Eevan, 30, vatsa ei juuri kasvanut odotusaikana – ihmisten tökeröt kommentit ottivat päähän: ”Oletko edes raskaana?”
https://www.is.fi/perhe/art-2000005559710.html
Muuten ihan hyvä, mutta tunnen henkilökohtaisesti tämän ihmisen ja kyllä varmaan se maha olisi kasvanut, mutta hän laihdutti raskautensa aikana. Monet ihmiset jotka tunsivat hänet, sanoivat hänelle asiasta, mutta hän otti sen v*ttuiluna ja sanoi, ettei halua näyttää valaalta.
Kommentit (15)
Ihan normaali raskausmaha, niitä on joka lähtöön. Pientä huomionhakuisuutta ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Eeva,30, on varmaan mielissään kun kerrot tälläistä. Alkaa kaverpiirissä kuhina käymään.
Itsepä toi itsensä julkisuuteen.
Mulla oli vielä pienempi maha enkä todellakaan laihduttanut. Oli kyllä lopussa todella tukala olla, kun vauva kasvoi niin "syvällä" ja oli vaikea edes hengittää. Neljä lasta mulla ja aina sama.
Mulla oli myös suht pieni maha jokaisessa raskaudessa (4) vaikka lähtötilanne oli 164cm/ 52-55 kg. Vatsa vain pysyi jemmassa pitkälle yli 20 vkoa ja lapset syntyivät jo 33-36 viikoilla. En ehtinyt lihomaan kuin 3-8 kg.
Sama ystävättärelläni, käytti vkolle 25 normaaleja vaatteita (siis housuja, hameita jotka meni hyvin kiinni). Mua pidempi ja hoikka myös.
No ei tuo hänen vatsansa erityisen pieni ollut, mulla oli aivan olematon ja sen vuoksi jouduin käymään ylimääräisissä kontrolleissa (sf-mitta reilusti alle käyrästön). Hyvänä puolena ehkä se ettei tarvinnut äitiysvaatteita. Vauva oli terve mutta pienehkö syntyessään 2,9 kg, minä olen pitkä ja pitkäselkäinen joten kohdulla oli tilaa kasvaa "sisällepäin".
Normivatsalta näyttää. Olen itse nyt 5.kuulla ja vatsa on vielä täysin litteä, vaikka painoa on tullut ja tunnen kyllä että jotain siellä kasvaa.
Joku varmaan vitsaillut ja Eeva halunnut vetää herneen nenään.
Yhtälailla ottaa päähän myös ison raskausvatsan kommentointi, vaikka ei olisi mitenkään sen kummemmin niitä raskauskiloja tahallaan yrittänyt kerryttää. Tuntuu ettei raskaana olevalla ole mitään yksityisyyttä, kun kaikilla muilla on mielestään oikeus tulla kommentoimaan ilkeäänkin sävyyn vatsan kokoa. Onneksi suurinosa kommenteista on kuitenkin ystävällisiä.
Mulla ei maha kasvanut. Lisäksi, kun vielä mieheni oli kuollut odotusaikana, oli tosi raadollsita kuulla kommentteja, että " teki abortin miehen kuoleman vuoksi".
Jos 8 kiloa on tullut raskauden aikana niin ei varmaan kummemmin ole laihduttanut.
Oli minullakin tosi pieni raskausmaha. Oli myös anoreksia. Onneksi syntyi terve lapsi.
Raskausaikana ei ole tarpeen lihoa, mutta laihduttaminen on aika tyhmä idea, varsinkin henkilöltä joka on jo valmiiksi hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei maha kasvanut. Lisäksi, kun vielä mieheni oli kuollut odotusaikana, oli tosi raadollsita kuulla kommentteja, että " teki abortin miehen kuoleman vuoksi".
Ja en ollut laihduttanut, paino oli noussut, mutta vatsa ei vain kasvanut ennen kuin kuukautta ennen lapsen syntymää.
Sitten taas istukka oli selän puolella, olisiko sillä sitten ollut jotain vaikutusta? en tiedä näistä.
Maha voi olla pieni, mutta lasit on kuin Kekkosella.
Mulla on taakse päin kallistunut kohtu, selvisi kun olin raskaana. Ei sitä mahaa kukaan ulkopuolinen huomannut ennenkuin joskus 8. kuulla. Eikä haitannut yhtään! En tarvinnut lainkaan äitiysvaatteita ja terveen lapsen sain. En saanut myöskään outoja kommentteja, äiti tais olla ainoa joka harmitteli kun ei saanut raskausmahakuvia.
Eeva,30, on varmaan mielissään kun kerrot tälläistä. Alkaa kaverpiirissä kuhina käymään.