Törkeitä kiskurihintoja käytetyistä rytkyistä UFF:lla! Uusia saa halvemmalla.
Mustat perusfarkut 18e, neulepaita 20e jne. Eivät edes mitään merkkituotteita tai tyyliin uusia, joissa laput kiinni.
Onhan siellä jotain vähän halvempaakin, mutta pääsääntöisesti aika kovia hintoja kierrätyskamasta, varsinkin verrattuna muihin kirppareihin. Kuka maksaa 20e tavallisesta, käytetystä neulepaidasta, kun kaupasta saa samanlaatuisen tuotteen uutena samalla hinnalla. Tai jostain rupuisista farkuista! Meinasin kuolla nauruun käydessäni tänään.
Kommentit (27)
Joo, en ole käynyt UFFilla vuosiin. Multa hajos kengät eikä ollut varaa uusiin talvikenkiin, UFFissa maksoivat 20-30€! Käytetyt kengät... Ihan hullua.
Sama meininki Fidoissa ja Pelastusarmeijan kirppiksillä. Ihan älyttömiä hintoja. Koko kierrättämisen idea kyllä on mennyt ihan pieleen kun nämä "hyväntekeväisyys"järjestöt myyvät niin järkyn kalliilla. Harmittaa, kun olisihan se ekologisempaa käytettynä ostaa.
Miksiköhän nämä firmat pyrkivät tekemään niin isoa tiliä? Mihin ne rahat menee? Monilla kirppareillakin kun on vaan yksi tai korkeintaan muutama palkattu työntekijä, monet työntekijät ovat työkokeilijoita, joille ei tarvitse palkkaa maksaa. Huijausta suorastaan.
Täysin totta. Viimeksi etsin kenkiä ja hametta UFFilta. Yksinkertaisinkin parhaat päivänsä nähnyt puolihame tyyliin 15€. Ihan älytöntä, ehkä pari euroa olisin voinut maksaa. Kegissä hinnat huiteli kolmessa kympissä, haloo. Siihen hintaan saa alennusmyynnistä uudet.
Vierailija kirjoitti:
Sama noissa Fidoissa. Hinnat nousee jatkuvasti ja vaatteiden ym. hinnat ei oikein kohtaa :(
Kuka Fidaan astuisi edes jalallaan?
Tästä syystä en lahjoita UFFille. Pitäisi tässä kevään aikana käydä 7 täpötäyttä vaatekaapillista vaatteita läpi (hui kamala mikä määrä) ja lahjoittaa suurin osa jonnekin, mutta mikä olisi sellainen paikka, jossa niitä ei myydä eteenpäin kiskurihintaan? Ostan itsekin käytettyjä vaatteita ja ärsyttää erityisesti UFFin hinnat, joten periaatteesta en halua tukea tuollaista toimintaa.
Kuulostaapa kalliilta. Kierrätyskeskuksessa kengät yleensä 4e pari, tosi kohtuu hinta. Kaikki muu siellä onkin ihan tajuttoman kallista.
Pelastusarmeijassa taas on tosi halpaa, neulepaidat pari euroa, topit 0,50e..
Joo Uff on kallis. Mutta kyllä Fidasta ainakin itse olen löytänyt vielä ihan kohtuu edullisesti vaatteita. Tosin se riippuu vähän liikkeestä. Joissakin selvästi hinnoitellaan kalliimmalla tavisvaatteitakin.
Jep. Mä kävin etsimässä tavallisia, mustia suoria housuja. Yleensä kirppareilta löytää noita 3-7e hintaan ja monesti vielä vain muutaman kerran käytettyjä ja tosi siistejä, 7e maksavat monesti jopa uusia. Uffilla järjestään kaikki mitä löysin olivat siinä 10-17e ja ei edes mitään pari kertaa käytettyjä.
Ois kiva käyttää kierrätettyä, mutta ei noilla hinnoilla. Alkoi oikein ärsyttää koko pulju.
Vierailija kirjoitti:
Osta uutena, jos saat halvemmalla.
Minä en ainakaan löydä uutena sellaisia vaatteita, joita haluaisin käyttää. Nykymuoti on kamalaa.
t: se 7 kaapin tyhjentäjä
UFF ja SPR takovatkin rahaa minkä ehtivät. Kuinka suuri osa menee kehitysapuun?
https://www.talouselama.fi/uutiset/punainen-risti-ja-uff-pyorittavat-mi…
Kun astuu kirppiksille sisään niin ällöttävä vanhan ja tunkkaisen haju iskee päin kasvoja heti. En pysty ostamaan kirppiksiltä mitään.
Minä löydän sieltä kyllä usein hyviä vaatteita. Minulle uutuus ei ole arvo vaan päinvastoin ostan mieluummin käytettyä. Olen löytänyt etenkin hyviä merkkifarkkuja ja takkeja. HM:n vaatteet tosiaan kuitenkin ovat siellä joskus kalliimpia kuin uutena, ja joskus ei löydy mitään, mutta ei ole pakko löytyäkään. Käyn katsastamassa aina uuden valikoiman, silloin kunnon tavaraa löytyy parhaiten. Sen verran minulla on rahaa, että voin maksaa 15-30 € vaatteesta, joka uutena on maksanut 50-100 €.
No huhhuh :O Ostin opiskelijana 2000-luvun alussa paljonkin UFFilta, mutta hintojen kohotessa siirryin Fidalle ja UFFissa kävin vaan tasarahapäivinä. Viimeisiä hintoja mitä muistan, on ollut Fidalta Gaborin mokkanahkaiset korkokengät 5 e, samoin SAKin käsilaukku.
Nykyisin asun Ruotsissa, ja täällä hyväntekeväisyyskirppikseltä olen ostanut noin 70 kr on maksaneet mm. uudennäköiset Converset ja Inwearin samettihame. Toki täälläkin näkee ylihinnoiteltuja 2nd hand vaatteita kaupoissa, mutta ei minusta ihan noin räikeästi, tosin en ole paikallisessa UFFissa käynytkään.
Siinä on se hyvän omatunnon lisämaksu, kun on ollut mukana pelastamassa maailmaa.
Tuon takia siellä haisee ummehtuneelta, tavara ei liiku kun yrittävät kiskoa uuden hintaa käytetyistä lahjoitusrytkyistä.
Kukaan enää ees käy noissa kun alkaa potuttamaan kun pilattu reilu kirppismeininki kiskonnalla,
Sama noissa Fidoissa. Hinnat nousee jatkuvasti ja vaatteiden ym. hinnat ei oikein kohtaa :(