Koulukiusaaminen vaikuttaa edelleen Saaraan
Kommentit (70)
Olen kotoisin samalta paikkakunnalta kuin Saara, hieman häntä nuorempi. Jokaisella tuntemallani oulunsalolaisella on enemmän tai vähemmän huonot muistot yläasteelta. Ainakin noihin aikoihin ilmapiiri siellä oli hirveä. Itseänikin kiusattiin, pelotti joka päivä mennä kouluun. Välillä olin jopa kokonaan eristetty, luokkalaiseni olivat kuin minua ei edes olisi olemassa. En ollut lähellekään yhtä erottuva kuin Saara, aika tavallinen, ujo, kiva tyttö. Ihailen häntä, että hän on tuosta paskapaikasta huolimatta onnistunut pysymään rohkeana. Saara rohkaisee myös minua suuresti esimerkillään. Ihmettelen tätä outoa vihan ilmapiiriä, mikä teitä Saara-vihaajia vaivaa? :( Hienoa, että Saara uskaltaa puhua!! Minä en uskaltaisi.
Miltähän mahtaa niistä kavereista nyt tuntua, kun kuulee olleensa kiusaajia kouluaikana. Mahtaa olla pölmistynyt olo.
En ylläty jos Oulunsalossa kiusattu kun on niin lestavaltainen paikka. Asumme lähellä ja myös täällä lestat kiusaa rankasti koulussa vähänkin erottuvaa.
Voi Saara ressua, meillä kaikilla muilla on kyllä ollut ihana, täydellinen lapsuus, kouluaika ja nuoruus. Ostapa Saara nyt menolippu ulkomaille, äläkä ikinä palaa tänne hirviöiden keskelle. Hyvää matkaa!
Oulunsalon yläasteella Saaran ikäluokassa oli aivan kauhea mean girls-meininki. Pahimmat kiusaajat olivat näitä suosittuja tyttöjä, joista aika moni valittiin tukioppilaiksi... Ulkopuolelle jättämistä, Lestojen kiusaaminen oli pahempaa ala-asteella, mutta se oli nyt helpompi ohittaa. Kuka ottaa tosissaan jotain joudut tulimereen huutelua...
MUTTA Saara ei todellakaan ollut tämän porukan silmätikkuna, keksin useamman paljon pahemmin kiusatun tyypin tuosta ikäryhmästä. Saaralla oli kuitenkin useampi kaveri luokkatasollaan.
Vierailija kirjoitti:
Oulunsalon yläasteella Saaran ikäluokassa oli aivan kauhea mean girls-meininki. Pahimmat kiusaajat olivat näitä suosittuja tyttöjä, joista aika moni valittiin tukioppilaiksi... Ulkopuolelle jättämistä, Lestojen kiusaaminen oli pahempaa ala-asteella, mutta se oli nyt helpompi ohittaa. Kuka ottaa tosissaan jotain joudut tulimereen huutelua...
MUTTA Saara ei todellakaan ollut tämän porukan silmätikkuna, keksin useamman paljon pahemmin kiusatun tyypin tuosta ikäryhmästä. Saaralla oli kuitenkin useampi kaveri luokkatasollaan.
Silti Saara kirkkain silmin selitti viime viikolla. että sai ekat kaveritkin vasta kaupunginteatterin musikaalista. Nää sen jutut...
Hän muistuttaa tosi paljon siskoani, jolla on asperger. Välillä kun kuuntelen häntä, ihmettelen että olenko edes ollut samassa paikassa, kun en tunnista juonenkäänteitä ollenkaan. Niin on totuus muuntunut. Hän on itse tosi hanakka päsmäröimään ja aina sen takia kahnauksissa...
Ei kannata ottaa todesta näitä julkkisten avautumisia koulukiusaamisesta. Niitä keksitään ja kerrotaan jos tuntuu siltä että siitä voisi olla hyötyä uran kannalta.
Saara on puhunut jo vuosia sitten siitä.....
Vierailija kirjoitti:
Saara on puhunut jo vuosia sitten siitä.....
Hän on vuosia tyrkyttänyt itseään erilaisin keinoin. Uhriutumalla, kiukuttelemalla, riisuutumalla.
Olen itse puoliorpo. Silti en ole kulkenut 20 vuotta esitellen itseäni ”olen Saara, olen puoliorpo”, eikä jokainen työprojektini uutisoidu ekana ”puoliorpoustaustallani”.