Hämmästyttää kaupassa ihmisten yli 100 euron ruokaostokset
Toki itse sinkku kylläkin.... Ruokaostokset joskus harvoin voi olla 30 euroa, yleensä n. 20 euroa. Ihmetyttää vain että jos jolla kulla on jatkuvasti yli 100 euron ostoksia, niin miten ihmeessä on varaa?
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Toki itse sinkku kylläkin.... Ruokaostokset joskus harvoin voi olla 30 euroa, yleensä n. 20 euroa. Ihmetyttää vain että jos jolla kulla on jatkuvasti yli 100 euron ostoksia, niin miten ihmeessä on varaa?
Sähän voisit ostaa satasella koko kuun ruuat. Kokeile äläkä uikuta, toisten asiat eivät sinulle kuulu.
Niin no kun sinun 20-30 euron ruokaostokset kertoo viidellä niin se tekee 100-150 euroa. Varaa on vaan oltava jos ei nälkään halua kuolla.
Sulla sinkkuna menee noin 20€, mulla viishenkisen perheen äitinä menee noin 100€. Eli 20€/naama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- niitä jotka ostavat muutaman pienen saman päivän elintarvikkeen tyyliä 1 maito kerralla järkyn isosta automarketista eivätkä osaa tukea lähikauppojen pystyssäpysymistä ostamalla sieltä sen mitä sieltä löytyisi ja
No tuota noin... Käyn useinkin ostamassa Prismasta vaikka just sen maitopurkin tai pari päärynää. Lähikauppojen pystyssäpysymistä kannattaa toki tukea, mutta kun meillä se Prisma on lähin kauppa. On just sopivasti iltakävelymatkan päässä, saa hyötyliikuntaa ja sen maitopurkin. Lähimpään "lähikauppaan" on sitten jo sen verran pitempi matka, että laiskempi lähtisi sinne autolla...
Sama juttu mulla. Prismaan ehkä puoli kilometriä, "lähikauppaan" monta kilometriä. Illalla jos huomaan, että jotain puuttuu en ala kävelyttää jo tarhapäivästä väsynyttä lasta montaa kilometriä kauppaan vaan mennään siihen Prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmetyttää, kun wannabe-ihmisten täytyy ruokaostoksetkin maksaa LUOTOLLA.
Mikä siinä ihmetyttää? Maksan kaikki ostokseni aina luottokortilla. On todella selkeää kun voi laskusta katsoa minne rahat meni.
Meillä on kolmehenkinen perhe, poika on jo 15-vuotias. Eli kolme aikuista ruokakunnassa. Jos haluaa syödä ns. suositusten mukaisesti esim. hedelmiä ja vihanneksia puolikiloa/per henki päivässä, ei pysty millään ostamaan satasella viikon ruokaostoksia. Loven budjettiin tekee myös kokoliha ja kala/äyriäiset, pähkinät yms. Kuukaudessa kuluu ruokaan (ilman erityisiä pyhäpäiviä) ainakin noin 800 euroa. Käyn kaupassa tarpeen mukaan ja ruokalasku on yleensä aina 130-150e kerralla, en ehdi enkä jaksa koko ajan juosta kaupassa, joten ostan aina suuremman määrän kerrallaan. Ruoka riittää yleensä 4-6päiväksi kerrallaan.
Olemme ihan tavallinen työssäkäyvä perhe, joka haluaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti
Käyn kaupassa 1,5viikon-2 viikon välein 2 hengen talous ja menee joku 100-150€. Tuo sama raha saattaa mennä jos käy joka toinen päivä kaupas ja ostaa sillä 30€...
Vierailija kirjoitti:
Mun ja miehen viikon ruoat on noin 150 euroa. Haetaan ne aina kerralla. Käydään töissä niin rahaa on ruokaan.
Sehän on jumalattoman hieno asia kun käyt töissä ja saat ruokaa.
Minä en käy töissä mutta silti on ruokaan rahaa, harmittaakohan se sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käy 3 kertaa kuussa ruokakaupassa niin niitä ostoksia voipi olla enemmän vaikka onkin vain 2 hengen talous. En mä jaksa joka toinen päivä kaupassa juosta, mulla on tärkeämpääkin tekemistä.Optimointi rules.
Kenenkään jääkaappi ei vedä sellaista määrää ruokaa, en usko.
Ja millä lapsiperheellä on vain yksi jääkaappi? Tai pakastin.
Meillä on vain yksi jääkaappi (korkeus noin 185 cm) ja kaksi pakastinta (toinen samankorkuinen kuin jääkaappi ja toinen noin puolet siitä).
Isäntä on hoitanut kauppa-asiat viime vuosina, joten en ole laskenut ruokakuluja. Ei tarvitse ainakaan nuukailla yhtään, jos ruokaan kuluisi parisataa euroa viikossa. Todennäköisesti joku 150-200 euroa korkeintaan. Sillä rahalla syömme joskus (ehkä jopa kerran vuodessa, jos hyvä tarjous sattuu) jopa naudan sisäfilettä. Sitten välillä pärjäämmekin huomattavasti vähemmällä.
