Mistä ruuista rautaa?
Mistä elintarvikkeista saa paljon rautaa? Hemoglobiini 115 eli vähän alhainen. Oireena ollut väsymys ja huimaa vähän...
Kommentit (29)
Mikset voi syödä rautatabuja? Esimerkiksi Obsidanilla saisit aika äkkiä hemoglobiinin ylemmäs, noilla syömisillä voi olla että ei paljoa vaikutusta itse arvoon.
Vierailija kirjoitti:
Ai keskenmeno? Äskenhän kyselit, että uskaltaako raskaana syödä Pancho Villassa?
Millainen ihminen laskee leikkiä keskenmenon saaneesta?
Kiitos vinkeistä. Jollei lähde nousemaan rautapitoisella ruokavaliolla, haen rautalisää.
ap
Nokkonen, pinaatti, punajuuri, veri, maksa, punainen liha. Vihreät.
Ja niin kuin joku jo kirjoitti, ei maitoa samaan aikaan, mutta c-vitamiinia kyllä.
Maksa ja veri, kuten vaikkapa veriletuissa ja naudanmaksapihveissä. Ohessa jotain, missä on C-vitamiinia.
Suosittelisin rautatabletteja. Itselläni oli alhainen hb ja yritin sitä useamman kuukauden nostaa ruokavaliolla. Tämän jälkeen vielä pari kuukautta Krauterbursaft (?)-mehulla. Tämän jälkeen lääkäri sanoi, että voisin vihdoin ottaa tabletit käyttöön ja vinkkasi, että kannattaa katsoa tuon mehun rauta-arvoa ja verrata sitä tabletteihin, niin ei tarvitse ihmetellä, miksei sillä hb nouse. Tableteilla nousi sitten nopsaan.
Ei se ruoka riitä vaan pitää saada rautatablettia.
Mulla anemia ja syynä runsaat ja pitkät kuukautiset. Kesti 5 viikkoa.
Olen vaihdevuosissa ja sitä rautaa täytyy syödä 3-5 kuukautta että rautavarastot täyttyy.
Itselläni vegaani ohjeet raudan saannista.
En syö punaista lihaa.
Ai keskenmeno? Äskenhän kyselit, että uskaltaako raskaana syödä Pancho Villassa?