Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa kun kotityöt on ikuisuusriita?

Vierailija
12.02.2018 |

Ei meillä muista aiheista oikeastaan riidelläkään, vaan suhde on hyvä, ja muissa asioissa molemmat ottaa toista huomioon ja keskustellaan ja sovitaan jne. Läheisyyttä ja sellaista on joka päivä, ja seksiä aina kun miestä vain sattuu haluttamaan (minä haluan useammin). Mutta kotityöt on ikuisuusriita. Niistä tulee joka viikko jotain kinaa. Minä koen, että teen yksin kaiken. Mies ei tee vaikka pyydän, ei vaikka käsken. Tekee vasta kun suutun. En koskaan huomauta siitä että miten tekee, kunhan tekisi edes jotenkin. En myöskään vaadi mitään ihmeitä siisteyden suhteen, imurointi kerran viikossa riittää eikä haittaa jos tavarat on välillä vähän levällään. Ja otin miehen, joka asui ennen tapaamistamme sinkkuna ja silloin sai itse pidettyä kotinsa siistinä ja käytyä kaupassa, luulin että valitsin hyvin.

Olen kertonut että olen uupunut tekemään yksin, ei auta. Olen antanut valita, että mitä haluaa tehdä (ja minä teen loput), ei auta. Olen antanut valita että tee tämä tai tuo niin minä teen sen toisen, ei auta. Olen käskenyt tekemään, ei auta. Olen antanut pari viikkoa tilaa sanomatta mitään asiasta että josko tekisi jotain oma-aloitteisesti jos en sano mitään, ei auta, ei tee. Olen yrittänyt kehua tekemisistä, jos tekisi silloin enemmän, ei auta. Ainoa mitä en ole vielä tehnyt on uhannut erolla. Mikä ihme auttaa kun tästä pitää riidellä aina? En halua riidellä, haluan vain että toinen tekee osuutensa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki tekemättä, mene lakkoon. Hoida vain oma osasi, pyykit ja ruoka. Tiskaa omat astiat. Älä tee toisen hyväksi mitään.

Jos pari viikkoa tätä ei tehoa, aloita oma elämä.

Vierailija
2/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies perustelee sen, että loisii sinun, oletetusti rakkaan ihmisen, työpanoksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asunnot. Minä en ymmärrä sellaista rakkautta, ettei oman rakkaansa kanssa ole valmis jakamaan myös niitä tylsempiä hetkiä kotona. Minä olen valmis tekemään töitä yhteisen kodin eteen, enkä laske työtuntejani, ja odotan puolisoltani samaa. Jos hän ei halua, se kertoo aika paljon hänen luonteestaan. Laiskuus, itsekkyys ja toisen hyväksikäyttäminen ei ole rakkautta.

Vierailija
4/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista jääkaapin oveen: sinun hommat tänään, minun hommat tänään. Ruksi kun on tehty.

Toimii lasten kanssa, luulisi että yksi ukon ruhjakekin kykenisi.

Vierailija
5/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse myös ne epämieluisat hommat, äläkä jakele niitä muille - proplem solved!

Vierailija
6/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan tee sen kanssa lapsia!

Vierailija
7/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei meillä muista aiheista oikeastaan riidelläkään, vaan suhde on hyvä" Ennen ajattelin noin itsekin. Enää en ajattele, koska sujuva arki on loppujen lopuksi tärkeimpiä osia parisuhteessa. Eli jos asiaa ei saada kuntoon, niin ero on hyvä ratkaisu. Olen ollut useammassakin parisuhteessa jossa riidellään arjen askarista, voi vitsi miten mahtavaa olla nyt parisuhteessa, jossa mies hoitaa osuutensa automaattisesti ilman että mitään tarttee pyytää. En enää menisi takaisin suhteisiin, jossa mies käyttäytyy kuin pieni vauva. 

Vierailija
8/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse valinnut sellaisen miehen, jonka kanssa ei ole tarvinnut riidellä tuosta, eikä paljon muistakaan asioista.

Tein hyvän valinnan, jo 23 vuotta sitten.

Vierailija
9/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koittaneet tehdä kotitöita yhtä aikaa? Tai yhdessä? Me tehdään monet kotityöt yhdessä. Pyykkiä on helppo ripustaa kaksin, samoin ruuanlaitto toimii yhdessä. Samalla voi jutella ihan muista asioista.

Siivoamisessa voit kysyä, haluaako mies imuroida vai pyyhkiä pölyt, itse teet sitten toisen. Jos mies ei halua tehdä kumpaakaan, voit terävästi kysyä, miksi hän odottaa sinun tekevän molemmat hommat. Yritä luoda tilanne, jossa olette molemmat samaan aikaan kiinni kotitöissä ja samaan aikaan vapaalla.

Vierailija
10/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa siivoojan. Problem solved.

