Syökö kukaan enää aitoa ruokaa?
Kommentit (47)
Käynti optikolla auttaa. Käsittelemättömät ruoka-aineet ovat usein kaupan reunoilla. Mulle ei aidon ruoan ostaminen ole koskaan tuottanut ylivoimaisia vaikeuksia. Ihan helposti löytää.
Entajuu kirjoitti:
Ei :D
Tämän halusit kuulla?
Mitä ihmettä on aito ruoka?
Saahan sitä luomuraaka-aineista tehtyä vaikka mitä. Voi myös asioida kauppahallissa.
Ei aito ruoka tarkoita luomua vaan raaka-aineita joista tehdään ruoka itse alusta saakka. Kuten esimerkiksi naturel kana , siis ei mikään hunajamarinoitu.
Ai on vai. Ainakin kaikissa kaupoissa, missä minä olen käynyt on reilusti vihanneksia, kasviksia, hedelmia, lihaa, kalaa, munia. Mistä on pulaa on puhtaat aidot maitotuotteet, kuten kerma ja ranskankerma. Myös kanaa on haasteellista löytää, kuten myös hyvää pekonia.
Ostaako ap virtuaaliruokaa virtuaalivaluutalla virtuaalitodellisuudessa?
Kaikki mun tuntemat ihmiset kokkaa useimmiten itse...toki kiireessä ja krapulassa menee pitsaa ja mässyä. Varmaan parikymmentä ihmistä tunnen niin hyvin että tiedän mitä niillä on useimin jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Entajuu kirjoitti:
Tämän halusit kuulla?
Saahan sitä luomuraaka-aineista tehtyä vaikka mitä. Voi myös asioida kauppahallissa.Ei aito ruoka tarkoita luomua vaan raaka-aineita joista tehdään ruoka itse alusta saakka. Kuten esimerkiksi naturel kana , siis ei mikään hunajamarinoitu.
Kyllä meidän pienestä lähikaupastakin löytyy ainekset "aitoon ruokaan".
Vierailija kirjoitti:
Entajuu kirjoitti:
Tämän halusit kuulla?
Saahan sitä luomuraaka-aineista tehtyä vaikka mitä. Voi myös asioida kauppahallissa.Ei aito ruoka tarkoita luomua vaan raaka-aineita joista tehdään ruoka itse alusta saakka. Kuten esimerkiksi naturel kana , siis ei mikään hunajamarinoitu.
Aika laimeeta on nykypäivän aitous. Luulis, että kanatapauksessa aitouden määritelmänä olisi, että kanan on itse kasvatettu tai vähintään itse teurastettu, kynitty ja pilkottu.
Vierailija kirjoitti:
Ai on vai. Ainakin kaikissa kaupoissa, missä minä olen käynyt on reilusti vihanneksia, kasviksia, hedelmia, lihaa, kalaa, munia. Mistä on pulaa on puhtaat aidot maitotuotteet, kuten kerma ja ranskankerma. Myös kanaa on haasteellista löytää, kuten myös hyvää pekonia.
Millä lailla mikään pekoni on "aitoa ruokaa"? Prosessoituahan se aina on.
Vierailija kirjoitti:
Entajuu kirjoitti:
Tämän halusit kuulla?
Siis ihan vielä elävä kana jonka tapat itse ja teet ruokaa siitä? Suikaleet ei ole aitoa ruokaa, et tee alusta asti
Äidinmaito luomuhinkeistä tarjoiltuna on aitoa ruokaa.
Tämä ruokahulluus on yksi tapa yrittää hallita maailman kaoottisuutta. Tulee hyvä ja lämmin olo, kun pystyy hallita edes sitä, mitä lautasella on, ja illuusio siitä, että jos syö mahdollisimman "aidosti" ja "puhtaasti", on myös aito ja puhdas ihminen. Terve sielu terveessä ruumiissa, niin kuin sanotaan. Mutta kun lähdetään oman kodin ulkopuolelle ja lapsen laitetaan päiväkotiin ja kouluun, alkaa ahdistus: antakaa edes luomuvoita lapsiraukoille*! Yritys hallita kaaosta onkin epäonnistunut!
*Tositapaus Espoosta
Vierailija kirjoitti:
Paitsi onko sekään, jos äiti ei itse tapa ja valmista ruoaksi itse syömäänsä eläintä? Käsitteen 'aito ruoka' määrittely olisi tässä varmaan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla mikään pekoni on "aitoa ruokaa"? Prosessoituahan se aina on.
Totta kai on, niin on maitohapatteetkin "prosessoituja", mutta se ero tulee siitä että onko esimerkiksi ranskankerma vain kermaa ja hapatetta, vai kermaketta, vettä, hapatetta, makuaineita, väriaineita ja sakeuttamisaineita. Samaten pekonissa, on eri asia että onko kuinka "perinteisesti" säilöttyä vai onko se keinotekoisesti kyllästetty lisätyllä vedellä, kuten nykyään valtaosa pekoneista on.
Mä syön. On vähän rahaa mutta paljon aikaa, niin teen sitten itse. Eineksillä ei lähde nälkä, ja ne ovat kalliita. Tosin hyväksyn raaka-aineeksi pakastevihannekset ja purkitetut tomaatitkin. Mutta sipuli ja perunat pitää itse kuoria. Eli oikotietkin kelpaa juurikin rahasyistä. Usein tulee halvemmaksi ostaa pakastevihannespussi kuin kaikki vihannekset tuoreena erikseen.
Mutta totta, että aika monta einesallasta saa ohitella, että löytää jonkun aidon alkuperäisen tuotteen. Työlästä, jopa ostoslistankin kanssa. Ja paljon turhia houkutuksia matkalla, ymmärrän että nälkäiset haksahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Entajuu kirjoitti:
Tämän halusit kuulla?
Kannattaa oikeasti käydä siellä optikolla. Viimeksi eilen ostin maustamatonta kanaa. Ostin myös perunoita, kasviksia ja lohen josta teen kalakeiton alusta asti. Ei niitä eineksiä ja puolivalmisteita ole pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entajuu kirjoitti:
Tämän halusit kuulla?
Kannattaa oikeasti käydä siellä optikolla. Viimeksi eilen ostin maustamatonta kanaa. Ostin myös perunoita, kasviksia ja lohen josta teen kalakeiton alusta asti. Ei niitä eineksiä ja puolivalmisteita ole pakko ostaa.
Katsoitko tarkkaan että on maustamatonta kanaa vai oliko sittenkin "miedosti suolattu" eli oikeammin suolavedellä painoa listätty. Helppo tapa saada reilu kate vedelle, jos vettä myydään hintaan 11-12 euroa/kilo.
Sama kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi onko sekään, jos äiti ei itse tapa ja valmista ruoaksi itse syömäänsä eläintä? Käsitteen 'aito ruoka' määrittely olisi tässä varmaan paikallaan.
Aito tarkoittanee tässä tapauksessa tunnistettavaa, yksinkertaista ja selkeää, ei-sotkettua tuotetta. Ei tarvitse olla itse viljelty tai kasvatettu tai teurastettu, muidenkin työ kelpaa.
Haikeudella muistelen lomalta Ruotsin rannikon kalakauppoja. Nyt valuu kuolakin...
Kanat eivät ole olleet aitoja vuosikymmeniin. Broilerit tuodaan ulkomailta, jossa on kanojen spermapankki. Jalostuksella pilattuja tautisia alkioita lähetetään Suomeen lihakasvattamoihin. Sairaat kanat fyysisine ongelmineen ja käytöshäiriöineen sitten päätyvät pataan antamatta niitä ravintoaineita joita alunperin oli tarkoitus antaa. Sama kalan yms. kanssa. Ihmiset haluavat ruodotonta ja siemenetöntä + tietyt
fimat haluavat yksinoikeuden siemeniin. Eläimiä ruokitaan niille sopimattomalla ruoalla, geenimanipuloidulla ruoalla jne.
Mikään EI OLE aitoa! vaan ihmisen manipuloimaa täyspa .skaa.
Vierailija kirjoitti:
Kanat eivät ole olleet aitoja vuosikymmeniin. Broilerit tuodaan ulkomailta, jossa on kanojen spermapankki. Jalostuksella pilattuja tautisia alkioita lähetetään Suomeen lihakasvattamoihin. Sairaat kanat fyysisine ongelmineen ja käytöshäiriöineen sitten päätyvät pataan antamatta niitä ravintoaineita joita alunperin oli tarkoitus antaa. Sama kalan yms. kanssa. Ihmiset haluavat ruodotonta ja siemenetöntä + tietyt
fimat haluavat yksinoikeuden siemeniin. Eläimiä ruokitaan niille sopimattomalla ruoalla, geenimanipuloidulla ruoalla jne.
Mikään EI OLE aitoa! vaan ihmisen manipuloimaa täyspa .skaa.
Mun oman pihan omenat on aitoja. Kolhiintuneita ja matosia. Mutta hyviä. En lannoita enkä myrkytä.
Tämän halusit kuulla?
Saahan sitä luomuraaka-aineista tehtyä vaikka mitä. Voi myös asioida kauppahallissa.