ja pöiväkoti on KIINNI. Tietääkseni puolison äkillisen sairastumisen takia saa palkatonta.

Vierailija
17/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta tosiaan ole lupa lähteä kesken pois töistä. Koita pärjäillä, kunnes miehen työpäivä loppuu. Minulla oli surkein päivä silloin, kun olin oksennustaudissa ja hoidin kahta oksentelevaa lasta (2v ja 4v) ja keskosvauvaa. Siinä ihan kuivuneena pää ämpärissä yritin koneella pumppailla maitoa vauvalle, ei oikein herunut. Silloin toivoin, että olisi muita läheisiä kuin töissä ollut mies, joita voisi pyytää apuun.

18/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan ainakin uhkaisin tehdä niin. Soittaisin itkuisena, että me lähdetään nyt sitten, lapset varmaan viedään. Jos siis mieheni kehtaisi jättää mut niin pahassa jamassa yksin lasten kanssa. Mä en todellakaan kykenisi noin kovassa kuumeessa hoitamaan lapsia, joten mies joko tulisi kotiin, tai hommaisi hoitajan tänne. Eihän tuollaiset kuumeet edes kestä yleensä paria päivää pidempää jos sitäkään, joten olisiko nyt niin kova uhraus jättää hetkeksi se työ, ja antaa äidin parantua? 

Muoks: ... ja oletin nyt siis, että ap:n miehen työpaikalla ON mahdollista tulla ko. tilanteessa kotiin.

Vierailija
19/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko mies ylitöissä vai iltavuorossa? Entä onko ihan pakko olla läsnä työpaikalla? Tuli vaan mieleen, että jos se on "vain" ylitöissä, niin onpahan ketku.

Vierailija
20/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne lapset jo vähän puhetta ymmärtää?

Kerro että olet sairas ja pitää levätä. Ehkä siitä saisi lääkärileikin aikaan, voit maata potilaana.

Lahjonta toimii oikein hyvin vähän isommille. ”Leiki tämä ilta pikkuveljen kanssa niin saat viikonloppuna valita lelukaupasta mitä haluat”

Ja lopeta se miehelle kiukuttelu, ei ole miehen vika mitenkään tuo kurja tilanne. Ei töistä voi olla pois tuollaisen syyn takia.

Tsemppiä ja pikaista paranemista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme