Mistä maksat turhaan/ liikaa? Tunnusta.
Itse olen kuntosalin jäsen, vaikka en ehdi käydä siellä kuin harvakseltaan. Pitäisi joko erota tai alkaa käymään enemmän, mutta en tiedä, kumman teen. Eroaminen lienee aika hankalaa.
Joskus makselen kirjastojen myöhästymismaksuja ja mietin, että miksen muista uusia lainoja.
Kommentit (26)
Vuokra. Yksin asuvalle 620 e pienellä (1700 e/kk) palkalla on mielestäni liikaa. Mutta minkäs teet kun keskustassa haluan asua. Kauempaa keskustaa saisi 200 eurolla halvemman.
Vuokrasta ja autosta. Kumpikin voisi olla halvempaa mallia, mutta halusin uudehkon kämpän ja Volvon.
En jaksa perehtyä puhe- ja nettiliittymiin joita taloudessa 6 kpl.
Kivennäisvettä tulee kannettua kaupasta vähän turhan usein, varsinkin kun hanasta saisi täysin juomakelpoista vettä huomattavasti halvemmalla ja pienemmällä vaivalla.
Kissan ruoasta. Kissa syö varmaan jopa kalliimmin kuin minä itse, mutta silti toisinaan mietin, saako kissani liian vähän ruokaa. Menee noin 100 € kuussa. Ei todellakaan mahdollisuutta ottaa toista kissaa näillä eväillä.
Asumisesta (iso asuntolaina yksin + iso marginaali siinä), kuntosalijäsenyydestä, pikaruoasta/eineksistä (joskus, jos ei mitenkään ehdi laittaa ruokaa tai käydä kaupassa), huolettoman pojan hukkaamista käsineistä, pipoista, matkakorteista ja muusta sälästä.
Autosta ehdottomasti eniten, mutta haluan että mulla on ns. ökyauto. Toiseksi sähköstä, en vain ole saanut kilpailutettua, tiedän että energiasta saisin puolet pois, se vaan ei tunnu missään kun muut sähköön liittyvät kulut on 75% ja niihin ei pysty vaikuttamaan.
Naisista. Mutta en kelpuuta huonoa maksullista.
meikit :( voispa olla mies eikä tarvis meikata. en joka päivä tietenkään pistä mitään '"maskia" päähän, mutta mulla on luonnostaan tosi ohuet kulmakarvat, tummat silmänaluset, kalpea iho ja punaisia jälkiä ympäri naamaa joten on pakko ehostaa ettei näytä syöpäläiseltä.
ostelen myös paljon kynsilakkoja, turhaa, mutta onneksi sentään käytän niitä. lakkaan aina sormen -ja varpaankynnet.
Sähköstä. en jaksa kilpailuttaa vaan otan samasta yhtiöstä joka laskuttaa sähkön siirrosta koska en jaksa maksaa kahta eri laskua
Autoa en oikeasti tarvitsisi enää. Eli sinne menee vakuutuksineen ja parkkimaksuineen helposti joku 250 € kuukaudessa, julkinen olisi halvempi. Mukava se kyllä on!
Toinen on että tiedän maksavani markkinoihin nähden liian suurta vuokraa, mutta täällä päin asuntomarkkinat ovat kiivaat, ja kun en ole se ykkösehdokas niin korkeampi hinta takaa minulle edes jonkinlaisen asunnon.
Kirjaston lainoista sakkoja, kuten ap:kin. Joskus on halvempaa ostaa oma kirja kuin lainata.
Vierailija kirjoitti:
Kivennäisvettä tulee kannettua kaupasta vähän turhan usein, varsinkin kun hanasta saisi täysin juomakelpoista vettä huomattavasti halvemmalla ja pienemmällä vaivalla.
Mun mies tekee tätä samaa, mutta hän ostaa onneksi Lidlin halpaa kivennäisvettä ja se kuuden pullon pakkaus kestää hänellä viikon.
Luulin tilanneeni Tekniikan Maailman jonkun digi-tutustumisjakson. Ihmettelin, kun paperiversiokin tuli vaan eikä laskua kuulunut. En edes koskaan lue sitä, enkä sitä digi-versiotakaan.
Sitä ehti tulla varmaan 8kk, kun aloin oikeasti ihmetellä asiaa. Yhtäkkiä minulle valkeni, että ei herranjesta, meneeköhän se luottokortilta, kun ei yhden yhtä laskua ole tullut! Siitäkin on jo pari kuukautta, kun tämän tajusin, mutta en ole edes tarkistanut, hävettää oma tyhmyys NIIN. Miten selittäisin asian itselleni? :D Olen vielä juuri niitä, jotka yleensä paasaa kaikille, ettei todellakaan mene vahingossa maksamaan mistään. Ja nyt kävi näin. Nolottaa, olenpa tyhmä!
En tiedä, milloin olen ajatellut katkaista laskun? :Dd
Mun mies ostaa myös kivennäisvettä. Jossain vaiheessa sitä raahattiin kotiin selkä vääränä, nyt vähän vähentynyt. Soda stream ei kuulemma kelpaa, kun idea ei ole poreissa, vaan niissä kivennäisaineissa.
Ostan liikaa karkkia. Voisin säästää jonkin verran, jos malttaisin jättää herkut kauppaan.
Sähkön kilpailutuksessa ei ole kauheasti mieltä, koska siirtohinnat on ne, mistä suurin osa laskusta muodostuu, ja siihen ei voi vaikuttaa.
Ammattiliiton jäsenmaksut on aika kovat, samoin kirkollisvero.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ostaa myös kivennäisvettä. Jossain vaiheessa sitä raahattiin kotiin selkä vääränä, nyt vähän vähentynyt. Soda stream ei kuulemma kelpaa, kun idea ei ole poreissa, vaan niissä kivennäisaineissa.
Ostan liikaa karkkia. Voisin säästää jonkin verran, jos malttaisin jättää herkut kauppaan.
Sähkön kilpailutuksessa ei ole kauheasti mieltä, koska siirtohinnat on ne, mistä suurin osa laskusta muodostuu, ja siihen ei voi vaikuttaa.
Ammattiliiton jäsenmaksut on aika kovat, samoin kirkollisvero.
Meilläkin mies sanoi ostavansa kivennäisvettä siksi että kun hän liikkuu päivittäin paljon ja hikoilee, niin siitä kivennäisvedestä saa niitä hikoilemisen mukana menetettyjä suoloja takaisin.
Mullakin menee liikaa rahaa herkkuihin ja karkkeihin.
Kakskybäsen treenatun tsekkiläisen silikonimimmin seurasta maksan 100€/30min.