Meillä menee ruokaan 300 e kk.
2 lasta vuoroviikot isällään, itse syön lähinnä jämiä.
Olen ollut luult 5 viimeistä kesää torilla myymässä ja yksi osa palkasta tulee myymättöminä vihanneksina ja muina ruokina.
Perunoita tulee loistavasti niin, että voin keittää perunoita 2 krt viikossa ihan kesän alkuun asti.
Teen vihannesmuhennosta, pilkon kaikki, pannulle ja paljon tomaattia. Sauvasekoittimella sekaisin. Lopuksi vähän purentaa, jotain vihannesta.
Näitä on n 100 pakasterasiallista. Otan yhden , lisään makaronia, riisiä tai perunaa ja jotain lihaa.
Lisäksi meillä töissä vietetään pikkujoulut aina työpaikalla. Ruuat tulevat valmiina työpaikkaruokalasta. Olen vastuussa lämmityksestä ja esillelaitosta ja ”palkaksi” saan ottaa kaikki syömättä jääneet.
Esim viime jouluna meillä meni ruokakauppaan jouluruoksi alle 100 e, 6 hlöä. Ja lisäksi jäi paljon vielä pakkaseen, söin monta krt tammikuussa töissä jouluruokia.
Saan vanhemmiltani paljon mustikoita, meillä syödään puuroa joka arkiaamu ja mustikat riittävät ainakin toukokuun loppuun.
Pyörämatkan päässä on loistavia nokkospaikkoja. Keräsin viime kesänä yli 40 pussillista. Ryöppäsin ja pakastin yhden keiton verran ja torstaisin meillä syödään pinaattikeittoa.
Kaiken tämän etuuksien jälkeen meillä menee 300 e kk. Maitoon, lihaan, kanaan, kalaan, makaroneihin, hedelmiin, jauhoihin, hiivaan, margariiniin jne.
Jos näitä yllä olevia etuisuuksia ei olisi, rahaa menisi paljon, paljon enemmän.
Meillä on kaksi aikuista ja yksi lapsi. Minä tulisin hyvin toimeen vähemmälläkin ruualla, mutta kasvavan lapsen takia täytyy tehdä useampaan otteeseen ruokaa päivässä. Me teemme myös ostokset kerran viikossa, jolloin menee se noin satanen. Tosin teemme ostokset Prismassa, joten mukaan tarttuu ruokien lisäksi usein myös joku vaate tai dvd lapselle ja itsellekin joku herkku... Puolessa viikossa saatetaan ostaa lähikaupasta lisää maitoa ja tuoretta leipää. Kun on rahaa, ei tarvitse niin miettiä pennin päälle.
Meillä on kolmen hengen perhe ja pyritään käymään ruokaostoksilla kerran viikossa, joskus täytyy hakea täydennyksiä. Yhteen isoon kauppakertaan menee n. 70-110 e. Joskus siis satanen paukkuu kerralla. Tehdään itse ruokaa joka ilta, viikonlopuksi tulee ostettua herkkuja.
Meidän 3 henkinen perhe käy kerran kuussa kaupassa ja silloin menee 400-500€.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kerran viikossa perheen (2+2 ja kissa) viikko-ostokset (mukaanlikien pesuaineet ja paperit ym taloustavarat) Lidl:stä ja loppusumma on yleensä siinä 100 nurkilla (joskus alle joskus yli). Mies saattaa täydentää ja ostaa lähikaupasta lisäksi tuoretta patonkia ja jotain muuta pientä mutta 120 e/vko on ruokabudjettimme tälle porukalle. Ehkä jostain voisi nipistää mutta ihan hyvää ruokaa saa jo tällä rahalla. Jos ostaisin samat kamat Prismasta tai Cittarista niin maksaisi monta kymppiä enemmän.
Nyt sitten niitä hintoja Lidlistä, ja ostokset joita ostetaan, että pystyy vertaamaan Prisman halpamerkkeihin!
Kun itse käyn Lidlissä, huomaan että loppusumma on pienempi kuin rismareissun jälkeen, mutta ei halvempien tuotteiden vuoksi, vaan siksi, että Lidlistä ei koskaan löydy kaikkea haluamaani.
Maito on samanhintaista molemmissa, samoin juusto, jukurtti, lihatuotteet, kananmunat prismassa halvempia, kuten voi myös. Kissanruoka Latz samanhintaista, Vihannekset myös samoissa hinnoissa, paitsi peruna Prismassa halvempaa. Tummapaahto kahvia en edes Lidlistä löydä, kuten en löytänyt siirappiakaan. Säilykkeet samanhintaisia, mutta Lidlissä pienempi valikoima. Nyt siis Lidl:in halvat tuotteet hintoineen ja merkkeineen tänne kiitos!
