Miksen saa olla työttömänä kun viihdyn näin ja työhalukkaita ihmisiä kuitenkin riittää?
Mikä ongelma? Työpaikoista on kova kilpailu. Jääpä teille halukkaille enemmän.
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan haluais että mun työpaikan olis saanut joku joka on töihin pakotettu karenssin uhalla.
Töitä ei riitä kaikille, hyvä jos joku haluaa olla työtön, minä en halua.
Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tuo "kunhan minun ei tarvitse elättää" juttu on? Ettehän te uskalla lisätä esim. nälkäkuolemia Suomessa, jossa ruuasta ei ole pulaa millään mittarilla.
Minua ei haittaisi yhtään vaikka kymmenen lusmua kuolisi nälkään.
Loistoidea. Olisit ehdottanut Niinistölle että tuo äkkiä vaaliteemaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan haluais että mun työpaikan olis saanut joku joka on töihin pakotettu karenssin uhalla.
Töitä ei riitä kaikille, hyvä jos joku haluaa olla työtön, minä en halua.Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään
Ne kaikki 40 prosenttiahan meneekin työttömille. Vitu pässi. :P
Vierailija kirjoitti:
Ole ihan vapaasti, kunhan meidän työssä käyvien ei tarvitse kustantaa sinun loisimistasi.
Kustannathan Sinä mukisematta entisten kansanedustajien naurettavan suuruiset ja täyysin vastikkeettomat (ylimmillään 6000euroa/kk) sopeutumisläkkeetkin? Joka ikinen kuukausi ikuisuuksiin, ymmärrätkö.
Miksi siis 518 euron/kk työmarkkinatuki entiselle työssäkäyneelle veronmaksajalle yhtäkkiä sinua kismittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei riitä kaikille, hyvä jos joku haluaa olla työtön, minä en halua.Saa minunkin puolestani olla työtön mutta en minä siitä halua maksaa näitä 40% veroja, jotka nyt selkärahastani revitään
Ne kaikki 40 prosenttiahan meneekin työttömille. Vitu pässi. :P
Kyllä käytännössä menee kaikkien muiden kuin itseni ja perheeni eduksi. Käytännössä maksamillani välillisillä veroilla katan jo reilusti "minun käyttämäni palvelut" julkisyhteisöjen kuluista. Välillisiä veroja maksan noin 20 000, joka on yli tuplaten sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa. Tämä siis sisältää koulutuksen ja terveydenhuollonkin kokonaisuudessaan. Näin ollen puolet maksamistani välillisistä veroista ja KAIKKI välittömät verot menevät muiden elättämiseen. Koska nämä rahat ryöstetään minulta, en vain menetä veroina niitä rahoja vaan myös niiden tuoton vuosittain ad infinitum. Eli viime vuodenkin "turhista" veroista johtuen menetän tältä vuodelta noin 4000€ pääomatuoton, ensi vuodelta menetänkin sitten jo 8200€ tuoton jne. Kolmantena vuonna menetetty tuotto jo yksistään ylittää sen mitä minua hyödyttävien palveluiden tuottaminen maksaa!
Kohtuullistako, että minä en vain maksa poskettomia veroja vaan menetän myös pääomien tuoton ikuisiksi ajoiksi että sinä saisit makoilla sängyllä ja syljeskellä kattoon. Ei minusta.
Kirjaimellisesti kukaan, joka täällä vauvapalstalla kirjoittelee, ei veroillaan elätä muita, vaan on muiden elättämä. Kaikkien koulutusten, terveydenhuollon, infran yms. kautta on saatu satakertaisesti enemmän kuin ikinä maksaa takaisin. Ainoastaan tosirikkaat (1 % tai pienempi osuus) on tästä poikkeus, mutta he eivät ole vauvapalstalla vaan todennäköisesti nytkin Iltiksen etusivulla jossain asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ihan vapaasti, kunhan meidän työssä käyvien ei tarvitse kustantaa sinun loisimistasi.
Kustannathan Sinä mukisematta entisten kansanedustajien naurettavan suuruiset ja täyysin vastikkeettomat (ylimmillään 6000euroa/kk) sopeutumisläkkeetkin? Joka ikinen kuukausi ikuisuuksiin, ymmärrätkö.
Miksi siis 518 euron/kk työmarkkinatuki entiselle työssäkäyneelle veronmaksajalle yhtäkkiä sinua kismittää?
Ihan samanlainen loisiahan hekin ovat. Miksi se ei olisi heille sallittua mutta teille olisi? Summa on vain eri. Minusta hekään eivät sitä ansaitse. Noissa ei ole muuten mitään muuta eroa kuin euromäärä. Miksi te loiset tuota vastuttatte, mutta ette sitä että te saisitte loisia.
Huom. loiset ovat juuri nämä löhöilijät, eivät he jotka eivät yrityksistään huolimatta löydä keinoa elättää itseään, joko palkkatyössä tai yrittäjinä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaimellisesti kukaan, joka täällä vauvapalstalla kirjoittelee, ei veroillaan elätä muita, vaan on muiden elättämä. Kaikkien koulutusten, terveydenhuollon, infran yms. kautta on saatu satakertaisesti enemmän kuin ikinä maksaa takaisin. Ainoastaan tosirikkaat (1 % tai pienempi osuus) on tästä poikkeus, mutta he eivät ole vauvapalstalla vaan todennäköisesti nytkin Iltiksen etusivulla jossain asiassa.
Jälleen kerran olet sekaisin kuin seinäkello. Se että joku asia maksaa vaikka 1 000 000, ei tarkoita että KAIKKIEN tulisi siitä maksaa miljoonan jos siitä hyötyvät. Jos siitä hyödytään vaikka yksinkertaisuuden vuoksi 1000 kertaa, niin silloin yhden käyttökerran kustannus ja maksu on vain 1000 €, ei 1 000 000 € kuten sinä virheellisesti ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlainen loisiahan hekin ovat. Miksi se ei olisi heille sallittua mutta teille olisi? Summa on vain eri. Minusta hekään eivät sitä ansaitse. Noissa ei ole muuten mitään muuta eroa kuin euromäärä. Miksi te loiset tuota vastuttatte, mutta ette sitä että te saisitte loisia.
Huom. loiset ovat juuri nämä löhöilijät, eivät he jotka eivät yrityksistään huolimatta löydä keinoa elättää itseään, joko palkkatyössä tai yrittäjinä.
Suurimmat loisijat ovat suojatyöpaikassa laiskoja peffojansa hautovat huutelijat, joita kukaan ei enää palkkaisi yhtään mihinkään jos nykyinen työnantaja löytäisi laillisen keinon potkaista helkkariin työpaikan täysin turhat ja tuottamattomat mätäpaiseet palkkakuluineen veks.
Ne kaikenlisäksi on ekoina valiitamassa työttömistä, mikä on naurettavaa mutta totta.
Just yksi esimies valiitti näistä " että uloshan näitä et valitettavasti saa kun ovat laiskat perseensä penkkiin iskeneet". Naama auki aina mut kuulemma muuhun ei pystytä kun suutansa soittamaan..... kun onhan mulla ainaski työpaikka, voi jukolauta...
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi mallikansalainen Juhana Vartiainen. Aina lehtin palstoila koska on ahkera ja viisas mies.
Siinä on loisijoille esikuva mistä ottaa mallia kuinka ahkeroida yhteiskunnan hyväksi ja jakaa viisauttaan tyhmemmille!
Minä muutin ulkomaille. Eipähän sinne jääneiden tarvise maksella minun työttömyyskorvauksiani.
Kuka näitä "oon laiska työtön, lällällää"- provoja oikein viitsii vääntää? No kokkariprovo tietenkin.
Johan se nähtiin juuri ennen aktiivimallia, kun julkisuuteen yllättäen putkahteli "elämäntapatyöttömiä" asenneilmapiiriä muokkaamaan. Ei vaan mennytkään läpi, mutta yritys hyvä kymmenen.
Älkää ruokkiko provoa.
Työkkäri on tarkoitettu työnhakijoille. Jos onnistut olemaan työnhakija, joka ei löydä työtä niin on varmaan positiivista, että jaksat nauttia tilanteestasi. Moni muu ei jaksa.
Jos taas haluat vaan olla, veks työkkäristä ja elät omillasi tai sossun tukemana, jos suostuvat rahaa antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa työssäkäyvien "Minä elätän sinut" -asenne. Siinä on melkoista jumalan paikkaa otettu.
No eihän tuota idioottimiasta ajatusta kuule kuin tyhmien suusta.
Tuo tietty suojatyöpaikkalaisten ryhmä on äänekkäin, niin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua olla orja.
Niin. Minä taas en halua olla kerjäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat loisijat ovat suojatyöpaikassa laiskoja peffojansa hautovat huutelijat, joita kukaan ei enää palkkaisi yhtään mihinkään jos nykyinen työnantaja löytäisi laillisen keinon potkaista helkkariin työpaikan täysin turhat ja tuottamattomat mätäpaiseet palkkakuluineen veks.
Ne kaikenlisäksi on ekoina valiitamassa työttömistä, mikä on naurettavaa mutta totta.
Just yksi esimies valiitti näistä " että uloshan näitä et valitettavasti saa kun ovat laiskat perseensä penkkiin iskeneet". Naama auki aina mut kuulemma muuhun ei pystytä kun suutansa soittamaan..... kun onhan mulla ainaski työpaikka, voi jukolauta...
Kyllä laiskan työntekijän ulos saa tarvittaessa. Olen kaksi henkilöä joutunut irtisanomaan urani aikana. Vaatii vain melkoisen työn ja vahvan näytön että pitää myös mahdollisesti jos työntekijä riitauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset on toisistaan riippuvaisia maailmassa.
Millä tavalla minä työssäkäyvänä olen riippuvainen ap:n kaltaisesta ideologisesta ikityöttömästä? Elämäni ja koko maailma olisi parempi paikka ilman näitä siivelläeläjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä laiskan työntekijän ulos saa tarvittaessa. Olen kaksi henkilöä joutunut irtisanomaan urani aikana. Vaatii vain melkoisen työn ja vahvan näytön että pitää myös mahdollisesti jos työntekijä riitauttaa.
Mutta esimerkiksi työpaikkakiusaajia joiden vuoksi kunnolliset ja tunnolliset ihmiset sairastuvat ja hakevat sairauslomaa,
koska tekevät työskentelyn sietämättömäksi, et pois saa vaikka he rapauttavat yritystäsi sisältäpäin ja torpedoivat asiakaskontaktit ihan piruuttaan koska voivat (sattumalta tulevat ilmi kuten esimerkiksi se pankkivirkailija-keissi, mutta siltikään et työnantajana voi tehdä oikein mitään kunhan hieman nuhdella ja selitellä parhainpäin ). Työnantajat joutuvat katsomaan tumput suorina kun työpaikkatermiitit jatkavat nakertamistaan. Ihan palkattuina .Nämä ovat pahimpia yhteiskunnan loisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laiskan työntekijän kerran saa ulos tarvittaessa, niin miksi heihin harva se päivä törmää juuri noissa ikuisuusviroissa, vasta eläke tai luonnollinen poistuma tuo motivoituneempaa tilalle.
Minua ei haittaisi yhtään vaikka kymmenen lusmua kuolisi nälkään.