Mitä ajattelet ihmisestä joka ei harrasta liikuntaa
Käy vaan kävelyllä, joskus harvoin (pari kertaa viikossa) tekee punnerruksia tai lankuttaa mutta ilman tavoitteita yms.
Kuulemma tämä ei ole terveyden laiminlyömistä mutta itse olen eri mieltä
Kommentit (56)
Siis ap on kirjoittanut otsikkoon, että mitä ajattelette ihmisestä, joka ei harrasta liikuntaa, mutta puhuukin sitten aloitusviestissä liikuntaa jossain määrin harrastavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee vain tuota mitä sanoit, on aivan sama, vaikkei tekisi sitäkään.
Millä logiikalla?
Koska liikuntaa tulee silloin liian vähän.
Hahaha, etkö ole vieläkään tullut missään kuulleeksi että vähäinenkin liikunta on parempi kuin ei mitään? Tutkitusti jo vaikka ihan 10 min reipas kävely on hyödyksi terveydelle. Sama kun väittäisit huonosti syövälle, että "jos syö noin vähän niin on aivan sama vaikkei söisi sitäkään vähää", mikä ei tietenkään pitäisi lainkaan paikkansa.
Ei noin vähäinen
Kyllä tuo nyt kuitenkin on aika lähellä aikuisten liikuntasuosituksia.
Reipas kävely on niitä harvoja liikuntamuotoja, joista ei seuraa voimakas itseinhon ja riittämättömyyden tunne.
Aloittajan mielestä sellaisen ihmisen joka ei ole koskaan harrastanut liikuntaa, ei olisi oikeutta koskaan edes aloittaa liikkumista. Sillä eihän sohvaperuna voi nollatasolta heti pompata 5 kertaa viikossa 2 tuntia juoksevaksi ja 6 kertaa 45 min salilla täysillä rehkiväksi OIKEAKSI liikkujaksi.
Eli ei voi aloittaa liikkumistaan esim. pari kertaa viikossa kävelemisellä, koska se ei ole mitään.
Ei suurimmalla osalla ole mitään itsekuria. Ei vaan huvita/jaksa urheilla. Julistetaan, että kyllä mäkin vielä jonain päivänä palaan samaan painoon kuin 10 vuotta sitten, mutta samaan aikaan käsi hamuaa runebergintorttua. Kun se vaan on niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En miehenä voi ymmärtää miksi naiset ei panosta siihen kroppaansa.
Naisilla edes hoikkana pysyminen parantaisi viehättävyyttä hurjasti mutta siihenkään ei moni pysty.
Kun taas minä miehenä olen panostanut todella paljon kroppaani ilman että edes hyötyisin siitä.
Tasan ei mene nallekarkit.
No minulla on ollut nuorena sellainen hoikka ja timmi kroppa, joka kaiken lisäksi kurvikas tiimalasi.
En ollut yhtään sen onnellisempi kuin nyt oksennuksen näköisenä.
Se että kelpaa miehelle seksiin, ei tuo minulle mitään lisäarvoa elämääni.
En ollut yhtään sen parempi ihminen kauniina.
Haha nauroin ääneen tälle.
Ja kokemukset täysin samat kuin sinullakin, en ollut yhtään sen onnellisempi nuorena ja hoikkana kuin nyt lihavana nelikymppisenä. Olen aina vihannut liikuntaa, myös nuorempana. Se ei tuo elämääni mitään lisäarvoa, pikemminkin vaan stressiä kun joutui aina miettimään syömiset yms. tosi tarkkaan treenipäivänä.
Mieluummin nautin sohvaperunana elosta kuin itseni rääkkäämisestä monta kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla?
Hahaha, etkö ole vieläkään tullut missään kuulleeksi että vähäinenkin liikunta on parempi kuin ei mitään? Tutkitusti jo vaikka ihan 10 min reipas kävely on hyödyksi terveydelle. Sama kun väittäisit huonosti syövälle, että "jos syö noin vähän niin on aivan sama vaikkei söisi sitäkään vähää", mikä ei tietenkään pitäisi lainkaan paikkansa.
Ei noin vähäinen
Niimpä. 3-4 kertaa viikossa vähintään 30min hengästymistä aiheuttavaa liikuntaa yhtäjaksoisesti, niin sitten aletaan olla oikeilla jäljillä.
Niinpä, ei niimpä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla?
Ei noin vähäinen
Niimpä. 3-4 kertaa viikossa vähintään 30min hengästymistä aiheuttavaa liikuntaa yhtäjaksoisesti, niin sitten aletaan olla oikeilla jäljillä.
https://www.studio55.fi/terveys/article/jo-vartilla-on-valia-vahainenki…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla edes hoikkana pysyminen parantaisi viehättävyyttä hurjasti mutta siihenkään ei moni pysty.
Kun taas minä miehenä olen panostanut todella paljon kroppaani ilman että edes hyötyisin siitä.
No minulla on ollut nuorena sellainen hoikka ja timmi kroppa, joka kaiken lisäksi kurvikas tiimalasi.
Ja kokemukset täysin samat kuin sinullakin, en ollut yhtään sen onnellisempi nuorena ja hoikkana kuin nyt lihavana nelikymppisenä. Olen aina vihannut liikuntaa, myös nuorempana. Se ei tuo elämääni mitään lisäarvoa, pikemminkin vaan stressiä kun joutui aina miettimään syömiset yms. tosi tarkkaan treenipäivänä.
Mieluummin nautin sohvaperunana elosta kuin itseni rääkkäämisestä monta kertaa viikossa.
Silloin kun olin 55 kiloinen ja timmi seksipommi, en muuten liikkunut yhtään.
Nyt läskinä liikun 4-5 kertaa viikossa 1-2 tuntia kerrallaan. Minulle liikunta tuo mielihyvää kun saan tehdä sitä oman psyykkeeni rauhoittamiseksi. En pystyisi liikkumaan jos se pitäisi tehdä jonkun miehen hyväksynnän saamiseksi. Olisi tosi vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt päättää haluaako kaikki naiset sellaisen kalsarimallin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei suurimmalla osalla ole mitään itsekuria. Ei vaan huvita/jaksa urheilla. Julistetaan, että kyllä mäkin vielä jonain päivänä palaan samaan painoon kuin 10 vuotta sitten, mutta samaan aikaan käsi hamuaa runebergintorttua. Kun se vaan on niin hyvää.
Olisiko sinulla itsekuria nyt vaikka ihan tällä sekunnilla painua sinne salille tunniksi, eikä vain päkättää jossain vauvapalstalla miten huonoja muut ovat?
Ajattelematon, ehkä energian puutetta. Ehkä laiskuutta ja tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset sellaisen haluaa mutta pelkkä kalsarimallin kroppa ei riitä kuten olen itse saanut todeta vaan pitäisi olla myös se +185cm pituus ja komeat mallikasvot.
Mulle on ihan sama vaikka painaisin paljon, mutta en ymmärrä miten ihmiset "pärjää" ilman liikuntaa. Mun vireystaso on suoraan verrannollinen fyysiseen aktiivisuuteeni. Olen väsynyt, löysä kasa pskaa jos jätän reippailut väliin. Tuntuu että näkökin huonontuu, aamulla ei pääse sängystä ylös, haukotuttaa, iho menee finniseksi ja selkä köyryyn. Olen fyysisesti ihan kyvytön jos en pidä säännöllistä liikuntarutiinia yllä.
Mulla on kyllä kavereita, jotka ei liiku pahemmin ja on silti ihan toimintakykyisiä. En tajua! :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset sellaisen haluaa mutta pelkkä kalsarimallin kroppa ei riitä kuten olen itse saanut todeta vaan pitäisi olla myös se +185cm pituus ja komeat mallikasvot.
Ei. Riittää kun on mukava, toiset huomioonottava ihminen, ja on varmasti naisten haluama mies. Ei tarvitse olla 185 cm pitkä, mallivartaloinen ja komeakasvoinen.
Tietysti jos haluaa sen kaikista kauneimman fitness-beiben, voi olla, että pitää olla komistus. Mutta jos haluaa ihan tavallisen naisen, riittää, että on itse vaan mukava ja tavallinen.
n45
Arvostan liikuntaa, mutta en sellaista elämää joka pyörii pelkän treenaamisen ympärillä. Harjoitella voi vaikka joka päivä, mutta vähän kerrallaan. Työmatkat ym voi kulkea kävellen tai pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi myös olla pään sisällä jotain, muutenhan sitä voisi seurustella vaikka pumpattavan nuken kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama vaikka painaisin paljon, mutta en ymmärrä miten ihmiset "pärjää" ilman liikuntaa. Mun vireystaso on suoraan verrannollinen fyysiseen aktiivisuuteeni. Olen väsynyt, löysä kasa pskaa jos jätän reippailut väliin. Tuntuu että näkökin huonontuu, aamulla ei pääse sängystä ylös, haukotuttaa, iho menee finniseksi ja selkä köyryyn. Olen fyysisesti ihan kyvytön jos en pidä säännöllistä liikuntarutiinia yllä.
Mulla on kyllä kavereita, jotka ei liiku pahemmin ja on silti ihan toimintakykyisiä. En tajua! :/
Vireystaso on se avainsana. Kun on väsynyt löysä kasa paskaa, niin ei jaksa piiskata itseään liikkeelle.
thumbsup