Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Opiskele uusi ammatti!" - mutta mikä?

Vierailija
13.02.2018 |

Tuotahan sitä työttömälle usein hoetaan, että jollei oma ala enää työllistä niin opiskele jotain muuta. Ja sitten sanotaan, että mitäs olet valinnut alan jolla ei ole töitä (ikään kuin olisin 30 vuotta sitten jostain taikapallosta nähnyt työllisyystilanteen nyt).

Mutta selitykset sikseen, jos nyt 55-vuotiaana lähtisin opiskelemaan vielä, niin mikä se olisi mitä kannattaisi opiskella, jotta opintojen jälkeen vielä varmasti työllistyisi? IT-alalla olen ollut, matemaatiikka ja logiikka vahvaa, empaattinen en ole pätkääkään ja etenkin lapsia inhoan. Kroppa rupeaa vähitellen prakaamaan, kätevyys niin ja näin (olen kyllä tarkka mutten nopea, ja lisäksi sekakätinen). Vilkkuvista valoista saan herkästi migreenin.

Pitääkö sitä sittenkin vielä hakea lääkikseen, vaikka työskentely alalla ei kiinnosta pätkääkään? Älytöntähän se olisi, veisin opiskelupaikan joltain sellaiselta jolla olisi useita kymmeniä vuosia työuraa edessään, mutta kun pitäis opiskella ammatti joka työllistää... olisiko järkevämpiä ehdotuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä IT-hommissa mättää? Etkö halua jatkaa alalla vai eikö löydy töitä?

Jos haluaisit jatkaa, niin nyt pitäisi nousukauden olla tulossa, joten olisiko työllistyminen jollain lisäkoulutuksella mahdollista?

Ei löydy töitä. Tekisin kyllä juuri sen alan hommia edelleen ihan mielelläni.

En tiedä onko työllistyminen lisäkoulutuksella mahdollista.

Vierailija
22/24 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä IT-hommissa mättää? Etkö halua jatkaa alalla vai eikö löydy töitä?

Jos haluaisit jatkaa, niin nyt pitäisi nousukauden olla tulossa, joten olisiko työllistyminen jollain lisäkoulutuksella mahdollista?

Eikö ap ollut 55 v. Ihan kirosana IT-alalla, eihän sinne tahdo työllistyä edes 40-vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsaajista on kai pulaa. Miten sellainen homma? 

Vierailija
24/24 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsaajista on kai pulaa. Miten sellainen homma? 

Kiinnostaisi kyllä, joskus 40 vuotta sitten koulussa jopa opettelin hitsaamaan... mutta oletetusta pulasta olen kuullut ihan muuta. Ja sitten kanssa että työ on melko fyysista kuitenkin. Ei minulla itselläni olisi mitään fyysistä työtä vastaan, mutta kroppa on paikoin hieman irtisanoutumassa, niin mietin mahtaisinko selviytyä.