Kun äippärahaa on hukannut itsensä ja on mustasukkainen miehen harrastuksestakin
Kyllä taas tänään ketjuttaa, tiedän jo valmiiksi.
Mies tulee kotiin, väsyneenä ja iloissaan. Aikainen herätys että kerkiää sulkapalloon töiden jälkeen. Kertoo kuinka on ollut hauskaa ja on nauranut itsensä kipeäksi..
Täällä vastassa kakaralauma ja väsähtänyt äiti.
Mies syö, menee päikkäreille lasten kanssa, kuuntelen sen huudon kun sillä menee lapsiin hermot.. Loppuilta meneekin kun mies huutaa lapsille kun ne juoksee ja riehuu ja minä teen kotitöitä, ruokaa, pyykkiä ja muuta.
Mies siinä ehdottelee kuinka minäkin voisin ihan harrastaa liikuntaa, ottaa lapset mukaan ja lähteä hiihtämään niiden kanssa. Hän kyllä pärjää vauvan kanssa ja vauvakin pärjää tunnin- kaks ilman maitoa.
Mut hänellä on ollut niin kivaa, ihan maha kipeänä kun on niin nauranut taas.. Aah!
Mua niin korpee. Joo ja tasapuolisuuden nimissä, kävin eilen kotitiellä hiihtämässä sitä eestaas 30 min ja mies pelasi lasten kanssa Afrikantähteä, oli ollut ikävää ja lapset kiukuttelevat. Et joo, pääsin oleen ihan yksin hetken.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi mielialassa on tapahtunut äkillinen muutos, kannattaisi hakea jonkinlaista apua. Miehelle joku ultimaatumi, että nyt on pakko hakea apua tai tulee ero. Et voi jäädä suhteeseen, jossa lapset eivät ole turvassa.
Hah, olen uhannut erolla ja koittanut keskustella.. Minähän se siinä ääliöt olen kun erolla uhkailen. Sitten pitää vaan tehdä asioille jotain!! Mitä tehdään, no ei hän tiedä.
Mahtavia keskusteluja jotka päättyy siihen että hän painuu tupakalle.
Ratkaisu on ollut etten enää vaadi mitään. En mene mihinkään. Oon vaan vähän masentunut tästä kaikesta.. Mut sehän on kuulemma mun oma syy.
Aikansa kutakin. Tulee vielä aika, kun yksinolon aikaa on liikaa ja kaipaa sitä, että joku tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi mielialassa on tapahtunut äkillinen muutos, kannattaisi hakea jonkinlaista apua. Miehelle joku ultimaatumi, että nyt on pakko hakea apua tai tulee ero. Et voi jäädä suhteeseen, jossa lapset eivät ole turvassa.
Hah, olen uhannut erolla ja koittanut keskustella.. Minähän se siinä ääliöt olen kun erolla uhkailen. Sitten pitää vaan tehdä asioille jotain!! Mitä tehdään, no ei hän tiedä.
Mahtavia keskusteluja jotka päättyy siihen että hän painuu tupakalle.Ratkaisu on ollut etten enää vaadi mitään. En mene mihinkään. Oon vaan vähän masentunut tästä kaikesta.. Mut sehän on kuulemma mun oma syy.
Ehkäpä nyt olisi sitten aika siirtyä sanoista tekoihin ja ryhtyä puuhaamaan sitä eroa. Vai mitä itse ajattelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano miehellesi, että hän on aikuinen ihminen. Ja koska hän on aikuinen ihminen, hän ei voi käyttäytyä niin kuin lapset, eli suuttua heti, kun joku ei mene hänen mielensä mukaan. Pienten lasten kanssa ei ole aina helppoa, mutta siihen auttaa kummasti se, kun tajuaa, että hei, minä olen aikuinen, minulla on mahdollisuus hallita tunteitani jonkin verran, kun taas lasten kohdalla se on huomattavasti vaikeampaa.
Sun pitää kertoa myös miehelle, että sen pitää opetella, miten lasten kanssa toimitaan. Yleensä se ei auta, että istuu sohvalla puhelimen kanssa, vaan pitää vähän ennakoida niitä tilanteita ja järjestellä leikkejä.
Se mies on tosiaan aikuinen, kyllä sen pitäisi kaiken järjen mukaan oppia.
Olen muistuttanut.
Vastaus on että lapset on vaan erityisen ärsyttäviä ja pitääkö niiden aina käyttäytyä niin paskasti. Lasten syytä. Ja toisekseen muistuttaa että minäkin korotan ääntäni lapsille, etten ole mikään huomauttelemaan mistään.
Mitäs sitten... Koitan sanoa lapsille ettei saa ärsyttää isää ja pitää leikkiä hiljaa tai istua ja katsoa televisiota--kunnes tajuan että mitä helvettiä olen tekemässä.Mies ei jaksa perhearkea ja hänelle täytyy saada apua. Älä syytä miestä.
Mitä apua? Luuletko että hän itse näkee tilanteessa mitään muuta syytä kuin inhottavat lapset ja vittumaisen vaimon??
Vierailija kirjoitti:
Taas akka valittaa, vaikka mies tuo rahan perheelle. Ärsyttää tällaiset aloitukset. Ja itsekin olen äiti.
Ärsyttää tällaiset vastaukset, ikäänkuin se raha olisi tärkeintä, kuvitteletko että jokainen elämän ruuhkavuosissa painiva heittäisi sen isän/puolison ovesta ulos, jos perjantaina olisi tullut 90miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja keljuttaa, ei ketjuta. Otan autokorjauksen pois.
Hyvä päätös. Pidä se pois päältä jatkossakin, siitä on vaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas akka valittaa, vaikka mies tuo rahan perheelle. Ärsyttää tällaiset aloitukset. Ja itsekin olen äiti.
Ärsyttää tällaiset vastaukset, ikäänkuin se raha olisi tärkeintä, kuvitteletko että jokainen elämän ruuhkavuosissa painiva heittäisi sen isän/puolison ovesta ulos, jos perjantaina olisi tullut 90miljoonaa.
Mutta annas kun arvaan. Ap kirjoittaa seuraavaksi: En voi erota, koska minulla ei ole yhtään rahaa. Jäisin ihan tyhjän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä nyt taas. Lastenteko on OMA VALINTA! Lakkaa ap valittamasta ja hoida kakarasi!
Äitikö ne lapset yksin teki?
Siis... Mies ei jaksa omien lastensa kanssa olla puolta tuntia ilman että käy niin käsiksi?? Aikuinen mies joka antaa lapsille "vain" korvatillikoita tai "käy niskaan kiinni", kun ei hermot kestä. Kyllä siinä vika on miehessä. Kaikenlainen fyysinen kuritus on rikollista ja vahingoittaa lasta muutenkin kuin että korvaan sattuu.
Minkälainen tukiverkko sinulla on? Tiedän että ajatus erosta tuntuu varmasti kauhean raskaalta, mutta onko mahdollista että lähtisit lasten kanssa vanhempiesi, ystävien tms luokse? Tai ehkä joku turvakoti? Sanot miehelle että lähdette, koska haluat miettiä haluatko lastesi kasvavan epävakaassa ympäristössä, jossa saa pelätä että se aikuinen jonka pitäisi huolehtia, käykin käsiksi.
Tiedän että sinulla on varmasti raskasta, varsinkin jos masentaakin vielä, mutta nyt sinun täytyy löytää lastesi tulevaisuuden vuoksi itsestäsi voimaa.
Kun akuutein on ohi, käykö isommat lapset missään kerhoissa tai osa-aikaisessa hoidossa tms? Saisivat vähän purkaa energiaansa ja ehkä oppisivat hieman kärsivällisyyttä ja muiden huomioon ottamista.
Voimia!
Perheneuvola on myös yksi paikka mihin ottaa yhteyttä.
Käy niin sääliksi lapsesi, heidän tulisi olla ilo isälleen eikä taakka.
Ne korvatillikat ovat PAHOINPITELYITÄ ja on sinun vastuullasi kertoa miehellesi että NE LOPPUVAT NYT! !!! Mikään, EI MIKÄÄN oikeuta lyömään tai tukistamaan lasta!! Seuraavalla kerralla teet miehestäsi poliisille rikosilmoituksen! ja kerrot tämän miehellesi jotta tuolkainen kaltoinkohtelu loppuu HETI! Aikuisten tulee osata käskeä lapsia ilman väkivaltaa ja jos ei osaa niin pyytää apua lastenkasvatukseen vaikka viranomaisilta.
Teidän olisi hyvä mennä pariterapiaan, lisäksi voisit hyötyä perhetyöntekijästä, joka voisi auttaa ehkä avaamaan arjen solmuja. Tarkista onko paikkakunnallasi perhesosiaalipalveluja toinen nimi tälle on perhetyö.
”Perheohjaajalta vanhemmat voivat saada tukea vanhemmuuteen ja kasvatukseen liittyvissä kysymyksissä tai käytännön neuvoja esimerkiksi lapsen vuorokausirytmitykseen, syömiseen, nukkumiseen tai lapsen eri ikävaiheissa mahdollisesti ilmeneviin haasteisiin”
Itse sain paikkakunnaltani apua perhetyöstä kun lapsi ei nukkunut ja olin aivan poikki. Neuvolan kautta sain kun itkin siellä etten jaksa kun ei saa unta. väliaikaisesti sain 3x3 h kotiin hoitajan(maksullinen, mutta halpa) tai jos olisin tarvinnut pidempiaikaisesti niin maksu olisi tullut riippuen tuloista. Perhetyöntekijän käynnit ja puhelut olivat ilmaisia. Tarvitsette apua miehelle tai jopa koko perheelle.
No tehkää nyt vielä muutama lapsi lisää. Sehän on tapana tuollaisissa perheissä.
Mies ei jaksa perhearkea ja hänelle täytyy saada apua. Älä syytä miestä.