Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, että lapsestani tulee kaupan kassa

Vierailija
10.02.2018 |

Tyttäreni opiskelee toista vuotta yliopistossa, mutta opinnot eivät oikein etene, koska on samalla töissä eräässä ruokakaupassa. Sanoo pitävänsä työstään todella paljon ja pelkäänkin, että jättää kohta lopullisesti opinnot kesken ja luo "uran" kaupan kassana. Hänen koulutukseensa on tuhlattu todella paljon rahaa (lukio, valmennuskurssit, yliopiston alku) ja suvussa ei ole muuta kuin korkeakoulutettuja, joten tuntuisi pahalta, että tyttärestä tulisi vain tavallinen kaupan kassa.. Onko jollain kokemuksia samankaltaisesta tilanteesta? Kuinka voisin innostaa tytön takaisin opiskelun pariin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tavallinen kaupan kassa juuri huonompi ole, kuin korkeakoulutettu kaupan kassa.

Vierailija
2/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itken koska lapseni sanoo unelmatyökseen kaupan kassaa. En minäkään halua pojastani kaupankassaa ja olen patistanut tätä kovasti menemään lukioon ammattikoulun sijasta. Ammattikoulu on mielestäni tarkoitettu vähemmän lahjakkaille lapsille joilla ei ole mitään rake tavaa tulevaisuutta. Minä en halua että pojastani tulee mikään amis nyhverö. Haluan että tämä ottaisi mieluummin jonkin siistin sisätyön, pukeutuisi kravaattiin ja työskentelisi toimistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä kaupan kassalta se opiskelumotivaatio löytyy jos löytyy. Uskokaa ei kaikista oo muuhun

Vierailija
4/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aseta tiettyjä odotuksia tyttärellesi. Tietysti voi keskustella ja kannustaa, mutta älä pety vaikka hän ei täyttäisi odotuksuasi. Anna hänen tehdä omat valintansa elämässä. Ei sillä ole väliä mitä työtä hän tekee, sillä on merkitystä millanen ihminen hän on. Ole vain onnellinen jos hänkin on.

Vierailija
5/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samaistun tyttäreesi. Opiskelen yliopistossa ja teen melkein täyttä päivää siivoojana. Tykkään työstäni ja opiskelu tökkii, kuka tietää, jospa minusta tuleekin "vain" siivooja? Tuskin sen kenenkään persettä kauheasti kutittaa, siivoojista on muutenkin pulaa. Olisit onnellinen, että tyttäresi on löytänyt jotain, minkä tekemisestä pitää.

Vierailija
6/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika on kaupan kassana olemisessa? Kyllä teille kaikille heidän palvelu kelpaa! Ilman heitä ette sais ostettua ruokaa.

Vierailija
7/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen työttömyys on tosiasia joten mikset ole ylpeä tyttärestäsi jolla on työpaikka?

Vierailija
8/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itken koska lapseni sanoo unelmatyökseen kaupan kassaa. En minäkään halua pojastani kaupankassaa ja olen patistanut tätä kovasti menemään lukioon ammattikoulun sijasta. Ammattikoulu on mielestäni tarkoitettu vähemmän lahjakkaille lapsille joilla ei ole mitään rake tavaa tulevaisuutta. Minä en halua että pojastani tulee mikään amis nyhverö. Haluan että tämä ottaisi mieluummin jonkin siistin sisätyön, pukeutuisi kravaattiin ja työskentelisi toimistossa.

Minäkin toimistohommissa pukeuduin kravattiin, mutta olisi kai pitänyt laittaa edes housut jalkaan. Ei ihme, että sopimusta ei jatkettu.

Vierailija
9/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tyttäresi itse pättää mitä elämältään haluaa. Olin itse nuorena kaupan kassalla ja sitten jatkoin opiskelua koska lähipiiri psyykkasi ajattelemaan että ”pitäähän minusta tulla jotain”. Edelleen nyt 40v ajattelen että kassan työ oli elämäni paras työpaikka. Nykyinen työ sisältää paljon stressiä, vastuuta ja on melko yksinäistäkin. En nauti työstä, teen sitä pelkästään rahasta. Raha on kuitenkin laiha lohtu kun on jatkuvasti väsynyt ja elämäänsä tyytymätön. Näen nyt muut asiat kuin rahan tuoman elintason arvokkaampina. Kassan palkallakin kyllä elää ja jaksoin siihen aikaan ihan eri tavalla myös nauttia vapaalla ollessani. Toivot varmaan että lapsesi on onnellinen, eikö se ole pääasia? Voihan olla että hän myöhemmin joskus muuttaa mieltään ja palaa opiskelemaan. Se ei ole koskaan myöhäistä. Sen pitäisi kuitenkin olla oma valinta eikä manipuloituna/ painostettuna tehty päätös.

