Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt konkreettisia esimerkkejä, miten te 500 g kasviksia/pv syövät saatte niitä tarpeeksi?

Vierailija
15.02.2018 |

Antakaa muutaman viime päivän ajalta esimerkkejä?
Yritän lisätä kasvisten syöntiä, mutta kun olen punninnut ne, olen yllättynyt miten väärin olen arvioinut kasvisten määrän. Esierkiksi yksi iso kulhollinen kaalia, porkkanaa ja paprikaa oli vain vähän reilu 200 g, vaikka luulin että se olisi lähemmäs 400 g.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset ylipäänsä aavat syötyä puoli kiloa tai jopa kilon ruokaa ihan joka päivä?

Vierailija
62/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla smoothie, jossa kourallinen pinaattia tai lehtikaalta ja noin 200g marjoja.

Lounaalla noin 3/4 lautasesta salaattipöydän antimia; raasteita, kurkkua, tomaattia, kesäkurpitsaa sekä  lämmintä kasvislisuketta.

Välipalalla omena, appelsiini, porkkanaa, parsakaalta tms.

Illallisella uunijuureksia/uunikasviksia ja salaattia. Kastikkeissa on yleensä myös jotain kasvista, kuten sipulia ja paprikaa. Sekä tomaattimurskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota mitään ongelmia kun syö kasvisruokaa. Aamiaisella leipä juustolla, kurkulla 25g ja tomaatilla 40g plus banaani 90g. Lounaaksi salaatti jossa pinaattia, kiinankaalia, kurkkua, tomaattia, ituja, kidneypapuja ja fetajuustoa (ilman juustoa 300g).

Välipalaksi pähkinöitä ja kaksi mandariinia 100g.

Illalliseksi pastaa jossa parsakaalia 250g, aurinkokuivattua tomaattia 30g ja soijasuikaleita.

Vierailija
64/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua laskea hedelmiä, pähkinöitä tai soijajalosteita, saati mehuja mukaan, vaan haluaisin pyrkiä siihen että tuo 500 g täyttyisi ihan rehellisistä kasviksista ja juureksista, mahdolliset hedelmät sitten siihen päälle. kiitos kuitenkin vastanneille, sain jo ideoita :) -ap

Vierailija
65/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua laskea hedelmiä, pähkinöitä tai soijajalosteita, saati mehuja mukaan, vaan haluaisin pyrkiä siihen että tuo 500 g täyttyisi ihan rehellisistä kasviksista ja juureksista, mahdolliset hedelmät sitten siihen päälle. kiitos kuitenkin vastanneille, sain jo ideoita :) -ap

Kyllä tuo 500g täyttyy aika helposti jo pelkistä kasviksista, jos joka pääaterialla syö yli puolet lautasesta tuoreksia tai kypsytettyjä kasviksia. Siihen sit marjat ja hedelmät päälle, niin pääsee jo aika lähelle kiloa päivässä.

Vierailija
66/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tuo 500 g on alkujaan revitty? Taitaa olla aika lailla hatusta vedetty luku.

Ruokalistanne kuulostavat herkulliselta, itse en voi syödä noin paljon kasviksia kun on IBS. :(

Esimerkiksi meidän viralliset ravitsemussuositukset suosittelee syömään kasviksia vähintään 500g päivittäin.

Joo mutta se on ihan mielivaltaista väittää että joku tietty määrä kasviksia on "tarpeeksi".

Vierailija
67/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla smoothie, jossa kourallinen pinaattia tai lehtikaalta ja noin 200g marjoja.

Lounaalla noin 3/4 lautasesta salaattipöydän antimia; raasteita, kurkkua, tomaattia, kesäkurpitsaa sekä  lämmintä kasvislisuketta.

Illallisella uunijuureksia/uunikasviksia ja salaattia. Kastikkeissa on yleensä myös jotain kasvista, kuten sipulia ja paprikaa. Sekä tomaattimurskaa.

Kaalta?

Vierailija
68/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalta?

Niin. Kaalta. Vai onko sinun ruoassasi parsakaalia tms?

Vierailija
69/69 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvishullu kirjoitti:

Minulla menee helposti yli tuon. Syön paljon (saman verran kuin iso mies vaikka olen nainen 60kg) sillä urheilen työkseni (liikunnanohjaaja.)

Aamupala klo 8

-lautasellinen pilkottu ja hedelmiä ja kourallinen pähkinöitä +kahvi kauramaidolla

Lounas klo 12

-otan kukkurallisen lautasen täyteen vain salaattia lounasravintolassa. Päälle oliiviöljyä kastikkeeksi ja joskus ripaus suolaa. Otan toiselle erilliselle lautaselle pääruokaa.

Välipala klo 15

Taateleita (ihan parhaita nää prisman hedelmähyllyssä myytävät puolituoreet, vie makeanhimon!), tuorepuristettuja appelsiinimehua/ smoothie jossa baknaani, marjoja ja luraus kauramautoa ja vähän siemeniä.

Päivällinen klo 19

Soijarouheella räytettyjä paprikoita/kasvistortilloja/kasviskeittoa tms mutta usein arkena on vain jättisalaatti jossa protskunlähteenä linssit/soija/pavut/herneet, hiilarina bulgur/kvinoa/bataatti ja sekalaisia kasviksia hyvin maustettuna.

Napostelu netflixin äärellä:

Kuivahedelmiä tai pakastetutasta banaanista tehtyä jädeä tai itsetehtyä siemennäkkäriä tahinilla tai pähkinöitä tms. Iltapalaa en ole rsyönyt vuosikausiin (perus jugua, leipää tms.)

En syö lihaa/kanaa, kananmunia tai maitoa. Kalaa toisinaan lounaalla.

No ei syö sitten isot miehetkään paljoa. Itsellä olisi jatkuva nälkä tuolla esimerkillä ja olen langanlaiha mies.