Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kaupunkilomakohde Saksassa?

Vierailija
14.02.2018 |

Otsikko kertookin jo kysymyksen ja perustelut + matkavinkit otetaan vastaan. :)

Jos et Saksassa ole käynyt, mitä kohdetta suosittelisit näin talvella?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään:

Berliini

Bremen

Hannover

Frankfurt

En tykkää:

Munchen

Hampuri

Siinäpä kohteet, joissa oon Saksassa käynyt. Hampuri on tylsääkin tylsempi ja oikeastaan myös Munchen oli tosi tylsä.

Itse lähtisin alppisaksaan, koska alpit on ihan huikeet.

Vierailija
22/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köln, München, Hampuri, Berliini. Stuttgart on tylsä ellei autot kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin tuohon listaan vielä Dresdenin. Tosi nätti vanha kaupunki.

Kaikki on rakennettu toisen maailmansodan jälkeen eli kaikki on jäljennöksiä. Kai nyt olet sen verran historiaa lukenut, että olet kuullut Dresdenin pommituksista, joissa keskusta paloi tuhkaksi.

Ei sillä, on ne jäljennöksetkin söpöjä, mutta VANHAA ne eivät ole.

Vierailija
24/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin tuohon listaan vielä Dresdenin. Tosi nätti vanha kaupunki.

Kaikki on rakennettu toisen maailmansodan jälkeen eli kaikki on jäljennöksiä. Kai nyt olet sen verran historiaa lukenut, että olet kuullut Dresdenin pommituksista, joissa keskusta paloi tuhkaksi.

Ei sillä, on ne jäljennöksetkin söpöjä, mutta VANHAA ne eivät ole.

Ja mitä väliä? Onko kaupunki nyt jotenkin vähemmän arvokas, kun jotkut kusipäät polttivat sen maan tasalle?

Kyllä aika monesta rakennuksesta jäi vähän enemmänkin jäljelle kuin pelkkää tuhkaa.

Vierailija
25/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinin lähellä on Potsdamin kaupunki, jossa on upea Sans Soucin palatsialue, ja vanha säilynyt pikkukaupunki. Sinne pääsee puolessa tunnissa junalla Berliinistä. Suosittelen.

Vierailija
26/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lubeck on todella ihana hansakaupunki. Kohtuullisen pieni ja on kaikenlaista nähtävää.

Garmisch-Partenkirchen on todella kivannäköinen pikkukaupunki, talojen seinissä upeita maalauksia.

Fussen, Etelä-Saksassa, jossa on ne mahtavat linnat, Prinsessa Ruususen linna ja Aurinkokuninkaan linna. Aivan mykistävät Alppimaisemat, mutta ehkä paremmin kesäkohde.

Moselin laakso kaikkinensa, pikkuisia kyliä ja isompia kaupunkeja. Todellakin näkemisen arvoinen paikka, mutta ennemmin kesällä.

Vierailija
27/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidelbergia ei juuri pommitettu, koska jenkit suunnittelivat päämajansa sinne. Hieno, vanha yliopistokaupunki. Ja kokeilepa Trieriä roomalaisraunioineen. Karl Marxin kotimuseo, jos kestät.

Vierailija
28/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dresden.

Vierailija
29/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on ihana paikka ja tekemistä riittää. Metro- ja bussiyhteydet ovat hyvät. Englannilla pärjäsin kaikkialla hyvin.

Ainoa mistä en tykännyt, oli se pirun lentokenttä... Siinä ei jotenkin ole mitään tolkkua (monissa lentokentissä ollut). Mutta selvittiin sieltäkin pois.

Vierailija
30/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei talvella kannata lähteä minnekään alpeille. Ne on täynnä hiihtoturisteja. Tuskin saatte sinne mitään matkaakaan nyt. Kannatan Berliiniä, Müncheniä tai Hampuria. Hampuriin lentää Helsingistä alle kahdessa tunnissa. Talvi vaan siellä on vähän sateisen sumuinen, ei mikään nätti vuodenaika.

Vierailija
31/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Nürnbergistä. Paljon historiallista nähtävää. Myös pari hyvää museota. Eläintarha. Ostoksia. Helppo liikkua. Olen ollut siellä pidempäänkin.

Viikonloppu matkalla olen käynyt Berliinissä ja Frankfurtissa. Frankfurtiin riitti tuo aika, Berliinistä riittäisi pidempäänkin. Dresden on nätti. Ja sitten on vanhat pienet maalaukselliset Oberammergau, G-P, Mittenwald, hyviä päiväretkelle, ei pidempään oleiluun.

Vierailija
32/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet kylät/kaupungit ovat upeita, mutta parhaimmillaan kesällä. Moselin kylät kauttaaltaan, Mittenwald, G-P ja Berchtesgaden. Trier on kiva, Koblenz myös.

Vierailija
33/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on niin juntti isonenäisten ja nahkahousuisten kaljankittaajien maa, että mee mieluummin Ranskaan

Vierailija
34/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jossa on ollut keskitysleiri. Kuuluu yleissivistykseen tuntea saksalainen mielenlaatu.

Vierailija
35/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin kesällä hdottomasti tutkimaan alppiseutua Baijerissa tai sitten Reinin linnoja ym. Mutta Baijeri on ehdottomasti mielenkiintoisempi.

Vierailija
36/99 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pikkukaupunki. Kaikki vähänkin isommat kaupungit pommitettiin maantasolle toisessa maailmansodassa. Alkaa ahdistamaan ajatellessa niiden ihmisten kärsimystä. Siinä menee loma pilalle.

No, joo pommitettiin kyllä, mutta kyllä ne uudestaan rakennettiin. Ja vielä isoksi osaksi ihan samanlaiseksi. Dresdenissä ei ole käynyt, mutta muualta (Berliini, Hampuri, München, Köln, Stuttgart, Bremen) löytyy myös vanhaa kaupunkia.

Vierailija
37/99 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yli 10 vuotta Saksassa, mutta ei kyllä tee yhtään mieli käydä siellä uudestaan.

Aika tylsä ja harmaa maa, jonka asukkaiden elämän sisältö on pääasiassa kaljan juonti ja ravintoloissa istuminen.

Vierailija
38/99 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampuri on mun suosikki, tosin siellä on "järkevämpää" käydä kesäaikaan tai sitten joulumarkkinakaudella. Aika kalseeta tähän aikaan esimerkiksi, kylmänkosteaa ja tuulista. Useimmiten tehdään Hampurista vielä päiväretki Lyypekkiin.

Vierailija
39/99 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurille ääni täältäkin. Sitten tietty Berliini on varma kiva ja suosittelen myös pariin otteeseen mainittua Koblenzia myös. Tosi mukava pieni paikka.

Vierailija
40/99 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saksassa muita lomakohteita kuin Berliini? Onhan se ruma kaupunki, mutta se kulttuuritarjonta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä