Hämmentävää, läskipullerona olo ja kunto-odotukset
Lihoin raskauden aikana 35kg johtuen sairauksista ja pakkolevosta, tuli monenlaista komplikaatiota ja lopuksi vaikea raskausmyrkytys. Tästä ei sen enempää sillä lihominen ei nyt ole pointti, ja laihdutan kyllä tämän imetyksen loputtua pois, urheilija kun olen. Painosta jäi sellainen 25kg aladoobia kehoon eli nyt mitat 87kg ja166cm. Synnytyksestä 7kk ja imetän vielä, ehkä seuraavat 3-4 kk ja sit lopetan. Painoindeksi on jotain 30-31 eli eikös ole jo paha ylipaino vai miten ne luokat meni.
Minua hämmentää että en oikein huomaa tässä painossani odottamiani ongelmia, siis muuta kuin sen koon (olen siis fatso ja vaatteet ei mahdu). Veriarvot samat kuin ennen. Kolesteroli matala. Verenpaine normaali, matalahko. Jaksan juosta 10km lenkin hyvin. Jaksan bodyattack ja bodystep tunnin. En hengästy portaissa.
Ymmärrän toki että kuntoni on taustani takia parempi mutta luulin että kaikki näissä mitoissa läähättää ja puuskuttaa ja hikoilee. En siis huomaa ylipainoani oikein mitenkään.
Olen oikeasti hämmentynyt. Ja jopa sillälailla että mietin että miksi pulleron pitää edes laihtua jos on hyväkuntoinen? Ja jos tällaisessa koossa voi olla hyväkuntoinen niin miksi lihaville tarjotaan vesijuoksua tai venyttelyä? Siis jos pystyy vaikka juoksemaan maratonin?
Selvästi oletus on se että läski on huonokuntoinen luuska.
Ne ylipainon komplikaatiot tulevat todella nopeasti sen jälkeen kun täytät 40. Siksi kannattaa laihduttaa liiat kilot pois ennen kuin aineenvaihdunta hidastuu älyttömästi.