Vierailija
11/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja. Etukäteen sovittiin, mitä kuuluutehtäviinsä eli tekee enemmän kuin siivoojat yleensä. Huolehtii tiskit, miehen pyykit, silitykset, imuroinnit, moppaukset ja jopa sanomalehtien viemisen keräykseen. Mies maksaa, koska minä kykenen sentään viemään roskat, hän ei edes sitä.

Vierailija
12/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koittaneet tehdä kotitöita yhtä aikaa? Tai yhdessä? Me tehdään monet kotityöt yhdessä. Pyykkiä on helppo ripustaa kaksin, samoin ruuanlaitto toimii yhdessä. Samalla voi jutella ihan muista asioista.

Siivoamisessa voit kysyä, haluaako mies imuroida vai pyyhkiä pölyt, itse teet sitten toisen. Jos mies ei halua tehdä kumpaakaan, voit terävästi kysyä, miksi hän odottaa sinun tekevän molemmat hommat. Yritä luoda tilanne, jossa olette molemmat samaan aikaan kiinni kotitöissä ja samaan aikaan vapaalla.

Mulla on laiska puoliso, joka välttelee kaikkea tekemistä. Siis oikeasti.

Meille ainoa tapa on tehdä hommat yhdessä, yhtä aikaa. Hän imuroi, minä nostelen huonekaluja. Hän freesaa, minä pilkon. Hän annostelee pesuaineen, minä lajittelen pyykit. Yhdessä.

Jos tekisimme erikseen, se tarkoittaisi, että minä teen ja hän valittelee sohvalla miten häntä väsyttää. Eli toisin sanoen, hän ei tekisi mitään muuta kuin keksisi tekosyitä olla tekemättä. Yhdessä tehden hänkin tekee. Ja makaa sohvalla vasta jälkikäteen, toki täysin uupuneena, kun niin paljon piti tehdä, oi voi.

Vierailija
13/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä kaikki tekemättä, mene lakkoon. Hoida vain oma osasi, pyykit ja ruoka. Tiskaa omat astiat. Älä tee toisen hyväksi mitään.

Jos pari viikkoa tätä ei tehoa, aloita oma elämä.

Olen kokeillut lakkoa. Mies kulki likaisissa vaatteissa jonkin aikaa. Nykyään se saa pestyä omat vaatteensa lakkoni seurauksena, mutta ei mitään yhteistä. Meillä ei ole kummankin omia astioita, joten kun menin tiskilakkoon, niin kaikki astiat loppui. Ap.

Vierailija
14/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies perustelee sen, että loisii sinun, oletetusti rakkaan ihmisen, työpanoksella?

Sillä, että se tekee hyvin paljon töitä. Ja totta onkin, että tekee paljon töitä. Mutta minä nyt vain satun tekemään yhtä paljon. Ap.

Vierailija
15/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies sitten siellä kotona puuhailee, kun ei tee kotitöitä?

Ja entäs jos sairastuisit vakavasti tulevaisuudessa? Pystyisikö hän ottamaan vastuun kotitaloudesta?

Tuollainen käytös puolisolta on rakkaudettomuutta.

Vierailija
16/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista jääkaapin oveen: sinun hommat tänään, minun hommat tänään. Ruksi kun on tehty.

Toimii lasten kanssa, luulisi että yksi ukon ruhjakekin kykenisi.

Olen yrittänyt tuota, ei auta. Ap.

Vierailija
17/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halveksii sinua.

Kuvitelmasi hyvästä suhteesta on juuri sitä, kuvitelmaa. Raaka totuus.

Vierailija
18/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse myös ne epämieluisat hommat, äläkä jakele niitä muille - proplem solved!

Olen yrittänyt tätäkin, että jaan itselleni ikävät hommat ja miehelle helpot ja kivat hommat, ei auta. Ap.

Vierailija
19/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut tätäkin. Kun kysyn, että miksi olettaa minun tekevät kaikki hommat, niin vastaa, että ei oletakaan, mutta on liian väsynyt tekemään mitään (joten joko minä teen tai kukaan ei tee). Ap.

Vierailija
20/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tekisi pariin kolmeen kuukauteen mitään, antaisin vaan olla. Yksi kuppi omaan käyttöön, yksi lautanen, joku retkeilyastia. Ei kertakäyttöastioita ettei mies pääse liian helpolla. Vaan oma pyykki, yhden pyyhkeen pesee samalla. Makuupussi käyttöön. Ei ruokaa kuin itselle, eineksiä, syö ulkona. Kahvia tai teetä kuppi kerrallaan. Ei mitään ruokaa mitä voi jakaa kuten leipää. Jääkaappi tyhjänä, juo vettä. En korjaisi omia jälkiäni enkä miehen. En myös puhuisi mitään asiasta, olisin välinpitämätön. Ota kokeilun kannalta.