Vierailija
10/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin niin että tyytyväisenä lähtee aamulla töihin kauppaan jossa viihtyy kuin itkun kanssa johonkin akateemiseen työhön jota inhoaa.

Vierailija
11/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakassa?

Vierailija
12/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo  naurettavan naiivi  trolliksikin. Mitä tulee amikseen niin joillekin linjoille on vaikeampi päästä kuin yliopistoon tai lukioon. Lisäksi tämä trollaus on jo  ollut niin monta kertaa täällä että suosittelen sua keksimään jotain omaperäisempää seuraavaksi.

Ps. Amisnyhverö on yhdyssana joten etpä sinäkään kovin hyvin koulutettu tai sivistynyt ole ja tuskin edes lahjakas.

Terkuin amis, siisti sisätyö, tulot 100 000 e/v, kielitaito 5 kieltä sujuvasti

Vierailija
13/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän hän on oikeaan paikkaan menossa. Se lahjakkuus kun periytyy.  Tekstissäsi olevista virheistä näkee, että sinullakaan niitä lahjoja ei riittävästi ole.  Yhtään virheetöntä virkettä et saanut aikaiseksi. Sitä paitsi pelkkä kravatti on mielestäni turhan paljastava asu. 

Vierailija
14/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo onnellinen ettei siitä tuu esim. narkkaria. Ja siitä että tekee töitä. Ihime akka oot.

Vierailija
15/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on kaupan kassana olemisessa? Kyllä teille kaikille heidän palvelu kelpaa! Ilman heitä ette sais ostettua ruokaa.

Nykyään voi tilata ruokakassin omalle kotiovelle, ja kauppoihin itsepalvelukassoja tulee jatkuvasti lisää. En minäkään kassalle mene sen vuoksi, että saan palvelua, vaan siksi, että pakkohan ne ostokset on maksaa. Mikäli itsepalvelukassa löytyy, käytän sitä em. toimenpiteen suorittamiseen.

Vierailija
16/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse lukenut aikanasi akateemiselle uralle, jos se kerran sinusta on niin tärkeää ?

Vierailija
17/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulu on mielestäni tarkoitettu vähemmän lahjakkaille lapsille joilla ei ole mitään rake tavaa tulevaisuutta. Minä en halua että pojastani tulee mikään amis nyhverö. Haluan että tämä ottaisi mieluummin jonkin siistin sisätyön, pukeutuisi kravaattiin ja työskentelisi toimistossa.

Tämähän on provo? Mutta jos ei niin väännetäänpä rautalankaa... Ihmisen arvoa ei mittaa se, onko käynyt ammattikoulun vai yliopston. Yhteiskunta tarvitsee eri alojen ammattilaisia 

Vierailija
18/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain puhuttua poikani ympäri ettei mennyt lukioon mihin ensin suunnitteli menevänsä. Jos et ole huomannut niin ajat ovat muuttuneet. Lukiolaiset paiskivat töitä kaupankassalla ja amislaiset saavat tehdä oman alansa duunia jo opiskellessaan. Lukiolaiset saavat sitten kaupankassana rahoittaa tulevatkin opintonsa ja amislaiset tehdä oman puolen töitä korkeakoulunsa ajan. Kumpikohan katsotaan suuremmaksi eduksi työkokemuksen suhteen sitten kun opinnot suoritettu loppuun? Kaupankassan työ on siis aivan yhtä hyvää työtä, muttei juurikaan hyödytä sellaista jonka lopulliset urahaaveet ovat jotain muuta, siis jos vaihtoehtojakin on. Lukio on yhtä tyhjän kanssa nykypäivän maailmassa jossa oman alan työkokemus ratkaisee tulevat duunit.

Vierailija
19/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvästi kenestäkään teidän lapsesta ei kaupankassaa tule, sillä automaatio etenee ja joidenkin vuosien (1-10v) kaupan kassoja ei ole enää olemassakaan. Se on sitten asia erikseen mitä heistä tämän jälkeen tulee (Työttömiä?)

Vierailija
20/24 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyvästi kenestäkään teidän lapsesta ei kaupankassaa tule, sillä automaatio etenee ja joidenkin vuosien (1-10v) kaupan kassoja ei ole enää olemassakaan. Se on sitten asia erikseen mitä heistä tämän jälkeen tulee (Työttömiä?)

Kaupan kassat myös hyllyttävät tavarat ja siistivät myymälää, laskevat hävikit ja mittaavat tuoreuden ym.