miksi naisen ikää ei saa kysyä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
naisille menee tunteisiin.
miksi?
ei mulla ainakaan mene, mitä hävettävää iässä on
Kyllä mun ikää saa kysyä. Jopa vastaan rehellisesti.
Minä en kysy miestenkään ikää. Enkä muitakaan yksityisasioita. N
Aivan idioottimaista! En tiiä. Itse oon nainen eikä yhtään haittaa jos joku kysyy ikää. En vaa tajuu...
Miksi sitä pitää kysyä?
Mielestäni työhakemuksessa pitäisi kieltää lailla iän kysyminen.
Miksi näin ei ole jo tehty.
Työsopimus voidaan irtisanoa heti jos työhön pääsy vaatii täysikäisyyttä ja työnhakija silti hakenut paikkaa.
Eli SOTU esiin vasta työsopimusta kirjoitettaessa.
Saa kysyä siinä missä kaikkea muutakin henkilökohtaista.
Eli ei kannata huvikseen ilman syytä jos et tunne toista hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Nimen kysyminenkin on yksityisasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En Yleensä kysy nimeäkään. Ihminen kertoo sen jos haluaa
This is the law kirjoitti:
Miksi sitä pitää kysyä?
Mielestäni työhakemuksessa pitäisi kieltää lailla iän kysyminen.
Miksi näin ei ole jo tehty.
Työsopimus voidaan irtisanoa heti jos työhön pääsy vaatii täysikäisyyttä ja työnhakija silti hakenut paikkaa.Eli SOTU esiin vasta työsopimusta kirjoitettaessa.
kyllä mun mielestä saa kysyä mutta sillä ei saisi olla vaikutusta. Koska keski-ikäisiä ihmisiä syrjitään työnhaussa :/
Tapa perustuu ikiaikaiseen käsitykseen siitä, että ikävuosien karttuminen on naiselle kauhistus, koska nuoruus on hänen ainoa valttinsa. Tuossa oli ehkä joku järkikin aikana, jolloin naisen kyky synnyttää miehen omaisuudelle perijöitä oli naisen tärkein ominaisuus.
Tapa on edelleen voimissaan. Naiselle sanotaan usein kohteliaisuutena, että hän näyttää ikäistään nuoremmalta tai hyvin säilyneeltä, tai että häntä voisi luulla teini-ikäisen tyttärensä siskoksi.
Jotkut naiset ovat sisäistäneet tällaisen ajattelun ja ajattelevat ja käyttäytyvät vielä 4-kymppisinä kuin pissikset.
Olen miettinyt samaa. Kyllä mun mielestä saa. Joissain tilanteissa PITÄÄ.
Olenkin oleva, kysynkin syntymävuotta tai sukupolvea. Sitten voi laskea itse. Naisille ikä on arkapaikka, vanhetessa ulkonäkö paineet kovenevat sitä rataa kun niitä vanhenemisen merkkejä halutaan peitellä.
T. Mies
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Tapa perustuu ikiaikaiseen käsitykseen siitä, että ikävuosien karttuminen on naiselle kauhistus, koska nuoruus on hänen ainoa valttinsa. Tuossa oli ehkä joku järkikin aikana, jolloin naisen kyky synnyttää miehen omaisuudelle perijöitä oli naisen tärkein ominaisuus.
Tapa on edelleen voimissaan. Naiselle sanotaan usein kohteliaisuutena, että hän näyttää ikäistään nuoremmalta tai hyvin säilyneeltä, tai että häntä voisi luulla teini-ikäisen tyttärensä siskoksi.
Jotkut naiset ovat sisäistäneet tällaisen ajattelun ja ajattelevat ja käyttäytyvät vielä 4-kymppisinä kuin pissikset.
väitätkö, että naisen tärkein tehtävä ei ole enää kyky synnyttää?
Se on turhaa tietoa, kuppikoko riittää.
Se on rasistista ja moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En Yleensä kysy nimeäkään. Ihminen kertoo sen jos haluaa
Olimme jo muutaman kerran tavanneet enkä tiennyt naisen nimeä, hän kyllä tiesi minun nimeni. Lopulta rohkaisin mieleni ja kysyin, että onko sulla muuten nimeä, johon neito vastasi lyhyesti "on". Hetken kuluttua hän kertoikin nimensä ja lisäsi sen olevan suvussa kulkenut peritty nimi. En enää ihmetellyt miksi hän sitä panttasi.
Rupsahtamisen stigmat on geeneissä.
naisille menee tunteisiin.