Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö kukaan enää aitoa ruokaa?

Vierailija
10.02.2018 |

Kaupoista melkein mahdotonta sellaista löytää.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanat eivät ole olleet aitoja vuosikymmeniin. Broilerit tuodaan ulkomailta, jossa on kanojen spermapankki. Jalostuksella pilattuja tautisia alkioita lähetetään Suomeen lihakasvattamoihin. Sairaat kanat fyysisine ongelmineen ja käytöshäiriöineen sitten päätyvät pataan antamatta niitä ravintoaineita joita alunperin oli tarkoitus antaa. Sama kalan yms. kanssa. Ihmiset haluavat ruodotonta ja siemenetöntä + tietyt

fimat haluavat yksinoikeuden siemeniin. Eläimiä ruokitaan niille sopimattomalla ruoalla, geenimanipuloidulla ruoalla jne.

Mikään EI OLE aitoa! vaan ihmisen manipuloimaa täyspa .skaa.

Tämähän on se suurin ongelma, miksi nykyruuasta ei tule kylläiseksi ja sitä pitää syödä paljon, ja sitten lihoo mätisäkiksi. Ja silti on kaikenlaista puutosta, mitä pitää korvata ravintolisillä ja pillereillä.

Vierailija
22/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika laimeeta on nykypäivän aitous. Luulis, että kanatapauksessa aitouden määritelmänä olisi, että kanan on itse kasvatettu tai vähintään itse teurastettu, kynitty ja pilkottu.

No kelpaako tämä:

Meillä syödään itsekasvatettuja perunoita, itse metsästettyä riistaa, itse pyydettyä kalaa, itse poimittuja marjoja? Kaupasta sitten sokeria, kahvia, suolaa ...

Totta on, että aitoa maitoa on vaikea saada, jos ei omista itse lehmiä tai saa tinkimaitoa tilalta. Mutta kyllä minun mielestäni esimerkiksi kananmunat, käsittelemättömät vihannekset, juurekset ja vilja ovat aitoa. 

Jos ap kävisi joskus kioskin, huoltoaseman tai pikaruokalan sijasta tavallisessa ruokakaupassa, hän löytäisi paljon aitoja elintarvikkeita.  Aivan varmasti niitä joku  ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanat eivät ole olleet aitoja vuosikymmeniin. Broilerit tuodaan ulkomailta, jossa on kanojen spermapankki. Jalostuksella pilattuja tautisia alkioita lähetetään Suomeen lihakasvattamoihin. Sairaat kanat fyysisine ongelmineen ja käytöshäiriöineen sitten päätyvät pataan antamatta niitä ravintoaineita joita alunperin oli tarkoitus antaa. Sama kalan yms. kanssa. Ihmiset haluavat ruodotonta ja siemenetöntä + tietyt

fimat haluavat yksinoikeuden siemeniin. Eläimiä ruokitaan niille sopimattomalla ruoalla, geenimanipuloidulla ruoalla jne.

Tämähän on se suurin ongelma, miksi nykyruuasta ei tule kylläiseksi ja sitä pitää syödä paljon, ja sitten lihoo mätisäkiksi. Ja silti on kaikenlaista puutosta, mitä pitää korvata ravintolisillä ja pillereillä.

Edes "aidot" ruuat eivät anna ravintoaineita, koska ne on tehoviljeltyjä ja lannoitettuja. Jopa kalat. Luomuruuat on kasvatettu pelloissa, missä on vuosikymmenten jäämät kasvimyrkyistä ja lannoitteista.

Vierailija
24/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri kiehumassa lounaaksi borsch-keitto: ihan aitoa punajuurta, porkkanaa, sipulia, kaalia, yrttejä, luomulihaa jossa mukana luu maun vuoksi, suolaa, pippuria, lopuksi pikkuloraus etikkaa. 

Vierailija
25/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin tekemään mahdollisimman "aitoa ruokaa" ,

90% lihasta jota syömme on itse kasvatettua tai itse metsästettyä. Maito tulee naapurin navetasta, munat omasta kanalasta.

Perunat, porkkanat, lantut, punajuuret omasta maasta, kesällä myös kurkku,kurpitsat, tomaatit ja salaatti jne.

Hedelmät ja talviaikaan salaatit joudun ostamaan kaupasta.

Vierailija
26/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko tarkkaan että on maustamatonta kanaa vai oliko sittenkin "miedosti suolattu" eli oikeammin suolavedellä painoa listätty. Helppo tapa saada reilu kate vedelle, jos vettä myydään hintaan 11-12 euroa/kilo. 

Katsoin, vaikka en olekaan se, jolle kysymyksen esitit. Onhan minun tiedettävä, miten maustan ruokani, ja suolan määrä on aika olennainen osa maustamista. Tietenkin merisuolaa, kuinkas muuten.

Kokonaisia kaloja myydään vielä kaupoissa. Ei se mitään, jos sisälmykset on mukana, kunhan made on niin tuore että on melkein elävä. Tunnettehan ne vanhan kansan suurimmat herkut, joista mateenmaksa on yksi.

Vierailija
27/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuvan on helppo syödä puhdasta ruokaa, kun voi itse kasvattaa.

Helsingissä, Mannerheimintien asukilla tilanne paljon vaikempi.

Vierailija
28/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entajuu kirjoitti:

Ei :D

Tämän halusit kuulla?

Mitä ihmettä on aito ruoka?

Saahan sitä luomuraaka-aineista tehtyä vaikka mitä. Voi myös asioida kauppahallissa.

Ei aito ruoka tarkoita luomua vaan raaka-aineita joista tehdään ruoka itse alusta saakka. Kuten esimerkiksi naturel kana , siis ei  mikään hunajamarinoitu.

Kannattaa oikeasti käydä siellä optikolla. Viimeksi eilen ostin maustamatonta kanaa. Ostin myös perunoita, kasviksia ja lohen josta teen kalakeiton alusta asti. Ei niitä eineksiä ja puolivalmisteita ole pakko ostaa.

Tarkoitatko 'kanalla' kanaa vai broileria?

Vierailija
29/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa yletöntä besserwisseröintiä ruoka-asioissa. Meidän perheessä syödään sekaruokaa. Joskus epäterveellisesti herkutellen mättöä. Käytän eineksiä ja puolivalmisteita myöskin, esim. pinaattikeitto tai veriletut. Tänään teen palapaistia uunissa maustamattomasta porsaanlihasta eli siitä raaka-aineesta ja lisäksi keitetyt perunat. Myös karjalanpaisti, omatekoiset laatikot ym. onnistuvat. Olen saanut kotoa perinteeksi perinteisen kotiruuan enkä osaa edes hipsteröidä. 

Vierailija
30/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse asiassa huomannut, että maustamattomia kanan- ja lihansuikaleita ym. on hankala enää löytää, kun hyllyt ovat vallanneet kaikenmaailman "LIME-KORIANTERIMARINOITU KANA", "MANGO-PASSIONMARINOIDUT LIHASUIKALEET" yök.

Vierailija
31/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka-aine on hyvä sana sen aidon tilalle!

Vierailija
32/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteistä huomaa, että monikaan ei ymmärrä, mitä sillä aidolla ruualla tarkoitetaan. Onhan se kyllä ymmärrettävää, eihän sellaista marketeissa pahemmin olekaan.

Vierailija
33/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesteistä huomaa, että monikaan ei ymmärrä, mitä sillä aidolla ruualla tarkoitetaan. Onhan se kyllä ymmärrettävää, eihän sellaista marketeissa pahemmin olekaan.

No kerro sinä mitä se "aito ruoka" on. Miten ja millä perusteella sen määrittelet?

Vierailija
34/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entajuu kirjoitti:

Tämän halusit kuulla?

Saahan sitä luomuraaka-aineista tehtyä vaikka mitä. Voi myös asioida kauppahallissa.

Ei aito ruoka tarkoita luomua vaan raaka-aineita joista tehdään ruoka itse alusta saakka. Kuten esimerkiksi naturel kana , siis ei  mikään hunajamarinoitu.

Ne on tosi kuvottavia! Vähintään jotain suolavesilitkua.

Tänään yritin löytää koipi-reisiä maustamattomina mutta eipä ollut, maustettuja ja marinadissa n 6 erilaista.

Tosin kanaa Suomesta ei saa (jotain ranskalaista pakkasesta tai kevätkananpoikaa joskus) vaan broileria, itse haen oikeaa kanaaTallinnasta 6€ kappale.

Vierailija
35/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entajuu kirjoitti:

Tämän halusit kuulla?

Tänään yritin löytää koipi-reisiä maustamattomina mutta eipä ollut, maustettuja ja marinadissa n 6 erilaista.

Tosin kanaa Suomesta ei saa (jotain ranskalaista pakkasesta tai kevätkananpoikaa joskus) vaan broileria, itse haen oikeaa kanaaTallinnasta 6€ kappale.

Kanaa saa kyllä Suomestakin suoraan tilalta ja toimitetaankin melkein kotiovelle. Kympillä saa kolme. Ovat pakastettuja, mutta tilalla teurastettuja.

Vierailija
36/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko täydellisesti aitoon edes pyrkiä? Kunhan jotain sinnepäin. Broilerinsuikaleet maustamattomina ok, vaikkei olekaan itse eläimestä revitty.

Onko jalostettu tuote aito? Porkkanakaan ei olisi oranssi ilman jalostusta, mutta kyllä sitä uskaltaa syödä, jopa kannattaa. Mutta milloin jalostus pilaa tuotteen?

Vierailija
37/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entajuu kirjoitti:

Tämän halusit kuulla?

Siis ihan vielä elävä kana jonka tapat itse ja teet ruokaa siitä? Suikaleet ei ole aitoa ruokaa, et tee alusta asti

Olet väärässä. Ei ruoasta tee sen aidompaa se että itse päästää siitä  ilmat pihalle vaan se kuinka pitkälle se on prosessoitu.

Vierailija
38/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entajuu kirjoitti:

Tämän halusit kuulla?

Naturel tarkoittaa sitä ettei siinä ole suolavettä. Miedosti suolattu tarkoittaa että suolaa on lisätty. Sellaista en itse osta.Ymmärrätkö eron?

Vierailija
39/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä on vaikka kuinka, kunhan vaan osaa katsoa. Käsittelemättömät, valmiiksi maustamattomat raaka-aineet ovat aitoa. Mutta mene sinä vaan väijymään sorsia, ei se ole multa veks. Mun aikani on turhan kallista sellaiseen tonottamiseen.

Vierailija
40/47 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes "aidot" ruuat eivät anna ravintoaineita, koska ne on tehoviljeltyjä ja lannoitettuja. Jopa kalat. Luomuruuat on kasvatettu pelloissa, missä on vuosikymmenten jäämät kasvimyrkyistä ja lannoitteista.

On vihreä propaganda uponnut taas hyvin.  Tosiasiassahan esimerkiksi tehoviljellyissä kasviksissa on usein paremmat ravintoarvot kuin luomussa tai luonnonkasveisssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi