Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa tehdä aikuisena työkseen hanttihommia, joita tekevät lähinnä opiskelijat:(

Vierailija
15.02.2018 |

Suurin osa työkavereista parikymppisiä opiskelijoita, jotka ovat ohikulkumatkalla parempiin töihin. Itse kohta 35v ja edelleen teen tätä pienipalkkaista, kuormittavaa ja tylsää työtä ihan kokopäiväisesti elääkseni.

Tänään törmäsin erääseen entiseen, nuorempaan työkaveriin, joka oli ennen meillä töissä. Olin siivoamassa toimistoa, jossa hän on nykyään töissä. Tervehti iloisesti ja vaihdettiin kuulumiset, mutta tuli kyllä luuseriolo:( Itselläni jäi opinnot kesken.

Tässä iässä ei enää kaikki ovet ole avoinna ja jos opiskelemaan lähtisi, niin huolitaanko enää muualle kuin hoitoalalle? Joka ei edes kiinnosta yhtään. Kannattaako edes yrittää

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet lue perushoitajaksi, lähihoitajaksi tai sairaanhoitajaksi niin ei kannata. Alat olla jo iällä muihin töihin.

Vierailija
2/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä tekee palkan edestä että elää.

Moni taiteilija tekee hanttihommia että saa rauhassa luoda juttujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä tekee palkan edestä että elää.

Moni taiteilija tekee hanttihommia että saa rauhassa luoda juttujaan.

Kun ei tällä palkalla edes tahdo elää aina. Kaikenlaista työperäistä kremppaakin on tullut. Ei tätä työtä pysty eläkeikään asti tekemään

Ao

Vierailija
4/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opiskelemaan tai jatka keskenjääneitä opintoja. Tuskin haluat tehdä noita töitä toiset 35 vuotta.

Vierailija
5/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap on 0-vuotiaana työt aloittanut...

Vierailija
6/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee opintosi loppuun. Niin mä aion tehdä. Et ole todellakaan ainut, jolla on elämä jumahtanut paikoilleen. Täytyy vain yrittää eteenpäin. Ellei yritä, niin eihän ole edes mahdollisuutta muutokselle ja kehittymiselle. 

Vierailija
7/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ap on 0-vuotiaana työt aloittanut...

Niin? "Toiset 35 vuotta" viittaa elettyihin vuosiin, ei työhön käytettyihin.

Vierailija
8/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen ollut aiemmin isossa toimistossa esimies asemassa. Mutta työt loppui siinä firmassa.. Sen jälkeen tehnyt pätkittäin ns. "hanttihommia" ja täytyy sanoa että stressitasot oli toimistotyössä  korkeella kun taas "hanttihommissa" on tunne että kun tästä maksetaan vähemmän niin ei vastuutakaan ole liikaa ja voi pitää työhön rennomman otteen ja vetäistä sinnepäin hommat. Kuitenkaan ettei mitään vaaraa kenellekään koidu. 

Vierailija
9/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän mistä puhut.

Mä jämähdin jostain syystä vastaaviin töihin opiskeluaikoina. Lopulta huomasin olevani vakituinen työntekijä ja jämähtäneeni, samaan aikaan opiskelukaverit valmistuivat ja työllistyivät alansa töihin. Oli vähän orpo olo.

Viime syksynä lopetin työt ja opiskelen nyt kesken jäänyttä tutkintoani loppuun. Sitä en tiedä onko tästä mitään hyötyä, onpahan pätevyys hakea jotain muutakin työtä.

Vierailija
10/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on meitä muitakin, opiskelemaan vain.

Vierailija
11/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että edes jotain työtä on tehtävä elantonsa eteen.

Käy kesken jääneet opinnot loppuun? Minkälainen olet ap, teoreettinen vai käytännön ihminen? Mitä tykkäisit tehdä? Tykkäätkö lukea vai tehdä käsillä juttuja? Onko intohimoja?

35-vuotiaana vielä ehtii. Suuntaa katseesi esim. AMK:n tarjontaan. On mahdollista opiskella töiden ohessakin! Jos hoitoala ei kiinnosta, niin kiinnostaisiko insinööriopinnot? AMK:ssa inssiksi valmistuu 3-4 vuodessa ja valmistuttua lähtöpalkka n. 2700 € ja työkokemuksen myötä kasvaa.

Vierailija
12/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae opiskelemaan tai jatka keskenjääneitä opintoja. Tuskin haluat tehdä noita töitä toiset 35 vuotta.

Ole onnellinen että sulla on duuni mistä saat palkkaa.

Akateemsisa työttömiä on riesaksi asti, ei opinnot nykyään mitää takaa paitsi opintolainat joiden kanssa olet kusessa ellet saa töitä jostain.

Vierailija
13/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi suhteellisen ok palkkaisesta "pikkupomon" työstä neljä vuotta sitten 26 vuotiaana, vuoden etsin töitä ja sit riitti työttömyys, nöyrryin ja hain töihin Mc Donaldsiin. Nyt ravintolapäälikkönä mietin mitä järjenköyhyyttä oli pitää alaa nolona ja teinien työnä. Huippu paikka, ja entistä paikkaa parempi palkka.

Vierailija
14/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapia työllistää eikä kuluta fyysisesti.

Vierailija
15/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin työttömäksi suhteellisen ok palkkaisesta "pikkupomon" työstä neljä vuotta sitten 26 vuotiaana, vuoden etsin töitä ja sit riitti työttömyys, nöyrryin ja hain töihin Mc Donaldsiin. Nyt ravintolapäälikkönä mietin mitä järjenköyhyyttä oli pitää alaa nolona ja teinien työnä. Huippu paikka, ja entistä paikkaa parempi palkka.

Rohkea veto, pakko arvostaa.

Itse en kehtaisi/ jaksaisi enää kolmekymppisenä mennä Mäkkäriin töihin, en kertakaikkiaan. Vuorotyötä vielä. Mutta onneksi ei tarvitsekaan. Hyvä, että on kuitenkin ihmisiä, jotka kehtaa ja jaksaa, jonkunhan nekin työt on tehtävä:)

Vierailija
16/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin - joskin ihan mutuna - että kyllä vanhemmallakin iällä valmistunut voi työllistyä. MUTTA tällöin täytyy olla olemassa jotain näyttöä siitä, että oikeasti osaa alansa hommat TODELLA hyvin. Niin hyvin, että työnantaja mieluummin palkkaa sinut kuin sen vastaavin paperein vastavalmistuneen parikymppisen. Osallistu alasta riippuen järjestötoimintaan, julkaise tieteellisiä artikkeleita, rakenna portfoliota, verkostoidu, ole hyvä tyyppi... Vaatii enemmän vaivannäköä kuin nuorempana, mutta sellaista se on. Tsemppiä.

Vierailija
17/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä KTM sanoo tradenomille?

- Bic mac kokiiksella

Vierailija
18/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen että sulla on duuni mistä saat palkkaa.

Akateemsisa työttömiä on riesaksi asti, ei opinnot nykyään mitää takaa paitsi opintolainat joiden kanssa olet kusessa ellet saa töitä jostain.

Mä näkisin asian niin, että ap:n tilanteessa kouluttautuminen on vain kotiin päin. Vanhoihin töihin todenäköisesti pääsee takaisin tarvittaessa, mutta ei voi päästä parempiin hommiin jos ei edes yritä. Ja voihan opintojen ohessa tehdä jaksamisen mukaan töitä ja vältellä lainan ottoa.

Kouluun vain, ap. Mä jotenkin uskon, että ei tarvitse siivoojaksi jäädä, jos nyt et jotain etnologiaa esim. lähde opiskelemaan. Ja helpompi se on nyt opiskella kuin vaikka nelikymppisenä.

Vierailija
19/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippupalkka? Mitä ravintolapäällikkönä sitten tienaa? Kuulostaa kiinnostavalta. Itselläni ollut sellainen käsitys joskus Hesessä työskennelleenä, että palkat olisivat tosi ankeita.

Vierailija
20/51 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen ollut aiemmin isossa toimistossa esimies asemassa. Mutta työt loppui siinä firmassa.. Sen jälkeen tehnyt pätkittäin ns. "hanttihommia" ja täytyy sanoa että stressitasot oli toimistotyössä  korkeella kun taas "hanttihommissa" on tunne että kun tästä maksetaan vähemmän niin ei vastuutakaan ole liikaa ja voi pitää työhön rennomman otteen ja vetäistä sinnepäin hommat. Kuitenkaan ettei mitään vaaraa kenellekään koidu. 

Kerroit juuri syyn siihen miksi usein sanotaan että joku on ylikoulutettu johonkin hommaan.

Kun on aiemmin tehnyt ns "vaativampaa" työtä, niin ajatellaan että hommat voi tehdä "vähän sinne päin".

Ja kun joku tekee vaan "vähän sinne päin", vaikkei varsinaista vaaraa aiheuta, niin se aiheuttaa asiakkaiden ja töiden vähenemistä. Moni asiakas ei ala tehdä valituksia, vaan yksinkertaisesti vain ostaa palvelun tai tuotteen muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä