Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieltäydynkö kesätyöstä ettei tarvitse laittaa pientä lasta kesäksi päiväkotiin?

Vierailija
14.02.2018 |

On niin ristiriitaiset fiilikset. Saisin hyvän koulutusta vastaavan työn kesäksi, jossa mahdollisesti jatkoa tarjolla ja ehkä jopa vakipaikka myöhemmin. Mutta lapsi kesällä juuri täyttänyt 2v ja päiväkodin aloitus kesällä ei houkuttele koska kesäaikana hoitajat ja lapset vaihtuvat kun lomia tulee ja menee, ja heinäkuun on meidän lähipäiväkoti kiinni eli joutuisi viettämään heinäkuun vieraassa päiväkodissa vieraiden hoitajien kanssa. Eli päiväkoti vaihtuisi 2 kk sisällä kahdesti ja hoitajat ja lapset jatkuvasti.

Mies aloittanut juuri uuden työn eli hänellä ei kesälomaa.. ei ole mummeja eikä ketään kuka voisi edes kokonaista päivää lasta hoitaa.

Vietänkö siis kesän vielä lapsen kanssa kotona ja annan hänen kasvaa rauhassa ilman stressaavaa ja hektistä ympäristöä ja odottelen jos töitä ilmaantuisi syksyksi, vai laitanko lapsen hoitoon kesäksi? Nytkin palstalla saanut lukea kauhutarinoita lastenhoidosta päiväkodissa niin en haluaisi pientä ujoa lastamme sinne viedä vielä :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muutama kuukausi lapselle mitään merkkaa, itsellesi voi merkata ettet saa toista yhtä hyvää tilaisuutta. Että duuniin vaan mamma.

Vierailija
22/35 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu. Huolesi kertoo siitä, että olet todella hyvä vanhempi kun uhraisit työpaikan, jotta lapsi ei joutuisi vaihtamaam hoitopaikkaa monesti. Kyllä itse tiedät mikä parhaalta tuntuu. Mitä vaistosi sanoo? Ja voithan aina kokeilla miten aluksi menee ja jos huomaat, että muutokset ovat lapselle ja sinulle liikaa - irtisanoudut. Näin minä tein kun aloitin työn, jossa työmatkoihin meni niin kauan aikaa ja työ oli vuorotyötä, että otin loparit heti. Vaistoni sanoi, että otan mieluummin karenssin ja olen lasten kanssa kotona kuin se, että käyn töissä enkä nää lapsiani kuin 2-3h päivässä. Toivottavasti löydät jonkun ratkaisun! Ja kannattaa päiväkodin henkilökunnallekin kertoa huolestasi, ehkä heillä on jotain vinkkejä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsi tutustumaan päiväkotielämään jo keväällä ennen töiden alkua, niin lapsi voi totutella uuteen tilanteeseen lyhyemmillä päivillä ja viikoilla.

Vierailija
24/35 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa lapselle hoitaja, palkasta saa kotitalousvähennyksen. Sitten miehen kanssa järkkäätte työaikanne ristiin, eli lapselle mahd. lyhyet hoitopäivät. Esim. sinä töihin klo 7-15, mies 10-18, lapselle hoitaja 9.30-15.30. Esim. joku hoitoalan opiskelija voisi tämän tyyppisestä kesätyöstä kiinnostua.

Vaikka omasta palkastasi ei tämän järjestelyn jälkeen paljoa jäisi jäljelle, kannattaa työ ottaa ihan kokemuksen ja jatkomahdollisuuksien takia.

Ei kyllä tuohon lähdetä, mitäs sitten jos hoitaja sairastuu, mihin lapsi sitten menee? Työni sen tyyppinen ettei siitä noin vain voi olla pois. Ap

Entä jos lapsi sairastuu?

No työnantaja ymmärtää sen, mutta ei sitä jos hoitaja sairastuu.

Vierailija
25/35 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin, kadut jos et mene.

Vierailija
26/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otat työn.

Vierailija
27/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa lapselle hoitaja, palkasta saa kotitalousvähennyksen. Sitten miehen kanssa järkkäätte työaikanne ristiin, eli lapselle mahd. lyhyet hoitopäivät. Esim. sinä töihin klo 7-15, mies 10-18, lapselle hoitaja 9.30-15.30. Esim. joku hoitoalan opiskelija voisi tämän tyyppisestä kesätyöstä kiinnostua.

Vaikka omasta palkastasi ei tämän järjestelyn jälkeen paljoa jäisi jäljelle, kannattaa työ ottaa ihan kokemuksen ja jatkomahdollisuuksien takia.

Ei kyllä tuohon lähdetä, mitäs sitten jos hoitaja sairastuu, mihin lapsi sitten menee? Työni sen tyyppinen ettei siitä noin vain voi olla pois. Ap

Mitä jos taivas tippuu...

Mies hoitaa.

Vierailija
28/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies voi ottaa palkatonta edes vähän niin lapsi saisi lomaa?

Vierailija
29/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet ylipäätään hakenut työtä, jota et selvästikkään HALUA ottaa vastaan? Kaikki on järjestettävissä ja yksi kesä n vain yksi kesä, lapsi ei hoitoon kuole tai siitä kärsi. Sinä olet vain työhaluton, sen huomaa siitä että kaikkiin ehotuksiin sanot tekosyitä tekosyitten perään miksei sovi.

Muista että nyt  jos kieltäytyä aiot niin takuulla ei samasta paikasta tulla enää töitä sinulle tarjoamaan.

Vierailija
30/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku opiskelija kotiin hoitamaan lastasi. Tulee kalliiks, mutta jos työpaikan saat syksyksikin niin kyllä kannattaa.

Vierailija
31/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet töihin! Lapsi saa varmasti hyvää hoitoa, vaikka kesäaika onkin. Suhtaudut itse luottavaisesti ja rennosti hoidon aloitukseen niin se jo helpottaa lapsen hoidon aloitusta!

Vierailija
32/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole työhaluton, siitä ei ole kyse. Jos tietäisin, että lapsi saisi olla samassa hoitopaikassa koko kesän eikä hoitajat vaihtuisi niin ottaisin työn heti. Nyt täytyy miettiä asiaa myös lapsen kannalta. Turha siitä alkaa haukkumaan työhaluttomaksi, itselläsi ei taida olla lapsia tai sitten et itse ajattele ensin lastesi parasta sinä joka minua haukuit.

Hyvä pointti sekin että työn ottamalla panostan koko perheemme tulevaisuuteen, näin olen itsekin ajatellut.

Perhepäivähoitoa voisi vielä myös harkita, jos löytyisi hoitaja joka ei pidä kesllä lomaa. Olen kyllä ennemmin päiväkodin kannalla, sillä jos pph sairastuu, joutuu lapsi kuitenkin vaihtamaan hoitopaikkaa. Muutenkin taitaa olla aika villi ala, ja huolestuttaa mistä löydän oikeasti luotettavan hyvän hoitajan.

Hyvä idea oli tuo että lapsi aloittaisi jo keväällä tutustumisen päiväkotiin!

Kiitos kaikista vastauksista, täytyy vielä pohdiskella asiaa ja käydä kaikki vaihtoehdot vielä läpi. Ap

Vierailija
33/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tunnet lapsesi ja teidän perheen tarpeet parhaiten. Keskustele miehesi kanssa mikä teille parasta. Luota omaan tunteeseen.

Vierailija
34/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se hoitaja vaan kannattaa palkata kesäksi kotiin. Kyllähän te lapsen siaraspäivätkin joudutte olemaan pois töistä.

Tai sittem jäät vielä kesäksi kotiin. Tosiaan päiväkotiin ne laitetaan ne perhepäivähoitolapset kesäksi.

35/35 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sulle kukaan ole opettanut että lapset kasvatetaan itse. Eikä käytetä päiväkotiin muiden vaivoiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi