Miksi väestötietoihin on merkitty, että osoitteessani asuu 2 ihmistä?
Olen asunut nykyisessä vuokra-asunnossani viimeiset 4 vuotta. En ole koskaan asunut avoliitossa tai kämppiksen kanssa. Siviilisäätyni on ollut aina naimaton.
Sain tänään tiedon, että väestötietojen mukaan samassa osoitteessa on kirjoilla lisäkseni toinenkin henkilö.
Lähetin asiasta korjauspyynnön maistraatille, mutta ihmettelen vain mistä tällainen merkintä on syntynyt. Ehkäpä täällä asuukin joku itseni lisäksi, muttei olla koskaan vaan satuttu törmäämään :'D
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kelalta kirjeen missä pyydettiin selvitystä avoliitosta x-nimisen henkilön kanssa, en ollut ikinä kuullutkaan nimeä, itse asiaa selviteltyäni kävi ilmi että entisen vuokralaisen veli oli siirtänyt osoitteensa asuntooni, tyyppi asui ulkomailla. Onneksi uskoivat, olisi tullut pahimmassa tapauksessa tuhansien eurojen takaisinperintä asumistuesta ja lapsilisän yh-korotuksista, oli nimittäin "asunut" kanssani yli vuoden..
Minulla myös samantapainen tilanne joitakin vuosia sitten. Eivät nämä ilmeisesti ole kovinkaan harvinaisia tapauksia :-/
Kannattaa kysellä vuokranantajalta ja entisiltä vuokralaisilta tietäiskö ne mitään?
Mun kämpässä on entisen asukkaan firma. Vaikuttaa hieman hämärältä, koska en löydä hänelle mitään yhteystietoja ja firmallekin vain osoitteen: omani. Tyyppi muutti tästä 2 vuotta sitten. Tuli taas joku verottajan kirje. Tekis vaan mieli heittää roskiin, että ei oo näkyny. Oon itse jo soitellut vähän joka suuntaan, että älkää vittu lähetelkö tänne mitään, ku tässä osoitteessa ei oo muita ku minä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kelalta kirjeen missä pyydettiin selvitystä avoliitosta x-nimisen henkilön kanssa, en ollut ikinä kuullutkaan nimeä, itse asiaa selviteltyäni kävi ilmi että entisen vuokralaisen veli oli siirtänyt osoitteensa asuntooni, tyyppi asui ulkomailla. Onneksi uskoivat, olisi tullut pahimmassa tapauksessa tuhansien eurojen takaisinperintä asumistuesta ja lapsilisän yh-korotuksista, oli nimittäin "asunut" kanssani yli vuoden..
Miten voi olla mahdollista että tuo jatkui vuoden tuo "yhdessäasuminen"? Mulle tuli Kelasta heti muutettuani lappu että jaa enpä olekaan enää yh kun asun tämän ja tämän ihmisen (= edellinen asukas) kanssa. Ei mennyt oikeasti varmaan viikkoakaan! Ihmettelin kuinka jotkut asiat näköjään siirtyvät nopeasti Kelaan, jotkut sitten taas hitaammin...
Kurkkaapa sängyn alle, josko se toinen olisi siellä piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko saanut myös toisen henkilön posteja?
En ole saanut koskaan muita kuin omia postejani. -AP
Siinä tapauksessa joku tukihuijari on tarkoituksella ilmoittanut itsensä asumaan osoitteeseesi ja siirtänyt postinsa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko saanut myös toisen henkilön posteja?
En ole saanut koskaan muita kuin omia postejani. -AP
Siinä tapauksessa joku tukihuijari on tarkoituksella ilmoittanut itsensä asumaan osoitteeseesi ja siirtänyt postinsa muualle.
Eikö tällaista kikkailua muka nyt mitenkään viitsitä alkaa karsimaan pois? Esim. jos kikkailija tekee muuttoilmoituksen jonkun toisen asuntoon, niin jonkinlaista kyselyä asunnossa jo asuvalle jos systeemi näyttää samaa osoitetta jollekin muulle. Tästähän voi sentään olla harmia asukkaalle, jolla ei ole hajuakaan että joku muu käyttää hänen osoitettaan.
Kun erosin ja mies mutti pois, hän ei kuitenkaan saanut muutettua kirjojaan pois. En saanut yh-korotusta ja jo soitin maistraattiinkin, olisin voinut antaa heille kirjallisesti selvityksen ketä meillä asuu. Sain kuitenkin exän tekemään sen itse lopulta.
Ok, kiitos tiedosta! Pitääpä ehkä ottaa selvää, mikäli tiedosta ei peritä ihan mahdotonta summaa. -AP