Mitä ajattelet ihmisestä joka ei harrasta liikuntaa
Käy vaan kävelyllä, joskus harvoin (pari kertaa viikossa) tekee punnerruksia tai lankuttaa mutta ilman tavoitteita yms.
Kuulemma tämä ei ole terveyden laiminlyömistä mutta itse olen eri mieltä
Kommentit (56)
Hoikka ja urheilullinen voi olla, mutta lihava ja urheilullinen ei. Se on mahdoton yhtälö.
No tuo on jo ihan ok määrä liikuntaa, tiedän sellaisiakin, jotka eivät liiku ollenkaan. Siis että menee autolla joka paikkaan eikä erikseen harrasta liikuntaa. En kyllä heistäkään mitään ihmeellistä ajattele
Vierailija kirjoitti:
No tuo on jo ihan ok määrä liikuntaa, tiedän sellaisiakin, jotka eivät liiku ollenkaan. Siis että menee autolla joka paikkaan eikä erikseen harrasta liikuntaa. En kyllä heistäkään mitään ihmeellistä ajattele
Eli he eivät ole mielestäsi kovin kummoisia ihmisiä?
Laiska ja saamaton. En laske kevyttä pyöräilyä tai koiran kanssa löntystelyä liikunnaksi.
M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suurimmalla osalla ole mitään itsekuria. Ei vaan huvita/jaksa urheilla. Julistetaan, että kyllä mäkin vielä jonain päivänä palaan samaan painoon kuin 10 vuotta sitten, mutta samaan aikaan käsi hamuaa runebergintorttua. Kun se vaan on niin hyvää.
Olisiko sinulla itsekuria nyt vaikka ihan tällä sekunnilla painua sinne salille tunniksi, eikä vain päkättää jossain vauvapalstalla miten huonoja muut ovat?
Kävin jo aamulla spinningissä ja kahvakuulatunnilla. Kaksi kertaa päivässä olisi mullekin jo liikaa :)
Hahaa. Minä käyn kävelyllä noin kerran per vuodenaika. Muutoin kuljen lähinnä postilaatikolle.
Ei ole kyse viitsimisestä tai laiskuudesta. Minua ei vaan kiinnosta fyysiset suoritteet enkä halua harrastaa liikuntaa. Mieluummin teen muita asioita. Olen normaalipainoinen, pienikokoinen ja valitsen rappuset hissin tai liukuportaiden sijaan. Riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suurimmalla osalla ole mitään itsekuria. Ei vaan huvita/jaksa urheilla. Julistetaan, että kyllä mäkin vielä jonain päivänä palaan samaan painoon kuin 10 vuotta sitten, mutta samaan aikaan käsi hamuaa runebergintorttua. Kun se vaan on niin hyvää.
Olisiko sinulla itsekuria nyt vaikka ihan tällä sekunnilla painua sinne salille tunniksi, eikä vain päkättää jossain vauvapalstalla miten huonoja muut ovat?
Kävin jo aamulla spinningissä ja kahvakuulatunnilla. Kaksi kertaa päivässä olisi mullekin jo liikaa :)
Ehkä voisit tehdä te lössötreenisi vähän kovemmalla intensiteetillä, kun näyttää olevan tuota turhaa energia, kun pitää mussuttaa naurettavaa ja lapsellista paskaa netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisit tehdä te lössötreenisi vähän kovemmalla intensiteetillä, kun näyttää olevan tuota turhaa energia, kun pitää mussuttaa naurettavaa ja lapsellista paskaa netissä.
Hanki apua pahaan oloosi.
Mä en harrasta yhtään, siis ihan yhtään, liikuntaa. Olen normaalipainon alarajalla ja veriarvot hyvät. En ole koskaan ollut liikunnallinen vaikka yrittänyt olen. En saa liikunnasta mitään hyvänolon tunnetta. Enemmän sitä tunnetta tuottaa musiikin kuuntelu tai maalaaminen. Myös ompeleminen antaa enemmän kuin hikilenkki.
MUTTA. Pakko myöntää, että tämä liikkumattomuus vaivaa vuosi vuodelta enemmän. Sitä tuputetaan niin paljon joka tuutista, että alkaa jo mietityttää, että mikä minussa on vikana kun en tykkää liikkua ja kuolenko nyt jo ensi vuonna, kun en liiku jne. jne.
Ei vaan ole motivaatiota, kun ei ole edes sitä paino-ongelmaa.
Riippuu onko ylipainoinen vai ei.
Minä en liiku tuonkaan vertaa, kun ei ole motivaatiota. Ei ole painonhallinnassa vaikeuksia, niin ei sekään motivoi liikkumaan. Kieltämättä selkä aika jumissa...
Muut varmaan ajattelee että olen hirveän laiska (niin kuin olenkin).
Kukin tyylillään. Joillain esim pelkkä työ on sen verran fyysistä ettei voimat tai aika riitä enää urheiluun, tai tarvittava liikunta tulee jo työstä tai työmatkasta. Itse en harrasta muuta kun kävelyä, koska minulla on vaikea sairaus. Ei kannata tuomita jos ei tiedä toisen motiiveista. Eiköhän se ole jokaisen oma asia.
Miksi aina oletetaan, että vähän tai ei ollenkaan liikkuvilla on tarvetta laihduttaa? Minä liikun aika lailla noin vähän kuin AP:n esimerkissä, mutta painoindeksi on ihan normaalipainon alarajalla, tai ehkä vähän alipainon puolella.
Joo tiedän kyllä, että liikunta on terveellistä ja pitäisi liikkua vaikka onkin hoikka, mutta tuntuu että monille hoikka ja urheilullinen on jotenkin sama asia.