Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juntti on menossa Helsinkiin. Vinkkejä?

Vierailija
11.02.2018 |

Mulla on meno Helsinkiin. Olen käynyt siellä viimeksi joskus kauan sitten, enkä ole koskaan päässyt vapaasti tutkimaan pääkaupunkia. Löytyykö keskustasta jotain jännää, missä kannattaa käydä? Tuon yhden vegeketjun innoittamana suuntaan varmasti vegekauppoihin, jos löydän sellaisia (onko ne helposti löydettävissä?). Mutta mitä muuta siellä on?

Paheksutaanko mua oikeasti, jos menen toppahousuissa (jos on kylmä, joudun kävelemään junaan pitkän matkan. Voin toki heittää ne olkapäällekin ja kantaa niitä henkseleistä :D) ja koenko kulttuurishokin? Löytyykö sieltä hyviä musiikki-tai pelikauppoja? Löytyykö hyviä taiteilijantarvikeliikkeitä? Onko siellä kauhea tungos? Mitä ostan kissoilleni tuliaisiksi?

Jos vertaa Helsinkiä vaikka Ouluun, Tampereeseen tai Turkuun, niin onko eroa oikeasti kovin paljon? Omat muistikuvani ovat hataria.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin Temperaan, se hämmästytti valikoimallaan tämän juntin :D Kulosaareen pääsee metrolla kätevimmin.

Tempera on kyllä nyt se ykköspaikka, johon suuntaan ensimmäisenä. Paikallisissa kaupoissa ei ymmärrettävästi ole kovin suurta valikoimaa.

ap

Taidetarvikauppoja on monia, mutta Temperassa tunnetusti osaavat neuvoa parhaiten.

Ilmaiset vessat kannattaa myös muistaa: Stockmann, Sokos ja Kampin keskuksen ylin kerros. Varalta kannattaa pitää taskussa myös euron kolikkoa vessaa varten (esim. asemalla).

Tuo olikin muuten hyvä tietää, että Kampin ylimmässä kerroksessa, olinkin ihmetellyt minne 2.kerroksen vessa on hävinnyt. Sokoksella taitaa tarvita S-etukortin (joka itselläni tosin on)? Rautatieasemalla on myös ilmaisia vessoja (useiden maksullisten lisäksi) metroaseman yläpuolella, muttei kovin hyvätasoisia ja ovikaan ei aina mene välttämättä lukkoon... Itäkeskuksessa on siistit isot ilmais-vessat, jos sinne sattuisi päätymään.

Pohjakerroksen ravintolakorttelissakin on nykyjään ilmaisvessa. Siellä takanurkassa.

Vierailija
62/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadi on oikeesti aika pieni. Tässä sulle paras reitti: Kampista fredrikinkatua viiskulmaan, viiskulmasta tarkk'ampujankatua korkeavuorenkadulle. Kävele korkeavuorenkatua alaspäin ensin, sitten takaisin ylös. Designmuseon kohdalta ullanlinnankatua kasarmikadulle, kasarmitorin poikki pohjoista makasiinikatua rantaan, vanhaan kauppahalliin, kauppatorille ja sieltä espaa pitkin stockalle. Stockalta aleksanterinkatua senaatintorille ja sieltä yliopiston ja kluuvin kautta takas steissille. Siinä on parhaimmat putiikit reitin varrella. 

Nappaa heti steissiltä jostain ständistä mukaan sellainen visit helsinki-opas, siinä on paljon vinkkejä ja se keskustan kartta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin Temperaan, se hämmästytti valikoimallaan tämän juntin :D Kulosaareen pääsee metrolla kätevimmin.

Mä en oo koskaan ollut metrossa, siitä tulee jännää! Pitää kokeilla. Lipun näköjään saa aika näppärästi puhelimeen.

Metro on yhtä jännä kuin juna tai bussi.

Vierailija
64/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Helsingin kaupungin museota Senaatintorin kulmalla ja Hakasalmen huvilaa Mannerheimintiellä Musiikkitalon vieressä. Molempiin aina vapaa pääsy. Myös aiemmin mainittu Talvipuutarha on ihana paikka. Vanha kauppahalli ja satama samalla keskustassa ja, jos on aikaa, kannattaa käydä katsastamassa Uspenskin katedraali. Ratikalla näkee hyvin kaupunkia ja metrolla kulkee nopeasti ja kätevästi paikasta toiseen.

Vierailija
65/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo koskaan ollut metrossa, siitä tulee jännää! Pitää kokeilla. Lipun näköjään saa aika näppärästi puhelimeen.

Metro on yhtä jännä kuin juna tai bussi.

No joo joo, kyllä mä ymmärrän että se on vaan juna joka kulkee maan alla mutta anna nyt mun pitää sitä jännänä. Jaksaako joku vielä ohjeistaa miten osaan olla menemättä väärään suuntaan kulkevaan metroon?

Vierailija
66/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos jään yöksi niin mihin kannattaa majoittua? Ei mitään kovin kallista paikkaa. Kuinka pitkälle iltaan hotellien respat on auki?

Vierailija
67/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hotelli tornin ateljee baariin (?) nauttimaan teekupponen. Muista käydä naistenhuoneessa.

Vierailija
68/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos jään yöksi niin mihin kannattaa majoittua? Ei mitään kovin kallista paikkaa. Kuinka pitkälle iltaan hotellien respat on auki?

Olisko Omenahotelli sopiva?

Vierailija
69/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paljonkin eroa Ouluun, Tampereeseen ja Turkuun. Muun muassa ainoa suomalainen kaupunki, jossa on metro ja vielä muutaman vuoden ainoa, jossa on raitiotie.

Vierailija
70/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttejahan ne stadilaisetkin suurimmaks osaks on. Eiku sekaan vaan!

Vierailija
71/77 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateneum jos et ole käynyt. Portaiden kalkkikivessä näkyy oikosarvisen fossiileja. Tärä keskivertokävijä ei huomaa. Minun lempimuseoni on desing- museo korkeavuorenkadulla. Yksi Kiva paikka piipahtaa on Annantalon. Se on lapsille suunnattu, mutta siellä on kirjakahvila ja erilaisia käsityöpohjaisia näyttelyitä, joihin voi itsekin usein osallistua. Se on lähellä Kamppia ja siellä on hyvät vessat.

Tennispalatsissa on HAM eli Helsingin taidemuseo. Se on keskeisellä paikalla ja usein kivoja näyttelyitä. Ehkä siellä on vieläTove Jansson näyttely. Nuo kaikki on keskustan alueella, helppo kävellä.

Vierailija
72/77 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadiin ei tarvita yhtään junttia lisää. Älä siis tule Kehä kolmosen sisäpuolelle vaan jää junasta pois viimeistään Tikkurilassa. Itse en ole mennyt koskaan Pitkänsillan pohjoispuolelle.

Vierailija
73/77 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ekaks steissin forexilla kaikki rahat fyrkaksi. Stadis ei pärjää ilman fygyä. Tsekkaa ennakkoon fyrkan kurssi netistä ettei ne viilaa sua tiskillä linssiin.

Vierailija
74/77 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja me kaikki ollaan, tervetuloa vaan.

Vierailija
75/77 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo joo, kyllä mä ymmärrän että se on vaan juna joka kulkee maan alla mutta anna nyt mun pitää sitä jännänä. Jaksaako joku vielä ohjeistaa miten osaan olla menemättä väärään suuntaan kulkevaan metroon?[/quote]

Mene vaan huviksesi väärään suuntaan kulkevaan, ja vaihda sitten, niin saat nauttia pidempään. Länteen päin jää viimeistään Koivusaaressa pois (ja käy vilkaisemassa merimaisemaa), sillä Espooseen tarvii seutulipun.

Vierailija
76/77 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi, mutta on semmoinen olo kuin olisin menossa ulkomaille.

ap[/quote]

Määkin kävin Turuus ja tuntui ihan ulkomaanreissulta. :-)

Vierailija
77/77 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on vapaa liikkuvuus suotu,kosk on isät täällä taistelleet,on uskoneet ja toivoneet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi