Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työskenteleekö joku päihde-ja mt-kuntoutujien kanssa?

Vierailija
12.02.2018 |

millaisia ovat?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kertoa - vaitiolovelvollisuus - näethän...!

Vierailija
2/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kertoa - vaitiolovelvollisuus - näethän...!

Saa kertoa, kun ei kerro nimiä. Anna tulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työskentele, mutta noin yleisesti se on hyvin siistiä hoitotyötä.

Vierailija
4/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä nuo kaikki vaikuttaa. Erityisesti esimies on pakko olla hullu. Työkavereistakin suurin osa on hulluja. Kadullakin näyttäisi kävelevän pelkkiä hulluja.

Vierailija
5/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja suurin osa myrkyllinen ilmapiiri oli pakko lopettaa.

T:alan töitä tehnyt.

Vierailija
6/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te hoitajat ketkä teette kotikäyntejä: tuleeko koskaan vastaan mitään todella vastenmielistä kun astutte ovesta sisään?

Vierailija
7/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin päihdetyypit jotka ovat juoneet aivonsa rappiolle kuvittelevat olevansa maailman kuninkaita. Vaaditaan, vaaditaan ja vaaditaan, "kun mähän maksan tästä hoidosta!"---paskat ne mitään itse maksa, sossu  se maksaa useita tuhansia kuukaudessa niiden asumisesta jossain yksiköissä.

Tulee muuten yhteiskunnalle ihan helvetin kalliiksi hyysätä ihmisiä, joista ei ole enää koskaan antamaan yhteiskunnalle yhtään mitään. Niitä vaan elätetään ja maksetaan kaikki. 

Vierailija
8/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa kuulopuheiden perusteella. Tuttavani on hoitsu. Kertoi, että hänen (harkka)kokemuksen mukaan hyvä työilmapiiri, hyvä työnohjaus yms. ja ei sitä ainaista paskanpuhumista selän takana.

Vierailija
9/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te hoitajat ketkä teette kotikäyntejä: tuleeko koskaan vastaan mitään todella vastenmielistä kun astutte ovesta sisään?

Kotihoidossa työskentelen!On tullut vastaan kusta,paskaa,oksennusta,verta,kännisiä ihmisiä,kaatunneita ihmisiä ja yksi ruumis!

Vierailija
10/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mt-kuntoutuja. Olin viime vuonna töissä kuntoutumassa ja varmaan menen tämän vuoden aikana takaisin. Moni hullupiireistä tuttu kaveri on myös ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Voin omasta puolestani kertoa ihan avoimesti ja rehellisesti, kunhan ei uhkaa anonymiteettia, vaikka tietenkään en voikaan juoruta meistä ulkopuolisen silmin.

Mitä haluat tietää?

Vierailija
11/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoset pitäis häätää maasta

Vierailija
12/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mt-kuntoutuja. Olin viime vuonna töissä kuntoutumassa ja varmaan menen tämän vuoden aikana takaisin. Moni hullupiireistä tuttu kaveri on myös ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Voin omasta puolestani kertoa ihan avoimesti ja rehellisesti, kunhan ei uhkaa anonymiteettia, vaikka tietenkään en voikaan juoruta meistä ulkopuolisen silmin.

Mitä haluat tietää?

haluan tietää, millaista on työskennellä tällaisten ihmisten kanssa. 

Vierailija
13/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuommoisia juoppoja ei pitäisi hoitaa millään lailla, ellei juoppo maksa hoidostaan joka pennin itse.

Vierailija
14/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen mt-kuntoutujien kanssa.

Osa on hieman erikoisia (taitelijoita), mutta todella sydämellisiä ja huomioonottavia. Paljon on ns. tavallisia, ettei päällepäin osais sanoa, että kyseessä on aito hullu. Sitten aina mahtuu yksi kiukkunen joukkoon, jota saa vähän pelätäkin.

Vierailija
15/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt työvalmentajana eli en tiedä hoitopuolen työstä, vaan ihan kuntouttavan työtoiminnan puolesta kokemuksia. On laidasta laitaan. Jos kuntoutuminen on hyvällä mallilla ja henkilö itse motivoitunut niin ihan hyvin on sujunut.

Toisaalta on paljon näitä joille työelämän perussäännöt ovat totaalisesti kädestä pitäen opetettava. Eli vaikka kyseessä onkin "vaan" kuntouttava työtoiminta 9€/pv niin ollaan silti töissä. Jo se käsite että jos työvuoro alkaa klo 9 niin silloin sinne tullaan klo 9, on monille haastavaa. Asenne myös "jos mä haluaisin tehdä näitä paskahommia niin menisin sinne ja sinne v*n kovalla palkalla". Öö, no mikä estää"menemästä" LOL :D

Ja saikuttelut, ne pitää ilmoittaa soitolla heti kun kipeä tai "kipeä" eikä tekstarilla seuraavana päivänä jos jaksaa tai muistaa. Ihan siksi ettei me piinata vaan tollasesta seuraa sen työkkärin ja maksajan (Kela) kanssa ongelmia. Valitettavasti se saikkulappu kans vaaditaan. Itse joskus keskustelulla ja varoituksella annoin tilaisuuden.

Ei sinänsä mitään pahaa sanottavaa, monta hyvää persoonaa ja elämän heittelemiä kohtaloita löytyy. Siinä pärjää yhteistyökykyinen ja avoin sopivasti jämäkkä persoona.

Vierailija
16/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta on niin fyysisesti kuin sanallisesti läsnä jatkuvasti. On rankkaa.

Vierailija
17/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö nyt ihan tosissasi? Tietenkin työskentelee. Luulitko tosissaan, että maailmassa ei ole ketään, joka tekisi töitä päihde- ja mielenterveyspotilaiden kanssa? Huh huh mitä juttuja.

Vierailija
18/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt työvalmentajana eli en tiedä hoitopuolen työstä, vaan ihan kuntouttavan työtoiminnan puolesta kokemuksia. On laidasta laitaan. Jos kuntoutuminen on hyvällä mallilla ja henkilö itse motivoitunut niin ihan hyvin on sujunut.

Toisaalta on paljon näitä joille työelämän perussäännöt ovat totaalisesti kädestä pitäen opetettava. Eli vaikka kyseessä onkin "vaan" kuntouttava työtoiminta 9€/pv niin ollaan silti töissä. Jo se käsite että jos työvuoro alkaa klo 9 niin silloin sinne tullaan klo 9, on monille haastavaa. Asenne myös "jos mä haluaisin tehdä näitä paskahommia niin menisin sinne ja sinne v*n kovalla palkalla". Öö, no mikä estää"menemästä" LOL :D

Ja saikuttelut, ne pitää ilmoittaa soitolla heti kun kipeä tai "kipeä" eikä tekstarilla seuraavana päivänä jos jaksaa tai muistaa. Ihan siksi ettei me piinata vaan tollasesta seuraa sen työkkärin ja maksajan (Kela) kanssa ongelmia. Valitettavasti se saikkulappu kans vaaditaan. Itse joskus keskustelulla ja varoituksella annoin tilaisuuden.

Ei sinänsä mitään pahaa sanottavaa, monta hyvää persoonaa ja elämän heittelemiä kohtaloita löytyy. Siinä pärjää yhteistyökykyinen ja avoin sopivasti jämäkkä persoona.

Päihde- ja mt kuntoutujilla ehkä kuitenkin tarkoitetaan vähän jotain muuta, työvalmentajana sä työskentelet työttömien kanssa, joista joillakin voi olla noita em ongelmia, mutta kuntouttavaan työtoimintaan passitetaan yleensä kaikki tietyn ajan työttömänä olleet.

Vierailija
19/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt vastaanotto-osastolla ja pitkäaikaisten kanssa. Tykkään kyllä. Vaaratilanteita on välillä, joten fyysisesti pitää olla kunnossa. 

Nykyään vain sairaat on tosi sairaita, koska laitospaikkoja on tosi vähän. Pahin paikka on ollut nuorten ryhmäkodissa, missä oli itsemurhatapauksia ja masennuspotilaita ja huumepsykoosipotilaita. Siellä ei paljon selkäänsä uskaltanut kääntää yökkönä ollessa, ettei tule puukkoa selkään.

Vierailija
20/30 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö nyt ihan tosissasi? Tietenkin työskentelee. Luulitko tosissaan, että maailmassa ei ole ketään, joka tekisi töitä päihde- ja mielenterveyspotilaiden kanssa? Huh huh mitä juttuja.

Joku päihdeyksikön lähäri on vissiin kohta itsekin mt-palvelujen piirissä :'D

AP kaiketi tarkoitti avauksella kysyä millaisia kokemuksia alalla töissä olevilla on