Kun rähjäsit kaupassa myyjälle, kerro miksi?
Haluaisin itse tietää ihmisten syyt esim kassaneidille rähjäämiseen?
Kommentit (137)
Tätä ei pidä sekoittaa Jabiini ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika monelle räyhälle ensin pahoitellut, että en myyjänä pysty asialle tekemään mitään (jos on asia sellainen, jolle oikeasti en voi tehdä mitään) ja sitten ystävällisesti kehoittanut kääntymään myymäläpäällikön puoleen, kertonut oikein missä päin rakennusta toimisto sijaitsee. 6v myyntityötä takana ja YKSI ainoa asiakas on jatkanut matkaa sinne päällikön juttusille. Lopuissa onkin sitten ollut tarpeeksi miestä tai naista vain sille myyjä-tyttöselle rähisemiseen.
Kun myymälässä on tuhansia artikkeleita myynnissä ja hinnoittelu tapahtuu (mahdollisesti ketjun) keskusjärjestelmän kautta, niin valitettavasti hyllyetiketit eivät aina ole ajan tasalla kassajärjestelmän kanssa. Hinnan muutos tapahtuu yön aikana, meille kyllä tulee siitä heti listat ja etikettejä aletaan vaihtamaan välittömästi kuin ehditään, mutta valitettavasti työ voi keskeytyä ja viivästyä monesta syystä, esimerkiksi lappujenvaihtaja neuvoo apua pyytänyttä asiakasta, tai asiakas on ehtinyt ottaa tuotteen hyllystä vanhalla hinnalla ennen kuin myyjä on ehtinyt kyseisen tuotteen kohdalle. Silloin hyllyssä voi lukea 2,90€ ja kassajärjestelmä antaakin hinnaksi 2,95€. Asiakkaalla on oikeus tästä huomauttaa ja kassalla velvollisuus korjata hinta asiakkaalle ellei kyseessä ole päättyvä tarjous, jonka voimassaoloaika on asiakkaalle hintalapussa ilmoitettu.
Näistä tilanteista kyllä selviää ihan ilman räyhää, toisille se vain tuntuu olevan ainoa kommunikointityyli.
Lässyn lässyn. Sitten asia korjataan niin, että te kerrotte eteenpäin, että ne tiedot pitää lähettää edellisenä päivänä.
En minäkään voi myydä lentolippuja väärillä hinnoillla.
Sinkkumies
Tässä on taas asia, josta voit marssia sinne myymäläpäällikön tai ketjun johdon juttusille. Voisinhan minä tehdä tuon työn aukioloaikojen ulkopuolella, jos sellainen mahdollisuus olisi ja siitä vielä maksettaisiinkiin. Mutta jos firma on päättänyt että ne on liian kalliita tunteja ja laputus on tehtävä työajan puitteissa, niin silloin se tehdään niin.
Sinkkumies saa jatkaa sinkkuiluaan ja räyhäämistään, olen jo melko immuuni tuollaisille. Nätin hymyn kyllä saat. 😊
Itse en kaupan työntekijänä nyt ymmärrä sua. Väärä hintalappu ei ole mikään hälläväliä asia. Kuluttajan pitää voida luottaa siihen, että ilmoitettu hinta on oikea.
Väärää hintaa ei koskaan saa jättää oikomatta, vaan kauppiaan on mm. kuluttajaviraston mukaan myytävä tuote siihen hintaan, mikä hyllyssä ja mainoksissa on kerrottu. Vain siinä tapauksessa tämä ei päde, kun ilmoitetussa hinnassa on niin suuren kokoluokan virhe, että sen ymmärtää kuka tahansa virheeksi.
Se, että saat kuulla väärästä hinnasta tuotteessa tuottaa sinulle päivän ellei viikon TÄRKEIMMÄN työtehtävän; puhelin käteen ja soittamaan sinne esimiehelle.
Sapettaa tuollaiset työntekijät.
Mitä ihmettä! Tuo vinoilu oli vain ja ainoastaan tuolle sinkkumiehelle! Tottakai väärä hinta oiotaan ja pahoitellaan, koska eihän se ole asiakkaan vika enkä mitään muuta ole väittänytkään!
Jes, nyt vasta luin koko langan. Pahoitteluni, jäkätin turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika monelle räyhälle ensin pahoitellut, että en myyjänä pysty asialle tekemään mitään (jos on asia sellainen, jolle oikeasti en voi tehdä mitään) ja sitten ystävällisesti kehoittanut kääntymään myymäläpäällikön puoleen, kertonut oikein missä päin rakennusta toimisto sijaitsee. 6v myyntityötä takana ja YKSI ainoa asiakas on jatkanut matkaa sinne päällikön juttusille. Lopuissa onkin sitten ollut tarpeeksi miestä tai naista vain sille myyjä-tyttöselle rähisemiseen.
Kun myymälässä on tuhansia artikkeleita myynnissä ja hinnoittelu tapahtuu (mahdollisesti ketjun) keskusjärjestelmän kautta, niin valitettavasti hyllyetiketit eivät aina ole ajan tasalla kassajärjestelmän kanssa. Hinnan muutos tapahtuu yön aikana, meille kyllä tulee siitä heti listat ja etikettejä aletaan vaihtamaan välittömästi kuin ehditään, mutta valitettavasti työ voi keskeytyä ja viivästyä monesta syystä, esimerkiksi lappujenvaihtaja neuvoo apua pyytänyttä asiakasta, tai asiakas on ehtinyt ottaa tuotteen hyllystä vanhalla hinnalla ennen kuin myyjä on ehtinyt kyseisen tuotteen kohdalle. Silloin hyllyssä voi lukea 2,90€ ja kassajärjestelmä antaakin hinnaksi 2,95€. Asiakkaalla on oikeus tästä huomauttaa ja kassalla velvollisuus korjata hinta asiakkaalle ellei kyseessä ole päättyvä tarjous, jonka voimassaoloaika on asiakkaalle hintalapussa ilmoitettu.
Näistä tilanteista kyllä selviää ihan ilman räyhää, toisille se vain tuntuu olevan ainoa kommunikointityyli.
Lässyn lässyn. Sitten asia korjataan niin, että te kerrotte eteenpäin, että ne tiedot pitää lähettää edellisenä päivänä.
En minäkään voi myydä lentolippuja väärillä hinnoillla.
Sinkkumies
Tässä on taas asia, josta voit marssia sinne myymäläpäällikön tai ketjun johdon juttusille. Voisinhan minä tehdä tuon työn aukioloaikojen ulkopuolella, jos sellainen mahdollisuus olisi ja siitä vielä maksettaisiinkiin. Mutta jos firma on päättänyt että ne on liian kalliita tunteja ja laputus on tehtävä työajan puitteissa, niin silloin se tehdään niin.
Sinkkumies saa jatkaa sinkkuiluaan ja räyhäämistään, olen jo melko immuuni tuollaisille. Nätin hymyn kyllä saat. 😊
Itse en kaupan työntekijänä nyt ymmärrä sua. Väärä hintalappu ei ole mikään hälläväliä asia. Kuluttajan pitää voida luottaa siihen, että ilmoitettu hinta on oikea.
Väärää hintaa ei koskaan saa jättää oikomatta, vaan kauppiaan on mm. kuluttajaviraston mukaan myytävä tuote siihen hintaan, mikä hyllyssä ja mainoksissa on kerrottu. Vain siinä tapauksessa tämä ei päde, kun ilmoitetussa hinnassa on niin suuren kokoluokan virhe, että sen ymmärtää kuka tahansa virheeksi.
Se, että saat kuulla väärästä hinnasta tuotteessa tuottaa sinulle päivän ellei viikon TÄRKEIMMÄN työtehtävän; puhelin käteen ja soittamaan sinne esimiehelle.
Sapettaa tuollaiset työntekijät.
Mitä ihmettä! Tuo vinoilu oli vain ja ainoastaan tuolle sinkkumiehelle! Tottakai väärä hinta oiotaan ja pahoitellaan, koska eihän se ole asiakkaan vika enkä mitään muuta ole väittänytkään!
Onko asiakkaiden erilainen kohtelu sinulle normi? Ilmeisesti ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan myös luoda järjestelmä, joka muuttaa hinnan vasta kun esim. etiketti on tulostettu. Kaikki tämä on mahdollista.
On pelkurimaista, lapsellista, väittää ettei asialle pystytä mitään. Pystytään, mutta asiakkaista ei vain välitetä. Välittämistä EI ole.
Pahuus asuu teissä.
Sinkkumies
Varmasti näin, mutta siinä kassatyöskentelyn ohessako se tavallinen myyjä tämän järjestelmän koodaa? Ehkä tulevaisuuden kassahenkilöt tähän jo pystyykin, kunhan tämä uusi opsi alkaa tuottaa tulosta. 😄
Ei sun tarvitse huolehtia mitään muuta, kun se info eteenpäin, että hinta on väärä. Ei voi olla noin vaikeeta. Jos on, niin nokkelampia on kyllä jonossa ottamaan noin yksinkertaisen työn haltuun.
Tottakai näin tehdään!
En ole koskaan rähjännyt kassaneidille.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla meillä oli jo etikettikännyt, jotka olivat yhteydessä keskustietokoneeseen.
Mulle on turha jauhaa fuulaa. Mä kun satun tietämään näistä asioista vähän.
Sinkkumies
Tiedät tai et niin asenteesi on /C:stä
En siis myötäile luusereita. En koskaan. Mestarit on tehty vähän kovemmasta.
Sinkkumies
Kerrankin ymmärrän Sinkkumiestä. Minäkin lopulta menetin hermoni, kun kerroin että hinta on väärä. Hän lähetti mut vaihtamaan tuotetta, jos en maksa sitä mitä kone sanoo. No kävin hakemassa sen helkkarin mainoksen sieltä tuotteen päältä että näkee omilla silmillään että en koita jekuttaa nyt häntä henkilökohtaisesti. Siinä meni hermo. Hermo meni ensisijaisesti ylimieliseen palveluun. Ei edes pahoitellut asiaa.
Kysyin myyjältä apua oikean sävyisen meikkivoiteen valintaan, niin alkoi arvostella ihoni kuntoa törkeään sävyyn ja vihjasi, ettei kannata edes yrittää peitellä. :D Silloin räjähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan myös luoda järjestelmä, joka muuttaa hinnan vasta kun esim. etiketti on tulostettu. Kaikki tämä on mahdollista.
On pelkurimaista, lapsellista, väittää ettei asialle pystytä mitään. Pystytään, mutta asiakkaista ei vain välitetä. Välittämistä EI ole.
Pahuus asuu teissä.
Sinkkumies
Varmasti näin, mutta siinä kassatyöskentelyn ohessako se tavallinen myyjä tämän järjestelmän koodaa? Ehkä tulevaisuuden kassahenkilöt tähän jo pystyykin, kunhan tämä uusi opsi alkaa tuottaa tulosta. 😄
Ei sun tarvitse huolehtia mitään muuta, kun se info eteenpäin, että hinta on väärä. Ei voi olla noin vaikeeta. Jos on, niin nokkelampia on kyllä jonossa ottamaan noin yksinkertaisen työn haltuun.
Tottakai näin tehdään!
Miten niin. Kerroinhan ilmoittaneeni samasta virheestä kolme kertaa ja mitään ei tapahtunut. Entä kassaneidin ylimielisyys vanhentuneisiin päiväyksiin.
You´re full of shit.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rähjäsin, koska hän käyttäytyi asiattomasti ja solvaavasti erästä asiakasta kohtaan. Ja ei, kyse ei ollut minusta tai seurassani olleesta asiakkaasta. Pidin puhuttelun ja kävin puhumassa vielä pomolleenkin. Pomo oli kanssani samaa mieltä ja myyjä sai potkut. Kauppiaan kannaltakaan ei ole samantekevää, miten maksavia asiakkaita kohdellaan.
Muuten viihdyttävin ääliöiden kokoontumisajo vähään aikaan, mutta ainoa vain ettei pelkkä asiakkaan kertomus riitä potkuihin. 😂😂
Onko jotkut näin kujalla oikeasti? Kukaan ei ole virheetön, joten aina se "oikeakin" syy löytyy.
Sinkkumies
Kukaan ei ole virheetön, se nyt on itsestäänselvyys. Mutta palaute kun nyt on sellainen, että se selvitetään kyllä kaikkien asianosaisten kanssa, ei pelkästään kuunnella ja sitten anneta samantien potkuja.
Ps. Mikä vittu tää sinkkumies on ja miksi ihmeessä minulla on joskus hänestä ollut suht asiallinen kuva? 😂 Siitä voin myöntää olevani kujalla
aesrts65g4s56dfg653464536545635445
Näen pahuuden kilpenne läpi.
Sinkkumies
Vedähän itsesi kaulakiikkuun Sinkkumies aka ihmisperse ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rähjäsin, koska hän käyttäytyi asiattomasti ja solvaavasti erästä asiakasta kohtaan. Ja ei, kyse ei ollut minusta tai seurassani olleesta asiakkaasta. Pidin puhuttelun ja kävin puhumassa vielä pomolleenkin. Pomo oli kanssani samaa mieltä ja myyjä sai potkut. Kauppiaan kannaltakaan ei ole samantekevää, miten maksavia asiakkaita kohdellaan.
Muuten viihdyttävin ääliöiden kokoontumisajo vähään aikaan, mutta ainoa vain ettei pelkkä asiakkaan kertomus riitä potkuihin. 😂😂
Onko jotkut näin kujalla oikeasti? Kukaan ei ole virheetön, joten aina se "oikeakin" syy löytyy.
Sinkkumies
Kukaan ei ole virheetön, se nyt on itsestäänselvyys. Mutta palaute kun nyt on sellainen, että se selvitetään kyllä kaikkien asianosaisten kanssa, ei pelkästään kuunnella ja sitten anneta samantien potkuja.
Ps. Mikä vittu tää sinkkumies on ja miksi ihmeessä minulla on joskus hänestä ollut suht asiallinen kuva? 😂 Siitä voin myöntää olevani kujalla
Siis te asiallisia? Varastaminen on ihan ok.
Just. Eihän ton aivottomampia voi ollakaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suuttunut Eurokankaassa. Aina joku menee jonon ohi ostamaan omaa pikkujuttuansa, eikä katso kuka on ollut ennen häntä. Myyjät eivät myöskään seuraa. Suutuin tosissani ja menin rouvan eteen ja sanoin, että nyt on kyllä minun vuoroni. Hankkikaa tänne jonotuslappusysteemi, kun aina on sama juttu.
Eurokankaassa tätä tapahtuu kyllä aivan jatkuvaan, palvelupöydälle ja kassalle otetaan ainakin Helsingissä ensin ne keski-ikäiset rouvat jotka ovat juuri varanneet liikkeen ainoaa myyjää kaksi tuntia verhokonsultointia varten. Käsityöharrastajana tuon jatkuvalla asioinnilla varmasti enemmän rahaa vuodessa kuin kerran niitä satasen verhoja hakeva tantta, joten kyllä pistää vihaksi jatkuva etuilu. Ja aina pitää alkaa motkottamaan kassalla jotain niin että jono takana varmasti kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vedähän itsesi kaulakiikkuun Sinkkumies aka ihmisperse ;)
Ei sulla ole mitään arvoa.
Sinkkumies
Onpas täällä pahansuopaisia ihmisiä tai mitä nyt voi odottaa av-palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs s-market eräässä paikkaa.
Kaks asiaa, jotka toistuu:
1. Jatkoivat aukioloa klo 24:ään. Veikkauksen kone on USEIN suljettu jo klo 23:30 maissa, kun on niin kova kiire päästä himaan. Mitähän veikkaus tykkää tästä? Joku 23:55 ymmärtisin...
2. Kun kaupassa on yksi (1) ainoa kassa, niin tässä kaupassa se ei ole niistä viidestä (5) ainakaan kumpikaan niistä kahdesta (2), joilla on veikkauksen pääte, vaan sitten "työpaikkaliikutaan" siltä aukiolevalta sinne online päätteelle... Daaa-aa.
Ei liene kovin älytön ajatus, että jos on vaan yks kassa hiljasella auki, niin se on jompikumpi veikkauskoneellinen?
Muuten palveli ihan jees.
Koska veikkausostajilla kestää aina helvetin kauan saada asiansa suoritettua ja kaupassa saattaa olla muitakin ihmisiä jonossa jotka pitää saada rahastettua ennen sulkemisaikaa. Kaupoissa yleensä pitää olla kassalippaat holvissa ja ovet lukossa n. 15-20min sulkemisajan jälkeen tai ajastetut hälytykset menevät päälle, joten voit itse hoitaa ne veikkauksesi netissä vaikka keskellä yötä. Saisi poistaa koko hemmetin palvelun kivijalkakaupoista, tukkivat jonoja joka kerta ja ovat vielä asiakkaista kaikista töykeimpiä ja itseriittoisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Luulettekste kassanpaskat, että mä voisin lähettää asiakkaalle aivan eri laskuja kuin mitä meillä lukee mitä mikäkin maksaa?
Ei noin tyhmä voi olla kukaan.
Sinkkumies
Jännä että oot pysynyt sinkkuna vaikka oot noin mukavanoloinen mies...
Kyse on siitä, että siitä ilmoitetaan AINA eteenpäin. Itse olen aina vihainen alaisille, jos kuulen jostain vasta "kohta". En halua kuulla kohta, vaan heti.
Rakastan Jobia.
Sinkkumies