Olen hukannut forexin kuitin. Pitäisi vaihtaa jenit takaisin euroiksi
Vaihdoin noin tuhat euroa jeneiksi ennen japanin matkaa ja unohdin käteiset kotiin. Olen menossa nyt vaihtamaan ne takaisin euroiksi mutta kuitti on kadonnut. Tarviinko sitä?
Kommentit (18)
Mihin sinä sitä kuittia tarvit?? Sen meet luukulle vaihtamaan...
Ei sitä tarvita. Eikä tarvitse edes Forexissa vaihtaa takaisin. Kuitilla voi mahdollisesti saada jotain pientä etua, ainakin joskus ennen muinoin sai, mutta ei sitä siis tarvita.
Häviät sen spreadin joka tapauksessa. (Osto- ja myyntikurssin ero)
Mut eikös ne ihmettele mistä olen rahat saanut?
Tarvii kuitin ja setelien sarjanumeroiden pitää täsmätä
Tassa tapauksessa vaihtavat kylla mutta ilmoittavat Supolle varmuudeksi.
Jos käytit pankkikorttia kun vaihdoit eurot jeneiksi, niin ei ongelmaa. Se näkyy sun tilillä, mutta jos sulla oli eurot käteisenä eikä nyt kuittia vaihdosta, niin tuskin onnistuu. Sun täytyy pystyä todistamaan mistä rahat on.
Mutta eikö forexista osteta rahaa. Eli olen ostanut 1000 jeniä ja maksanut siitä x euroa. Nyt haluan palauttaa ostamani tuotteen niin eikö siihen tarvitse kuittia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos käytit pankkikorttia kun vaihdoit eurot jeneiksi, niin ei ongelmaa. Se näkyy sun tilillä, mutta jos sulla oli eurot käteisenä eikä nyt kuittia vaihdosta, niin tuskin onnistuu. Sun täytyy pystyä todistamaan mistä rahat on.
Tämä.
Ihan samat tarkistus säännöt koskee forexia kuin muitakin pankkeja. 
Et onnistu ilman kuittia. Kokeile Virossa vaihtaa. Ne ei ole niin tarkkoja
Et tarvitse kuittia, sinulta saatetaan periä vaihtomaksu tai saat huonommalla kurssilla. Ennen sai samaan kurssiin kuin kuitissa oli tai vaihtomaksua ei tarvinnut maksaa. Jos forexilla on puutetta jostain valuutasta voi olla että et joudu maksamaan palvelumaksua, riippuu valuutasta.
Tässä sinulle ihan Forexin sivuilta kopioitu tieto. Mitä sitä arpomaan, tietoa saa kun osaa hakea.
Valuutanvaihto
FOREX Bank myy ulkomaista valuuttaa 0 EUR
FOREX Bank ostaa ulkomaista valuuttaa (FOREX-kuitta vastaan) 0 EUR
FOREX Bank ostaa ulkomaista valuuttaa (Ilman FOREX-kuittia) 5 EUR
Valuuttavaraus (nouto FOREX Bankin liikkeestä )0 EUR
FOREX Bank ostaa AMEXin matkasekkejä 5 EUR/sekk
Ilman kuittia joudut maksamaan ulkomaanvaluutan vaihtamisesta euroiksi palvelumaksun, ei muuta ongelmaa.
”Vaihdamme myös ylijääneen matkavaluutan takaisin euroiksi ilman palvelumaksua, kun esität kuitin, jonka olet saanut ostaessasi valuutan meiltä.  ”
Lainaus Forexin sivuilta, ettekö te osaa hakea tietoa itse kun se täytyy täältä hakea?
Eli selkokielellä maksat palvelumaksun koska sinulla ei ole kuittia. Ota myös kolikot mukaan saattavat joitain niistä pttaa vastaan. 
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö forexista osteta rahaa. Eli olen ostanut 1000 jeniä ja maksanut siitä x euroa. Nyt haluan palauttaa ostamani tuotteen niin eikö siihen tarvitse kuittia?
Ap
Et ole palauttamassa mitään, vaan tekemässä uuden valuutanvaihdoksen ulkomaanvaluutasta euroiksi. Et siis saa samaa euromäärää takaisin, koska kurssi tod.näk. huonompi näin päin.
Up