Te, joiden gradu tai opinnäytetyö on netissä: kuinka monesti työsi on ladattu?
Kommentit (58)
Ei latauskerrat vielä kerro sitä miten paljon sitä gradua on luettu. Mäkin oon opintojeni aikana selannut vaika kuinka montaa randomgradua lähinnä selatakseni niiden lähdeluetteloitani tai tarkistaakseni, että onko niissä hyvää lähettä johonkin tiettyyn kysymykseen. Oon myös vahingossa avannut sellaisia graduja, joiden en aluksi tajunnut olevan graduja vaan luulin nitä tutkimuksiksi. Yhtään näistä en ole koskaan lukenut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei latauskerrat vielä kerro sitä miten paljon sitä gradua on luettu. Mäkin oon opintojeni aikana selannut vaika kuinka montaa randomgradua lähinnä selatakseni niiden lähdeluetteloitani tai tarkistaakseni, että onko niissä hyvää lähettä johonkin tiettyyn kysymykseen. Oon myös vahingossa avannut sellaisia graduja, joiden en aluksi tajunnut olevan graduja vaan luulin nitä tutkimuksiksi. Yhtään näistä en ole koskaan lukenut kokonaan.
Voi ei. Luulin, että oppariani on siteerattu A-studiossa ja Prismassa. Huoh, näin ne unelmat murskautuivat.
No eihän tuo latausmäärä kerro mistään itse gradusta/työstä. Jos aihe on sellainen, että muutkin tutkivat sitä, niin gradua ladataan koska se löytyy hakusanoilla ja siitä etsitään potentiaalisia lähteitä ym. Ei kerro työn laadusta mitään. Minun amk-oppari ollut netissä 3v ja ladattu 60 kertaa. Nyt teen gradua.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo latausmäärä kerro mistään itse gradusta/työstä. Jos aihe on sellainen, että muutkin tutkivat sitä, niin gradua ladataan koska se löytyy hakusanoilla ja siitä etsitään potentiaalisia lähteitä ym. Ei kerro työn laadusta mitään. Minun amk-oppari ollut netissä 3v ja ladattu 60 kertaa. Nyt teen gradua.
Siis 600
Amk-opparimme on vuodessa ladattu 101 kertaa. Olen yllättynyt edes näin suuresta suosiosta! :D Teimme opinnäytetyönä oppaan ruokavaliosta ja liikunnasta raskaana oleville.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole kaikille selvä. Ollaanhan me se gradu/oppari itsekin tehty ja etsitty niitä lähteitä (lue: yritetty saada jotain struktuuria omaan työhön vakoilemalla miten muut on tehneet).
Silti ihan hauska huomata että sitä omaa on muutama kerta ladattu, vaikkakin sitten tähän tarkoitukseen.
32 kertaa, 3 viikkoa ollut. Ihmettelen kovasti, miks joku sen haluaa lukea?! :D
Gradu 10-vuotta vanha 700 latausta ja väikkäri 4-vuotta vanha 650 latausta. Aika yllättävää. On aika kapealta soveltavalta alalta kuitenkin. No näistä varmaan neljännes on omia latauksia ja loput ohjattavieni. 😂
Liki 200 kertaa. Vuosia vanha gradu, en edes tiennyt näkyykö enää, Heldasta kuullutkaan.
Käyttäjä9697 kirjoitti:
Ohoh, näköjään 4000 latausta väitöskirjallani ja 18 viittausta siihen. Tosin onkin jo 8 vuotta vanha.
Et varmaan työskentele tutkijana, jos viittaukset tulevat yllätyksenä :)
Noin 180 kertaa 1,5 vuodessa. Johtuu varmaan siitä, että;
- jotkut ihan vain googlaavat tietoa aiheesta,
- jaan linkkiä aktiivisesti työnhaussani
- joku opiskelija ehkä tietää työni olleen hyvä ja haluaa vinkkejä rakenteeseen tms.
Otan kyllä osaa jos joku sitä alkaa kunnolla lukea. Ei mikään mediasexy aihe. Mutta tärkein on se, että näkevät minun osaavan kirjoittaa fiksuja.
Kandi 783 kertaa, luettavissa kaksi vuotta.
Gradu 263 kertaa, luettavissa kaksi kuukautta.
4,5 vuotta ja 515 latausta (enpä ole aiemmin tuollaista hoksannut katsoakaan).
Vierailija kirjoitti:
Bonustehtävä: bongaa kielioppivirhe otsikosta... T. Nolo ap
työtäsi
495 latausta joukukuusta 2016. Mitäs hemmettiä?! Toisaalta aihe on melko "mediaseksikäs"