Äiti romahtamispisteessä
Aamut on vaikeita, heti herättyä hermoa kiristää.
Turha soittaa kenellekään, kun ei ole ketään joka voisi tulla kylään edes, tai ketään kenelle mennä, paitsi omat vanhempani.
Mieskään ei halua tehdä yhdessä mitään, tai edes ymmärtää asian vakavuutta, että olen aivan oikeasti todella loppu. Olen kertonut hajoavani neljän seinän sisään, ei reagoi, olen sanonut, että tapan vaikka itseni mielummin kuin olen enää kotona, ei reagoi.
Sitten pyydän miestäni (oikeastaan ainoa ketä voin pyytää mukaan) ja ei suostu lähtemään, koska haluaa mielummin pelata pelejänsä, kyselee miksi en pyydä omia kavereita, eihän mulla ole sellaisia mitä pyytää, koska olen nuori äiti ja ent.kaverit eivät halua sen vuoksi olla tekemisissä.
Mitä teen, olen oikeasti todella loppu. Päivän ainoa huvi on odottaa milloin mies tulee kotiin. Sitten istutaankin loppuilta hiljaa sohvalla , koska mies ei halua puhua. Ei halua lähteä minnekään...
Olen niin loppu
Kommentit (8)
Onko sulla mahdollisuus lähteä lapsen kanssa minnekään päiväsaikaan? Oletko puhunut asiasta kenellekään muulle kuin miehelle? Kauanko kriisi on kestänyt?
Tiedän tuon tunteen, kun ei vaan yksin jaksa.
Oma äiti hoki, että ota itseäsi niskasta kiinni, ryhdistäydy.
Se ei vaan toimi niin.
Sano miehelle tiukasti, että nyt tarvitset apua.
Puhu neuvolassa.
Tilanne vain pahenee ja sittrn on lastenkin hyvinvointi pahasti vaarassa.
En ymmärrä mistä te löydätte tuollaisia vastuuttomia, itsekkäitä miehiä.
voi koittaa soittaa mll vanhempainpuhelimeen. ”Vanhempainpuhelimessa voit puhua mistä tahansa vanhemmuuteen liittyvästä asiasta. Kanssasi keskustelee MLL:n kouluttama päivystäjä, joka on itsekin vanhempi Vanhempainpuhelimen numero on 0800 92277.
Puheluusi vastataan
maanantaisin klo 10–13 ja 17–20
tiistaisin klo 10–13 ja 17–20
keskiviikkoisin klo 10–13
torstaisin klo 14–20
Puhelu on maksuton
Chat päivystää maanantaisin ja tiistaisin”
Tsemppiä sinulle täältä toiselta kotijumilaiselta!
Mitä sä siellä kökötät? Lähde kaupungille!
Mene yksin hyvä ihminen! Tarviiko sut kädestä pitäen taluttaa ulos? Kun mies tulee kotiin, odotat ovella takki päällä ja kengät jalassa, ja sanot että moro, meen nyt. Ja sitten vietät kivan illan: menet leffaan tai taidenäyttelyyn tai vaikka kirjastoon, urheilemaan, ulos syömään. Kai nyt aikuinen ihminen osaa itselleen jotain tekemistä keksiä.