Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astmalääkityksellä olevat, teille kysymys.

Vierailija
12.02.2018 |

Olin yskinyt pitkään aamuisin ja välillä päiväsaikaankin. Etenkin aamuyskä oli aivan tolkutonta. Tuossa joulun alla diagnosoitiin astma, ja aloitettiin Flixotide ja Ventoline. Yskä on selvästi helpottunut, on aamuja jolloin en yski lainkaan, mutta niitä on harvassa. Yskää on useimpina aamuina edelleen, mutta se on helpottunut siitä, mitä se oli ennen lääkitystä. Kuitenkin edelleen päiviä, jolloin yskin yskimästä päästyäni aamuisin reilun tunninkin, ennen kuin se rauhoittuu. Ventolinekaan ei auta.

Kertokaa nyt kokeneemmat tai palstalääkärit, mikä voisi olla avuksi! Lääkkeet on mulla discuksena, ja ajattelin nyt ensin ruveta ottamaan avaavan lääkkeen esim. 10 min ennen hoitavaa lääkettä. Hoitavalle lääkärille kontrolli vasta maaliskuussa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on symbicort ollut muutaman vuoden lääkkeenä,astma syntymästä asti,yskää ei ole ellei ole kipeä.

Vierailija
22/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole saanut oikeaa lääkitystä. Minulla kamala yskä loppui seinään Flixotidella 2 x suihkausta aamuin illoin. Ventolinea tarvin nyt tosi harvoin.

Käytän tilanjatketta, joka ohjaa suihkeen paremmin keuhkoihin. Mieti sitäkin. Semmoisen saa apteekista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla auttoi kerran atropiini.

Vierailija
24/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaa, onko ongelma homeallergiassa. Itse saan kiertävänä sijaisena säännöllisesti oireet tietyistä pk-rakennuksista.

Mikä tai millainen on pk-rakennus?

Vierailija
25/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta/ vähennä viljat ja sokeri minimiin. Ei tupakointia.

Osta esim. Solgarin c- vitamiini ja sinkki ja käytä niitä joka päivä.

Näillä ohjeilla astman oireet vähentyy huomattavasti ja itsellä lääkeannostakin lopulta pienennettiin.

Vierailija
26/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että kortisonikuureja käytetään hengitystieinfektion aikana astmapotilailla. Minulla ei ole flunssaa päällä. 

Kyllä sitä kortisonia käytetään oireisena aikana vaikka ei olisi infektiotakaan.

Voit ottaa Ventolinea ennen Flixotidea. Saitko ohjeen Flixotiden annoksen tuplaamisesta jos oireet ei helpota? Se on yleensä eka asia joka tehdään. Sitten voi lääkitykseen lisätä Montelukastin tablettina. Jos ei sekään riitä, Flixotiden voi vaihtaa Seretideen joka on pitkävaikutteinen avaava+tuo Flixotide. Mutta suosittelen menemään takaisin lääkäriin.

Vierailija
27/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testaa, onko ongelma homeallergiassa. Itse saan kiertävänä sijaisena säännöllisesti oireet tietyistä pk-rakennuksista.

Mikä tai millainen on pk-rakennus?

Päiväkoti, ei välttämättä johdu homeesta oireeni, voi olla myös ihan pölyn ja huonon ilmanvaihdon tuotosta.

Vierailija
28/30 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että nuo määrätyt eivät ole parhaat lääkkeet sinulle. Itselleni ei sovi noista kumpikaan, Flixotide käheyttää äänen ja Ventoline aiheuttaa sydämentykytystä. Mutta samaa mieltä muiden kanssa, isompi annos kortisonia ja pitkävaikutteinen avaava rinnalle.

Vierailija
29/30 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensin avaava ja sen jälkeen Flixo,tuplaa Flixon annos viikoksi. Jos ei ala helpottaa niin yhteys lääkäriin.

Vierailija
30/30 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: tupakoitko?

Minulla on ollut astma koko elämäni, enkä juuri ole aamuyskää. Voi toki olla yskää, vaikka on savuton, ymmärrän että kaikki ovat erilaisia.

Laita soittopyynnön lääkärille, luultavasti tarvitset suuremman annoksen tai vielä jotain muuta.

Kylmää ilmaa pahentaa oireet, ainakin minulla.

En ole koskaan tupakoinut. Kylmä ilma pahentaa oiretta siten, että kun tulen sisään kylmässä ilmassa ulkoa, alan usein yskimään. 

Yskin kyllä niin töissä, kotona kuin vierailulla, joten ei varmaan kotona ole vikaa. Muutimme vajaa vuosi takaperin, ja yskin myös vanhassa asunnossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme