Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadistisena vanhojenpäivänä on näköjään lupa harjoittaa koulukiusaamista koska perinteet... :(

Vierailija
15.02.2018 |

Teinini ei halua mennä vanhojenpäivänä kouluun koska lukiomme perinteet eivät ole muuttuneet minun ajoistani miksikään. Vanhat esittivät pilkkalauluja nuoremmista oppilaista ja pakottivat heitä inhottaviin, seksuaalissävytteisiin ja nöyryyttäviin tehtäviin. En pitänyt laisinkaan siitä, että luokallani oleva poika pujotti pingispalloa vaatteideni läpi tai että olin selälläni näyttämöllä ja pojan piti punnertaa kymmenen tikkua suustani yksi tikku kerrallaan ja yleisö nauroi.

Muistan vieläkin korventavan häpeän sekä avuttomuuden tunteeni. Nyt häpeän sitä, etten mitenkään pystynyt tukemaan muita kiusattuja vaikka näin että heillä oli paha olla ja osa itkikin puolisalaa. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi oppilaitoksessa saa kiusata oppilaita ihan luvan kanssa koska vietetään vanhojen päivää? Ovatko koulun opettajat salaa hyvillään näin sadistisesta menosta? Itse en edes halunnut aikanani osallistua vanhana vanhojen päivään ja olla mukana kiusaamassa tai hyväksymässä muiden kiusaamista. En ollut ainoa.

Tuntui pahalta kuulla, etteivät lukion perinteet ole muuttuneet mihinkään. Sen vuoksi teini saa olla pois ja tehdä koulutehtäviä tai lukea kotona. Jotkut vanhojen tanssit kuulostavat kaikkine pukukriiseineen ja kilpavarusteluineen sivistyneiltä verrattuna lukiomme muuttumattomiin perinteisiin.

Tuskinpa millään työpaikalla hyväksyttäisiin samanlaista kiusaamisjuhlaa? Koulu on nuoren työpaikka. Miksei koulurauhan julistus ulotu lukioon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille erityisherkille pitäisi tehdä omat lukiot, joissa voisitte opiskella pehmustetuissa kuplissa, ettei tule pahamieli, kun tarkoituksellisesti käsitetään hauskanpito kiusaamisena, että saadaan taas syy loukkaantua.

Vierailija
2/5 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti jossain lukiossa saa vielä tehdä tuollaista? Kun mä olin lukiossa 90-luvun puolivälin jälkeen, kaikki tuollainen oli jo kiellettyä. Ja tämä ei ollut missään isossa kaupungissa, vaan 15 000 asukkaan paikkakunnalla. Kun menin ekalle, nöyryyttävät jutut ja ekaluokkalaisten kauppaaminen (nk. orjamarkkinat) oli kielletty jo edellisenä vuonna. Tilalle tuli paljon kiltimpi versio, jossa kaikki tuollainen seksuaalissävytteinen oli ehdottomasti kielletty. Myös potkijaisissa laulettujen laulujen piti olla hyvän tavan mukaisia. Muistan, kun olin itse oppilaskunnan hallituksessa ja vein henkilökohtaisesti eteenpäin yhden tapauksen, jossa suunniteltu laulu oli loukkaava. Sitä muutettiin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävän herkkänahkaista porukkaa!

Vierailija
4/5 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen tansseissa? Onpa outo koulu. Omassa lukiossa ekaluokkalaisille on nasujaiset, joissa nyt oli kaikkea älytöntäkin välillä, mutta vanhojen tanssit oli kyllä hienostunut tilaisuus, ei mitään ördäämistä... mutta ei kait siinä muuta kun on vaan pois sitten, "sairaana". Ei noina päivinä mistään uuden oppimisesta jää paitsi.

Vierailija
5/5 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiomme koristeltiin teeman mukaan (minkä mukaan myös abit pukeutuivat). Mitään tuollaisia "tehtäviä" ei ollut, mutta koristeissa oli tehty juttuja, jotka olivat aika loukkaavia. Mm. nettipalvelun kuvasta oli tulostettu ja heitetty tekstejä päälle. Minä löysin oman kuvani koosteesta, jossa oli paljon kuvia oppilaista ja verrokkikuvia: "Katso miltä näytät!" Minun vieressäni oli mursu. :)

En yhtään ihmettele valintaasi, sillä meilläkin oli aika hirveää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän