Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakkaussuhteen korvaaminen uskonnolla - kokemuksia ja näkemyksiä?

Vierailija
10.02.2018 |

Olen eronnut ja sen jälkeen rakastunut varattuun ihmiseen, jota en koskaan voi saada, mikä on oma tragedia sinänsä. Siispä olen päättänyt, että täytän sen rakkaudentarpeeni uskonnolla, käytännössä kristinuskolla. Se auttaa hieman, mutta edelleen kipuilen aiheen kanssa todella pahasti, sillä tarvitsisin ehkä läheisyyttä ja mahdollisesti s*ksikin voisi olla mieluisaa edelleen. Olen jo yli 35-vuotias, joten parisuhdemielessä olen mennyttä.

Miten voisin ratkaista tilanteeni? Onko joku muukin onnistunut tässä, mitä yritän? (Noh, munkit ja nunnat kyllä, mutta mulla on menneisyydestä kuitenkin kokemuksia fyysisestäkin rakkaudesta).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Onnea tulevaan.

Vierailija
2/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä jaksa tätä sun ikuista vinkunaasi  siitä että  olet muka yli-ikäinen. Hanki  jo se itsetunto ja lakkaa hakemasta huomiota aivottomilla jutuillasi täältä. Huomiohakuinen ja itsesäälissä kierivä surkimus ei herätä vastakkaisessa tai edes samassa sukupuolessa erityisesti  halua tutustumiseen.Tajuatko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä mä jaksa tätä sun ikuista vinkunaasi  siitä että  olet muka yli-ikäinen. Hanki  jo se itsetunto ja lakkaa hakemasta huomiota aivottomilla jutuillasi täältä. Huomiohakuinen ja itsesäälissä kierivä surkimus ei herätä vastakkaisessa tai edes samassa sukupuolessa erityisesti  halua tutustumiseen.Tajuatko?

No siis tuo ikä on vain yksi pieni detalji. Ja olen kuullut netissä miehiltä kommentteja, jotka ovat linjassa olettamusteni kanssa. En ole edes yrittänyt löytää ketään erityisesti eron jälkeen, mutta yritän jotenkin jäsentää elämääni mielekkääksi.

Vierailija
4/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi päättää täyttävänsä rakkaudenkaipuun jollain muulla? Ja jos niin voi tehdä, niin miksei sitten päätä käyttää jotain aihettamistä ei tarvitse lisäkommentteja, olkoon vaikka sitten legojen rakentelu?

Vierailija
5/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttihullu-alert!

Kuule, ihan samanlaista todellisuuspakoa se ois kuin kaikki aikaisemmatkin pähkähullut juttusi.Jos nyt vaan koittaisit pysyä todellisuudessa etkä koko ajan koittaisi   kehittää itsellesi uutta typerää addiktiota tunteaksei olevasi hengissä.

En ole tarkoittamasi henkilö. Olen ollut onnellisimmillani ollessani hyvässä parisuhteessa, joten en voi sille mitään, että mulla on voimakas rakkaudenkaipuu. Haluaisin saada rakastaa toista ihmistä ja olla itsekin rakastettu. Mielestäni rakkaus on elämän kantavia voimia.

Minun kuitenkin tulee olla realisti ja ikäni vuoksi mahdollisuuteni ovat hyvin rajalliset ja lisäksi en kykene kiinnostumaan uusista ihmisistä varmaankaan moneen vuoteen sen ihastumiseni vuoksi (en voi ajatella ketään muuta kuin häntä).

Vierailija
6/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs rakas ystäväni totesi eronsa jälkeen: Mulla ei oo miestä, mutta mulla on Jeesus! Hän oikeasti keskittyi seurakuntaelämään eronsa jälkeen. Ei ap:n ajatus siis ihan hullu ole.

Vierailija
7/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi päättää täyttävänsä rakkaudenkaipuun jollain muulla? Ja jos niin voi tehdä, niin miksei sitten päätä käyttää jotain aihettamistä ei tarvitse lisäkommentteja, olkoon vaikka sitten legojen rakentelu?

Ideana on se, että kristinuskon myötä voi kokea olevansa rakastettu (Jmalan rakastama), vaikkei kukaan reaalimaailman ihminen välittäisikään. Legopalikoiden kautta on vähän vaikeaa kokea samaa.

Vierailija
8/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan sinä se terapeuttipakkomielteinen ihminen, onko todellisuudentajusi näin hämärtynyt? Psykoosi päällä?

Joko se tai  sitten patjallanukkujanainen.Ihan on jutut yhtä paljon irti  todellisuudesta kummallakin. Suorastaan puistattaa tää hlö joka vaan etsii uutta kohdetta olemassa olevalle addiktiolleen.Häiriintynyt tapaus.

En tiedä, mistå puhut. Mä vain olen yksinäinen, eikä mulla ole juttuseuraa sekä olen rakkaudenkaipuinen ja haluton tutustumaan uusiin ihmisiin. Olen miettinyt siis ratkaisua näihin probleemiini. Olen muuten ihan normaali ja tasapainoinen. Jos mä nyt seukkaisin jonkun kanssa (=ei olisi vapaa-aikaa, joten en voisi roikkua tällä palstalla) ja ehkä joskus kysyisin jotain normaalia, niin mua pidettäisiin normaalina.

Nyt kun oon yksinäinen ja pohdiskelen tällä palstalla elåmääni, niin mua pidetään "hulluna" tms., mitä en todellisuudessa ole. Mulla nyt vain ei ole kiinnostusta, energiaa tai aikaakaan omistautua jonkun oikean parisuhteen metsästykselle, vaikka oon ihan hyvännäköinen, hoikka ja henkevää seuraa. Jos joku livetuttu ehdottaa jotain yhteistä menoa, kieltäydyn aina. Nykyisellä jaksamisellani must on kivempaa olla rauhallisesti itsekseni ja kirjoitella netissä.

Vierailija
9/9 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up