Ohiksena vaan ihmetyttää, miksi mahdollisimman edullinen kauppalasku tuntuu olevan toisille ylpeyden aihe. Ja tuhlareiden pitäisi ymmärtää hävetä, kun käyttävän ruokaan niin paljon rahaa. Ymmärrän, että monen tarvitsee nipistää kauppalaskusta niin paljon kuin mahdollista. Jos taloudessa kuitenkin on vähän ylimääräistä, niin miksi osaa ei voisi laittaa hyvään ruokaan? Ja hyvä ruoka merkitsee toki eri ihmisille eri asioita, mutta itse en pystyisi tekemään hyvää ruokaa 30-40 euron viikkobudjetilla per henki. Enkä käytä eineksiä, itse tehty ruoka ei tarkoita automaattisesti halpaa, raaka-aineet ratkaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolmehenkinen perhe, poika on jo 15-vuotias. Eli kolme aikuista ruokakunnassa. Jos haluaa syödä ns. suositusten mukaisesti esim. hedelmiä ja vihanneksia puolikiloa/per henki päivässä, ei pysty millään ostamaan satasella viikon ruokaostoksia. Loven budjettiin tekee myös kokoliha ja kala/äyriäiset, pähkinät yms. Kuukaudessa kuluu ruokaan (ilman erityisiä pyhäpäiviä) ainakin noin 800 euroa. Käyn kaupassa tarpeen mukaan ja ruokalasku on yleensä aina 130-150e kerralla, en ehdi enkä jaksa koko ajan juosta kaupassa, joten ostan aina suuremman määrän kerrallaan. Ruoka riittää yleensä 4-6päiväksi kerrallaan.
Olemme ihan tavallinen työssäkäyvä perhe, joka haluaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti
Kolmehenkisessä perheessä 800€ kuussa ruokaan on kyllä aika paljon. Tykkäätte varmaan syömisestä tai urheilette paljon? Meillä samankokoisessa ruokakunnassa menee ruokaan korkeintaan 500-600€ , vaikka ostetaan laaturuokaa kalliimmasta päästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kerran viikossa perheen (2+2 ja kissa) viikko-ostokset (mukaanlikien pesuaineet ja paperit ym taloustavarat) Lidl:stä ja loppusumma on yleensä siinä 100 nurkilla (joskus alle joskus yli). Mies saattaa täydentää ja ostaa lähikaupasta lisäksi tuoretta patonkia ja jotain muuta pientä mutta 120 e/vko on ruokabudjettimme tälle porukalle. Ehkä jostain voisi nipistää mutta ihan hyvää ruokaa saa jo tällä rahalla. Jos ostaisin samat kamat Prismasta tai Cittarista niin maksaisi monta kymppiä enemmän.
Nyt sitten niitä hintoja Lidlistä, ja ostokset joita ostetaan, että pystyy vertaamaan Prisman halpamerkkeihin!
Kun itse käyn Lidlissä, huomaan että loppusumma on pienempi kuin rismareissun jälkeen, mutta ei halvempien tuotteiden vuoksi, vaan siksi, että Lidlistä ei koskaan löydy kaikkea haluamaani.
Maito on samanhintaista molemmissa, samoin juusto, jukurtti, lihatuotteet, kananmunat prismassa halvempia, kuten voi myös. Kissanruoka Latz samanhintaista, Vihannekset myös samoissa hinnoissa, paitsi peruna Prismassa halvempaa. Tummapaahto kahvia en edes Lidlistä löydä, kuten en löytänyt siirappiakaan. Säilykkeet samanhintaisia, mutta Lidlissä pienempi valikoima. Nyt siis Lidl:in halvat tuotteet hintoineen ja merkkeineen tänne kiitos!
Säännöllisestihän lehdet vertailevat kauppakoreja, siitä vain googlettamaan. Mielestäni Lidlissä on edullisemmat vihannekset ja lihat. Mutta käyn Lidlissä vain jos on aikaa ja energiaa käydä toisessa kaupassa, en saa sieltä kaikkea, mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kerran viikossa kaupassa ja menee 120-150€. Meitä on viisi (kolme täysikäistä lasta).
Enemmän minua ihmetyttää perheelliset, jotka juoksevat joka päivä kaupassa ja ostavat vain sen päivän tarpeet. Minun aikani ei riitä moiseen. Mitä järkeä on jonottaa hypermarketissa muutaman hassun tavaran kanssa? Lähikauppani on Prisma.
Miten ihmeessä saat tuolla summalla viikoksi koko porukalle? Meillä menee 250-300 viikossa kolmelle. Jo parin päivän kalat maksavat 40-50 e.
No tuota noin... Käyn useinkin ostamassa Prismasta vaikka just sen maitopurkin tai pari päärynää. Lähikauppojen pystyssäpysymistä kannattaa toki tukea, mutta kun meillä se Prisma on lähin kauppa. On just sopivasti iltakävelymatkan päässä, saa hyötyliikuntaa ja sen maitopurkin. Lähimpään "lähikauppaan" on sitten jo sen verran pitempi matka, että laiskempi lähtisi sinne autolla...