Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla vain prepaid liittymä, kuinka olette pärjänneet?

Vierailija
11.02.2018 |

Itse harkitsen pelkkää prepaidia, koska pyrin irtisanoitumaan ihan kaikesta kuukausimaksamisesta. Puhelinlasku tuntuu todella turhalta, kun voisin vain ladata puheaikaa 10-20€ kuussa. Whatsapit ja muut on keksitty joten yhteyden kyllä saa halutessaan.

Mutta minua huolestuttaa palvelunumerot. Esimerkiksi taksin soitto, joskus kauan sitten kun oli prepaid niin enpä saanutkaan taksia soitettua, kun olin ladannut vaan kympillä tai sitten saldo oli alle 3e, joka muistaakseni on raja palvelunumeroihin soittaessa.

Jotkin 0600 alkuiset esimerkiksi saattaisi olla toisekseen kokonaan kielletty. Tykkään esimerkiksi työpaikalla joskus ostaa vesipullon tai limsapullon automaatista, koska se on jääkylmää <3 Kolikoita minulla ei ole niin automaattia pitää käyttää puhelimella ja prepaid ei toimi.

Lisäksi bussimatka on ollut helppo joskus hätätilanteessa ostaa puhelimella, kun ei käteistä.

Haluaisin prepaidin mutta miten pärjää ilman palvelunumeroita.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla dna.n prepaid mutta ei tuo jossa päiväkohtainen veloitus. Se sisältää rajattoman netin, enkä tarvitse nettiä muuta kuin kotona jossa on vuokraan sisältyvä netti.

Jos tarvitsen joskus harvoin ulkona nettiä, ostan esim. kolmen tunnin netin saldolla.

Harvoin tarvitsen ja esim. kaupungin bussissa on ilmainen netti.

Lataan saldoa yleensä vitosen kuussa, enempää en tarvitse puheluihin. Ei ole koskaan tullut eteen tilannetta etten pystyisi johonkin numeroon soittaa, ehkä en sitten käytä sellaisia palvelunumeroita.

Vierailija
22/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole viimeisen vuoden aikana tullut kuin kerran tilanne, että huomasin etten voi soittaa prepaidilla johonkin numeroon (tai pystyin mutta se söi saldon tyhjäksi käden käänteessä).

Taksin saa tilattua sovelluksella, ja samoin bussilipun. En ole hetkeen ostanut mitään limsaa puhelimella mutta aika monessa niistä toimii nykyään MobilePay, ja vaikka ei toimisi niin enpä mä laskutusliittymää sen takia ala pitämään että saa automaatista limsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arskavaan kirjoitti:

Siitä vain prepaid hakemaan. Minä myös inhoan laskuja ja prepaid on toiminut loistavasti. Itsellä noin 10€ riittää pari kukautta. Jos tarviin mobiilidataa jostain syystä se on noin 1€ vuorokausi. Ainoa että jos puhelimeen unohtuu mobiilidata päälle, niin harmittaahan sekin.

Mun mielestä nuo prepaidin latailut taas kuulostaa paljon hankalammalta kun laskun maksamisen, jonka voi laittaa suoraveloitukseen.

Suoraveloituksen kanssa toki helpompi mutta eipä tuota "paljoa hankalampana" voi pitää, saldon lataamiseen menee 2 minuuttia. Ostan 3 kuukaudeksi kerrallaan (on halvempaa) eli käytän prepaidin lataamiseen alle 10 minuuttia vuodessa.

Vierailija
24/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen itse heittäiskö puhelimen kokonaan pois vai ottaisiko kuitenkin prepaidin? Ei kiinosta yhtään olla tavoitettavissa jatkuvasti. Just hätänumero kaiken varalta on ainoa mihin saatan joskus tarvita puhelinta.

Ihmiset on nähty ja kuultu ei kine. Virastot joutaa hoitamaan juttunsa kirjepostilla. Haluan ainakin toistaiseksi eristäytyä kaikesta. Viihdyn erittäin hyvin yksin ja puhelin on lähinnä riesa.

Samasta syystä minulla on prepaidin tavallinen känykkä,ilma kameraa. Puhelin kulut minimi ,oliko 10kk ,mennyt vain 20e? Soitan itse vain viraliset puhelut.T-viestejä en käytä.Joten saan todella elää rauhassa!Kerran vuosi lataan 10-tai 20e. Jotta sama numero pysyy. Viimesetä latauksesta kun toimii 1 vuoden,vaikka oma saldo nolla.Hätä puhelun silti voi soitaa,vaikka ei saldoa ja vastaan ottaa puheluja.

Vierailija
25/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä normaalia puhelinliittymää? Esim. Elisalta 19,90 euroa/kk. sisältäen rajoittamattomat puhelut+txt+multimedia viestit ja 4G netti ilman rajoituksia.

Tai Elisalta 12,90€/kk. sama kun tuo 19,90€. Myös 4g mutta hitaampi netti jota ei normaalikäytössä huomaa.

Vierailija
26/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No verensokeri on pysynyt kunnossa, vaikka paino on vähän noussut. Pientä väsymystä, mutta taitaa johtua ihan syksyn pimeydestä. Kiitos kysymästä.

Vierailija
27/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on dna:n liittymä.

Päiväveloitus on noin 80 centtiä, eli jos lataan kympillä, kestää se yli 10 päivää.

4g-liittymä ja taksin olen saanut aina soitettua.

Niinkuin muihinkin palvelunumeroihin.

Tekstarina tulee ilmoitus kun saldo on alle 3 euroa.

Suosittelen! Ärrältä saa.

Mikä järki tässä on? Miksi haluat nin kallista? Mulla on tavallinen liittymä, johon kuuluu kaikki puhelut, viestit ja netti 12,90/kk.

Miltä operaattorilta? Ja mikä nettinopeus? Onko 4G?

Vierailija
28/32 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanheneeko prepaid joskus kuitenkin? Mulla on dna rajaton ja tiedoissa lukee että voimassa kesäkuuhun 2022 asti. Sen jälkeen pitää sit vissiin taas vaihtaa numero.

Mutta parasta tosiaan kun ei kukaan saa tätä numeroa mistään, jollen itse sitä anna.

Mullakin on DNAn prepaid ja siinäkin meni umpeen jo yksi "voimassa-pvm", eli numero on vuoden voimassa kerrallaan (edellisestä saldon lataukseta). Mutta kun lataa uutta saldoa (20e), siirtyy tuo voimassa-pvm lataushetkestä vuoden eteenpäin ja jäännös-saldo (8,88e) summataan uuteen (20e+8,88e=28,88e). Mitään ei siis hukkaannu!

Tätä samaa minäkin ihmettelin koska DNA-🦍ei ole pystynyt selvittämään tätä keskeisintä asiaa asiakkailleen🦧!

PS. Olen soitellut kaikenlaisia puheluja enkä ole törmänyt vielä mihinkään rajoituksiin! Eikä tarvitse maksaa jatkuvasti nousevia kartelli-kk-maksu-rahastuksia!💸

Vierailija
29/32 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille oli prepaid mutta sitten kun ikää tuli ja nettiä piti saada niin ne alkoi tulla kalliimmaksi kuin normiliittymä. Sitä ennen tosi halpoja. Puhelut kuitenkin lyhyitä joten kympillä mentiin todellakin monta kuukautta. Varmaan yli puolikin vuotta alaluokilla.

Vierailija
30/32 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latausliittymä ollut jo pari vuotta, ei ongelmia.

Itse voi valita mitä juttuja käytät, netit  ja muut numerot .

Menee n 50-60 cent per kk mulla.  Kerran vuodessa lataan  .

Vierailija
31/32 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on anonyymi prepaid ja puhelin sellaisia some ym. palveluja varten jotka inttävät haluavansa mun puhelinnumeron. ihan tavan edullinen kk-maksullinen salaisella numerolla on vielä toistaiseksi sen lisäksi.

Lataa kerralla prepaidiin rahaa kunnolla niin asia on kunnossa. Itse en juurikaan palvelunumeroihin soita enkä käytä puhelinta maksamiseen.

Vierailija
32/32 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on anonyymi prepaid ja puhelin sellaisia some ym. palveluja varten jotka inttävät haluavansa mun puhelinnumeron. ihan tavan edullinen kk-maksullinen salaisella numerolla on vielä toistaiseksi sen lisäksi.

Lataa kerralla prepaidiin rahaa kunnolla niin asia on kunnossa. Itse en juurikaan palvelunumeroihin soita enkä käytä puhelinta maksamiseen.

Sama, kerran vuodessa kympillä lisää puheaikaa niin ei vanhene, saldoa tosin alkanut jo kertymään aika paljon, koska ei sitä puhelinta koskaan mihinkään käytä.