Psykopaatit ympärilläni
Oletteko lukenut kirjaa?ajattelin lukea.Kuulemma joka 100 ihminen olisi psykopaattinen.Oletteko törmänneet aitoihin,lipeviin manipuloiviin ja hyväksikäyttäviin psykopaatteihin?ja missä ympäristössä?
Kommentit (62)
Mies32vuotta kirjoitti:
Entinen Työnantaja oli psykopaatti. Pienempi siivousalan yritys. Naishenkilö.
Alkuvaikutelma oli tosi hyvä. Mutta kuukausien aikana rupesi selviämään, että tämä henkilö valehtelee ja manipuloi jatkuvasti työntekijöitään. Esimerkiksi Väärin maksetut palkat oli ihan normaali asia tämän naisen yrityksessä. Koko ajan yritti jättää maksamatta joltakin jotain.
Valehteli mm. sanomalla, että tekee joka päivä 12 tunnin työpäivän. Totuus oli kuitenkin aivan toinen. Kerrankin oli salaa lähtenyt luksusmatkalle Barbadokselle. Kukaan ei tiennyt missä oli. Paitsi joku toimiston tyttö, sitten tiesi että henkilö on lähtenyt lomalle.
Työntekijöiltä vaati aivan mahdottomia asioita, mutta sitten itse ei hoitanut omia töitään juuri koskaan. Ei pitänyt mitään lupauksiaan. Saattoi tehdä häikeilemättömästi, ihan mitä vaan. Ikinä ei tuntenut katumusta tai häpeää. Parikin kertaa olin toimistolla, kun nuoret tytöt itkivät, kun olivat jäännet tämän naisen uhreiksi. Hänellä oli kasvoillaan vain täysin tyhjä katse. Ei hävennyt, vaikka pilasi monen ihmisen työuran. Jos sai kuulla mihin yritykseen irtisanoutuneet ihmiset siirtyivät, soitti sinne ja valehteli ja haukkui työntekijän lyttyyn. Niinkuin minutkin haukkui.
Paljon oli irtisanomisia minun aikanani. Vaikka oli kuinka hyvä ja tunnollinen työntekijä, tämä henkilö vain vastasi "se on korvattavissa". Taisi kerran jopa omasta pojastaankin sanoa, että sekin "on korvattavissa" ei hän tee silläkään mitään. EI arvostanut ketään työntekijää.
PAhin oli se ns. "hovi". Siis ihmiset jotka mielistelivät ja puolustivat tätä sairasta ihmistä. Nämä ihmiset olivat olleet jo vuosia siinä yrityksessä töissä. Eivät varmaan vieläkään tajua, että kyseessä on sairas ihminen, jonka kanssa ei kannata olla missään tekemissä,. Ovat ihan päästä pyörällä, kun tämä ihminen on niin taitava manipuloimaan.
Siis muutaman kuukauden luotin tähän ihmiseen, sitten kaikki romahti. Kun kuvio rupesi avautumaan kokonaisuudessaan. Hirveä kokemus. Erittäin taitava ihminen manipuloimaan ja pilaamaan uhriensa elämän. Nauttii siitä, kun toinen ihminen kärsii! 100% eri ihminen, kuin ensivaikutelman perusteella!
Reilu 2 vuotta olen ollut pois siitä yrityksestä. Minä pääsin pois. Mutta tämä erittäin huonomaineinen yritys on edelleen pystyssä. Psyko on vaan vaihtanut seuraavaan uhriin.
Itse en edes varsinaisesti tiennyt mikä on psykopaatti, ennekuin se osui kohdalle. Jos kohdallesi osuu psykopaatti, on vain yksi neuvo: Älä ole missään tekemissä sellaisen ihmisen kanssa. Psykopaatti ei voi parantua ja Psykopaatti voittaa aina.
Kuulostaa tutulta. Valitettavasti joskus psykopaatit onnistuu järjestämään itsensä sellaiesen asemaan, että ainoa vaihtoehto on pysyä kaukana siitä yrityksestä.
Siitä olen eri mieltä että psykopaatti voittaisi aina. Usein psykopaatit epäonnistuu. Isommissa yrityksissä on esimerkiksi henkilöstöjohtaja tms. osasto ja niissä nykyään tunnistetaan näitä ilmiöitä ja niitä myös pyritään tarkkailemaan ja kitkemään. Psykopaatin strategia on äkkirikas vs. rutiköyhä. He ottavat hulluja riskejä toimiessaan kuten toimivat. Toisekseen impulsiivinen käytös on jotain mitä he eivät hallitse. Siitä saa loistavaa materiaalia kerättyä heitä vastaan esim. sähköpostit jne. (säilytä kaikki). He kylläkin osaavat selittää mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi, mutta asiantuntijat tunnistavat tuon käytöksen ja osaavat eliminoida tai tehdä hyödyttömäksi psykopaatin temput. He eivät ole mitään superihmisiä.
Mutta oman henkisen jaksamisensa vuoksi suosittelen pysymään kaukana psykopaateista, mikäli se on mahdollista. Itsellä on lapset ja asuntolaina ja suppean alan erityisosaaminen. Ei ollut mahdollista lähteä. Keräsin vuosia materiaalia ja lopulta kaadoin sen henkilöstöjohtajalle että "tällanen pomo". Henkilöstöjohtaja oli aika hämmästynyt ja muutaman kuukauden päästä psyko sai siirron rivi-inssiksi. Muutkin olivat käyneet puhumassa. Aikaisemmin oli tehty kaksi työsuojeluilmoitusta hänestä.
Voittaa aina mitä? Ei voita. Mikä on jokaiselle ihmiselle paras voitto elämässä? Lottovoittoa ei lasketa. :D