Kun rähjäsit kaupassa myyjälle, kerro miksi?
Haluaisin itse tietää ihmisten syyt esim kassaneidille rähjäämiseen?
Kommentit (137)
Ensin te kysytte ja sitten kun vastaukset ei miellytä, tulee alapeukkuja. Eli asiasta ei kuitenkaan välitetä tai ymmärretä oikein, ja loukkaannutaan. Miksi sitten kysytte ylipäänsä? Siksi että voi lytätä taas asiakasta?
Vierailija kirjoitti:
Räyhään kassoille ja annan jatkuvasti tarkoituksella tietyistä kassoista huonoja palautteita (eri nimellä tietenkin) infoon jotta ne sais potkut!!!!!!!!!!
Teen tätä ihan ilkeyttäni.
Ihan turhaa työtä teet, ei nettipalautteiden perusteella (vaikka tekisit niitä jokaisen sivupersoonasi kanssa...) kenellekään potkuja jaeta 😂😉
Mutta jos se itsellesi hyvää mieltä tuottaa, jatka toki - kohteille kun noista ei vahinkoa ole, jos ne suoraan kaupalle osoitat, etkä julkisesti parjaa, joka sitten taas on rikos ja voi tuoda sinulle ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suuttunut Eurokankaassa. Aina joku menee jonon ohi ostamaan omaa pikkujuttuansa, eikä katso kuka on ollut ennen häntä. Myyjät eivät myöskään seuraa. Suutuin tosissani ja menin rouvan eteen ja sanoin, että nyt on kyllä minun vuoroni. Hankkikaa tänne jonotuslappusysteemi, kun aina on sama juttu.
Tää on niin TOTTA.
Syytän tästä kauppaa, sillä olen itsekin kerran meinannut mennä nappeineni ohi edellisen asiakkaan, joka haahuili metrien päässä kassasta. Ne on aseteltu jotenkin niin päin persettä ja sit porukka ei tunnu tietävän miten toimia kun haluaisi maksaa, kukaan ei jonota normaalin ihmisen tavoin siinä tiskillä joten olettavat että jonottavankin ohi voi vaan painella. Eikä kassallakaan kovin usein näy ketään.
Ei voi olla noin vaikeaa 😂 Itse jonottelin vähän aikaa sitten pankin tiskille, olimme kaikki tulleet odottelemaan jo ennen ovien aukeamista. Sisällä odottelimme siellä odotustilassa kuka missäkin järjestyksessä (ei jonossa) ja kappas, ihan jokainen pääsi asioimaan siinä järjestyksessä kun oli paikalle tullut.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika monelle räyhälle ensin pahoitellut, että en myyjänä pysty asialle tekemään mitään (jos on asia sellainen, jolle oikeasti en voi tehdä mitään) ja sitten ystävällisesti kehoittanut kääntymään myymäläpäällikön puoleen, kertonut oikein missä päin rakennusta toimisto sijaitsee. 6v myyntityötä takana ja YKSI ainoa asiakas on jatkanut matkaa sinne päällikön juttusille. Lopuissa onkin sitten ollut tarpeeksi miestä tai naista vain sille myyjä-tyttöselle rähisemiseen.
Kun myymälässä on tuhansia artikkeleita myynnissä ja hinnoittelu tapahtuu (mahdollisesti ketjun) keskusjärjestelmän kautta, niin valitettavasti hyllyetiketit eivät aina ole ajan tasalla kassajärjestelmän kanssa. Hinnan muutos tapahtuu yön aikana, meille kyllä tulee siitä heti listat ja etikettejä aletaan vaihtamaan välittömästi kuin ehditään, mutta valitettavasti työ voi keskeytyä ja viivästyä monesta syystä, esimerkiksi lappujenvaihtaja neuvoo apua pyytänyttä asiakasta, tai asiakas on ehtinyt ottaa tuotteen hyllystä vanhalla hinnalla ennen kuin myyjä on ehtinyt kyseisen tuotteen kohdalle. Silloin hyllyssä voi lukea 2,90€ ja kassajärjestelmä antaakin hinnaksi 2,95€. Asiakkaalla on oikeus tästä huomauttaa ja kassalla velvollisuus korjata hinta asiakkaalle ellei kyseessä ole päättyvä tarjous, jonka voimassaoloaika on asiakkaalle hintalapussa ilmoitettu.
Näistä tilanteista kyllä selviää ihan ilman räyhää, toisille se vain tuntuu olevan ainoa kommunikointityyli.
Lässyn lässyn. Sitten asia korjataan niin, että te kerrotte eteenpäin, että ne tiedot pitää lähettää edellisenä päivänä.
En minäkään voi myydä lentolippuja väärillä hinnoillla.
Sinkkumies
Voidaan myös luoda järjestelmä, joka muuttaa hinnan vasta kun esim. etiketti on tulostettu. Kaikki tämä on mahdollista.
On pelkurimaista, lapsellista, väittää ettei asialle pystytä mitään. Pystytään, mutta asiakkaista ei vain välitetä. Välittämistä EI ole.
Pahuus asuu teissä.
Sinkkumies
90 luvulla meillä oli jo etikettikännyt, jotka olivat yhteydessä keskustietokoneeseen.
Mulle on turha jauhaa fuulaa. Mä kun satun tietämään näistä asioista vähän.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rähjäsin, koska hän käyttäytyi asiattomasti ja solvaavasti erästä asiakasta kohtaan. Ja ei, kyse ei ollut minusta tai seurassani olleesta asiakkaasta. Pidin puhuttelun ja kävin puhumassa vielä pomolleenkin. Pomo oli kanssani samaa mieltä ja myyjä sai potkut. Kauppiaan kannaltakaan ei ole samantekevää, miten maksavia asiakkaita kohdellaan.
Muuten viihdyttävin ääliöiden kokoontumisajo vähään aikaan, mutta ainoa vain ettei pelkkä asiakkaan kertomus riitä potkuihin. 😂😂
Onko jotkut näin kujalla oikeasti? Kukaan ei ole virheetön, joten aina se "oikeakin" syy löytyy.
Sinkkumies
Sinkkumies alkaa olla vastenmielisyydeltään samaa tasoa Äitihullun kanssa. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla meillä oli jo etikettikännyt, jotka olivat yhteydessä keskustietokoneeseen.
Mulle on turha jauhaa fuulaa. Mä kun satun tietämään näistä asioista vähän.
Sinkkumies
Tiedät tai et niin asenteesi on /C:stä
En rähjännyt, mutta hermostuin kyllä. Kävin ostamassa itselleni verhokangasta. En saanut mitään selvää myyjän puheesta vahvan aksentin takia ja jouduin useasti kysymään mitä hän tarkoittaa. Kerroin mitan verhoon ja kiertelin kauppaa leikkaamisen ajan. Kassalla kertoi summan mikä oli aivan järkyttävä. Sanoin, että eihän tämä voi pitää paikkansa, että se metrimäärä minkä sanoin kertaa se metrihinta mikä kerrottiin on puolet siitä summasta! Myyjä vastasi siihen, että kaksi kappaletta tekee sen verran. Sanoin, että en ole pyytänyt kahta kappaletta, vaan yhden. Sitten kävi inttämään, että kaikki ostavat aina kaksi kappaletta, eihän kukaan osta vain yhtä. Silloin aloin hermostua, että en maksa niin järkyttävää summaa vain siksi, että myyjä on olettanut, että otan kaksi, vaikka puhuin koko ajan yhdestä. Ja kun jatkuvasti oli hankala saada selvää mitä myyjä edes puhuu niin jo pelkästään se kiukutti, että miksei ole suomalaista myyjää paikalla, jos aksentti on niin vallitseva, että puheesta on hankala saada selvää.
Silloin kun olin kassalla töissä, väärän hinnan tullessa ilmi soitin tietenkin kassavastaavalle tai jollekin muulle, joka korjaa asian. HETI. Kassa ei ole vaan ihminen joka vetää niitä tavaroita siinä, ja jos niin luulee on ymmärtänyt työstään jotain väärin.
Mä rähjäsin kerran Lidlin kassalle. Niillä on joitain tuotteita, joita saa vaan sieltä kassan vierestä. Usein käy niin, että kassalla pilkottaa laatikko. Kun pääset kohdalle, laatikko on tyhjä. Sitten joudut tunkemaan ihmismassan läpi toiselle kassalle (oman jonon ihmismassan ja sitten toisen jonon), jotta saat sen jutun. Samaan aikaan kassa odottaa. Kerran räjähdin että on se prkele että niitä muita työntekijöitä ei voi soittaa täydentämään sitä hyllyä. Ei tule yllätyksenä se, että tyhjenee, jos vilkaisee kassalle mennessään että onko joku paketti jo aika vajaa. Siis kassa vilkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika monelle räyhälle ensin pahoitellut, että en myyjänä pysty asialle tekemään mitään (jos on asia sellainen, jolle oikeasti en voi tehdä mitään) ja sitten ystävällisesti kehoittanut kääntymään myymäläpäällikön puoleen, kertonut oikein missä päin rakennusta toimisto sijaitsee. 6v myyntityötä takana ja YKSI ainoa asiakas on jatkanut matkaa sinne päällikön juttusille. Lopuissa onkin sitten ollut tarpeeksi miestä tai naista vain sille myyjä-tyttöselle rähisemiseen.
Kun myymälässä on tuhansia artikkeleita myynnissä ja hinnoittelu tapahtuu (mahdollisesti ketjun) keskusjärjestelmän kautta, niin valitettavasti hyllyetiketit eivät aina ole ajan tasalla kassajärjestelmän kanssa. Hinnan muutos tapahtuu yön aikana, meille kyllä tulee siitä heti listat ja etikettejä aletaan vaihtamaan välittömästi kuin ehditään, mutta valitettavasti työ voi keskeytyä ja viivästyä monesta syystä, esimerkiksi lappujenvaihtaja neuvoo apua pyytänyttä asiakasta, tai asiakas on ehtinyt ottaa tuotteen hyllystä vanhalla hinnalla ennen kuin myyjä on ehtinyt kyseisen tuotteen kohdalle. Silloin hyllyssä voi lukea 2,90€ ja kassajärjestelmä antaakin hinnaksi 2,95€. Asiakkaalla on oikeus tästä huomauttaa ja kassalla velvollisuus korjata hinta asiakkaalle ellei kyseessä ole päättyvä tarjous, jonka voimassaoloaika on asiakkaalle hintalapussa ilmoitettu.
Näistä tilanteista kyllä selviää ihan ilman räyhää, toisille se vain tuntuu olevan ainoa kommunikointityyli.
Lässyn lässyn. Sitten asia korjataan niin, että te kerrotte eteenpäin, että ne tiedot pitää lähettää edellisenä päivänä.
Sinkkumies
Tässä on taas asia, josta voit marssia sinne myymäläpäällikön tai ketjun johdon juttusille. Voisinhan minä tehdä tuon työn aukioloaikojen ulkopuolella, jos sellainen mahdollisuus olisi ja siitä vielä maksettaisiinkiin. Mutta jos firma on päättänyt että ne on liian kalliita tunteja ja laputus on tehtävä työajan puitteissa, niin silloin se tehdään niin.
Sinkkumies saa jatkaa sinkkuiluaan ja räyhäämistään, olen jo melko immuuni tuollaisille. Nätin hymyn kyllä saat. 😊
Vierailija kirjoitti:
Ikävästi sanottu.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Tässä on taas asia, josta voit marssia sinne myymäläpäällikön tai ketjun johdon juttusille. Voisinhan minä tehdä tuon työn aukioloaikojen ulkopuolella, jos sellainen mahdollisuus olisi ja siitä vielä maksettaisiinkiin. Mutta jos firma on päättänyt että ne on liian kalliita tunteja ja laputus on tehtävä työajan puitteissa, niin silloin se tehdään niin.
Sinkkumies saa jatkaa sinkkuiluaan ja räyhäämistään, olen jo melko immuuni tuollaisille. Nätin hymyn kyllä saat. 😊
Riittää kun soitan kaverilleni, joka omistaa kaupan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Itse en kaupan työntekijänä nyt ymmärrä sua. Väärä hintalappu ei ole mikään hälläväliä asia. Kuluttajan pitää voida luottaa siihen, että ilmoitettu hinta on oikea.
Väärää hintaa ei koskaan saa jättää oikomatta, vaan kauppiaan on mm. kuluttajaviraston mukaan myytävä tuote siihen hintaan, mikä hyllyssä ja mainoksissa on kerrottu. Vain siinä tapauksessa tämä ei päde, kun ilmoitetussa hinnassa on niin suuren kokoluokan virhe, että sen ymmärtää kuka tahansa virheeksi.
Se, että saat kuulla väärästä hinnasta tuotteessa tuottaa sinulle päivän ellei viikon TÄRKEIMMÄN työtehtävän; puhelin käteen ja soittamaan sinne esimiehelle.
Sapettaa tuollaiset työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävästi sanottu.
Sinkkumies
Mutta niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Voidaan myös luoda järjestelmä, joka muuttaa hinnan vasta kun esim. etiketti on tulostettu. Kaikki tämä on mahdollista.
On pelkurimaista, lapsellista, väittää ettei asialle pystytä mitään. Pystytään, mutta asiakkaista ei vain välitetä. Välittämistä EI ole.
Pahuus asuu teissä.
Sinkkumies
Varmasti näin, mutta siinä kassatyöskentelyn ohessako se tavallinen myyjä tämän järjestelmän koodaa? Ehkä tulevaisuuden kassahenkilöt tähän jo pystyykin, kunhan tämä uusi opsi alkaa tuottaa tulosta. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahuus asuu teissä.
Sinkkumies
Varmasti näin, mutta siinä kassatyöskentelyn ohessako se tavallinen myyjä tämän järjestelmän koodaa? Ehkä tulevaisuuden kassahenkilöt tähän jo pystyykin, kunhan tämä uusi opsi alkaa tuottaa tulosta. 😄
Ei sun tarvitse huolehtia mitään muuta, kun se info eteenpäin, että hinta on väärä. Ei voi olla noin vaikeeta. Jos on, niin nokkelampia on kyllä jonossa ottamaan noin yksinkertaisen työn haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Itse en kaupan työntekijänä nyt ymmärrä sua. Väärä hintalappu ei ole mikään hälläväliä asia. Kuluttajan pitää voida luottaa siihen, että ilmoitettu hinta on oikea.
Väärää hintaa ei koskaan saa jättää oikomatta, vaan kauppiaan on mm. kuluttajaviraston mukaan myytävä tuote siihen hintaan, mikä hyllyssä ja mainoksissa on kerrottu. Vain siinä tapauksessa tämä ei päde, kun ilmoitetussa hinnassa on niin suuren kokoluokan virhe, että sen ymmärtää kuka tahansa virheeksi.
Se, että saat kuulla väärästä hinnasta tuotteessa tuottaa sinulle päivän ellei viikon TÄRKEIMMÄN työtehtävän; puhelin käteen ja soittamaan sinne esimiehelle.
Sapettaa tuollaiset työntekijät.
Mitä ihmettä! Tuo vinoilu oli vain ja ainoastaan tuolle sinkkumiehelle! Tottakai väärä hinta oiotaan ja pahoitellaan, koska eihän se ole asiakkaan vika enkä mitään muuta ole väittänytkään!
Räyhään kassoille ja annan jatkuvasti tarkoituksella tietyistä kassoista huonoja palautteita (eri nimellä tietenkin) infoon jotta ne sais potkut!!!!!!!!!!
Teen tätä ihan ilkeyttäni.