Luulen itseäni kauniimmaksi kuin olen.
Pidän itseäni ihan nättinä, jopa ihan hyvännäköisenä. Valokuvat kertovat kuitenkin jotain aivan muuta, näytän niissä poikeuksetta karmealta.
En juurikaan saa kommentteja ulkonäostäni eikä minuun juurikaan kiinnitetä huomiota. Yleensä miehet eivät kiinnostu minusta.
Voiko ihminen ihan tosissaan nähdä itsensä jotenkin niin vääristyneesti. Yleensähän se menee niin, että joku luulee olevansa ruma vaikka onkin kaunis eikä toisinpäin.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Mitä tässä voi tehdä, hyväksyä olevansa muiden silmissä ruma vaikka omaan silmään onkin ihan nätti?
Kommentit (43)
Peilistä näet itsesi nimenomaan peilikuvana ja valokuvassa näet sen ns. oikein päin. Vaikuttaa TODELLA paljon. Olet tottunut omaan kuvaasi peilikuvana, piirteet muuttuvat valokuvissa toisin päin ja näytät mielestäsi oudolta. Kokeile valokuvanmuokkausohjelmaa, jolla voit kääntää valokuvan peilikuvaksi. Näät näin olisiko tällä vaikutusta asiaan.
Minä näen itseni hoikempana peilistä katsoen, kuin valokuvista. Joskus mietin, että onko meillä vääristävä peili, mutta sama on kaikissa muissakin tavallisi ssa peleissä. Olin nuorempana hoikka ja nyt on ylipainoa. Ehkä mieli näkee minut vielä entisenlaisena.
Sama juttu! Tiedostan olevani ihan nätti kun sitä myös kyllä kuulen ja näen peilistä. Mutta kun se kamera..... Ihan on typerä virne naamalla, samaa ilmettä en edes koskaan muuten käytä, se vain tulee automaattisesti! Kun "yritän" hymyillä. Mutta sitä oikeaa hymyänikin on kehuttu läpi ikäni. En tiedä miksi en osaa olla kuvissa ja näytän karmealta että joskus oikein surettaa.. Tosin kamerat myös ihan oikeasti vääristävät naamani mittasuhteet. Näiden syiden vuoksi en ota selfieitä, muiden kuvissa voin olla kyllä (en kehtaa alkaa kieltäytymään ettei minua saa kuvata tms) ja joskus harvoin nekin onnistuvat. Kännykkäkameroista olen huomannut että kaverien joilla iPhone, kuvat useammin onnistuvat kuin omalla Samsungilla jonka kameraa aina kehutaan.
Mulla ei kyllä puhelimessa ole mitään muokkausohjelmia tai kauneusappeja et en tiedä käyttääkö suurin osa sellaisia jotta saa onnistuneita kuvia 😂. Tai sitten oma mielenkiinto ei riitä ottamaan itsestäni 50 kuvaa ja valitsemaan parasta, ehkä max 5 riittää ja luovutan koko kuvan oton ja annan olla.