Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini on adoptoitu, eikä ole kertonut siitä omille lapsilleen

Vierailija
09.02.2018 |

Mitä olette tällaisesta mieltä?

Kaverini ei kai ole ollut kauhean hyväksytty siellä adoptiosukulaisten keskuudessa, on tästä kertonutkin jotain. Hän ei itse ole kertonut omille lapsilleen taustastaan mitään. Minusta se on outoa. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee ilmi koko juttu, mietin että mukava sitten teini-ikäisille tai vanhemmille lapsille kertoa että ei tuo vaari ole teidän oikea vaari jne.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika erikoista. On ilmeisesti jotenkin traumatisoitunut ja haluaa vain työntää asian pois mielestään. Ei vaan kykene muuhun. Monella adoptoidulla on ongelmia.

Vierailija
2/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu, miks pitäis kertoa? Onhan se vaari ihan oikea vaari jne. Ei veren kautta vaan rakkauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, kyllä se vaari on ihan oikea vaari! Mut on adoptoitu, ja mun äitini ja isäni on mun äitini ja isäni. Enkä minäkään ole lapsilleni kertonut, eikä asialla ole edes mitään merkitystä. Mun perheeni ja sukuni on tämä näin:)

Vierailija
4/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaari joka ne vaarin duunit on tehnyt on se ihan oikea vaari.

Eri asia tietysti jos ei ole adoptiolasta omakseen hyväksynyt, mutta ongelmallisia perhesuhteita on monilla ihan biologisiin vanhempiinsakin.

Vierailija
5/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajuu, miks pitäis kertoa? Onhan se vaari ihan oikea vaari jne. Ei veren kautta vaan rakkauden.

Jokaisella on oikeus tietää juuristaan. Ja valehtelu/salailu ei myöskään ole tervettä.

Vierailija
6/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se vaari sitten on? Feikkivaari?

Vierailija
7/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiovaari vaikkapa. Tai ihan vaan vaari. Jokaisella on silti oikeus tietää biologisista juuristaan.

Vierailija
8/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari on oikea vaari ja äiti on oikea äiti jne. Siinä ei ole mitään kyseenalaista. 

Mutta sinänsä en ymmärrä miksei adoptiosta voi/saa puhua. Siis kertokaa yksikin hyvä asia, joka syntyy siitä, että sitä ei kerrota!

Vierailija
9/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, kyllä se vaari on ihan oikea vaari! Mut on adoptoitu, ja mun äitini ja isäni on mun äitini ja isäni. Enkä minäkään ole lapsilleni kertonut, eikä asialla ole edes mitään merkitystä. Mun perheeni ja sukuni on tämä näin:)

Etkä edes tajua hävetä, vaikka olet salannut noin tärkeän asian lapsiltasi? Voit silti pitää sukusi mutta lapsillasi on oikeus tietää.

Geenitestit yleistyvät koko ajan ja ovat todella edullisia, toivottavasti joku lapsistasi tekee sellaisen pian niin pääset sitten selittelemään :)

Vierailija
10/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä asia ei ole tuntunut vielä ajankohtaiselta. Ole huoleti, luota vaan siihen että kaverisi osaa hoitaa omat asiansa itsenäisesti. Huolehdi sinä omista perheasioistasi vain.

Vierailija
11/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptiovaari vaikkapa. Tai ihan vaan vaari. Jokaisella on silti oikeus tietää biologisista juuristaan.

Mikä ihmeen adoptiovaari?

😂😂😂😂😂

Vierailija
12/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiojankkaajan provohan tämä taisi taas ollakin, peukuttelusta päätellen :)

Mene sinne hoitoon rohkeasti niin pääset ehkä joskus yli traumoistasi.

Vierailija
13/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaari on se, joka on tehnyt vaarin duunit, niin oman lapseni isän isä eikä oma isäni ei ole vaareja kumpikaan. Voiskohan adoptoida lapselle vaarin...

Vierailija
14/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ei tajuu.

Vierailija
15/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen adoptiovaari?

😂😂😂😂😂

Se on sellainen ei-biologinen vaari 😂😂😂😂😂🤣

16/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tollasta salailua.  Mun äidillä oli isäpuoli joka oli 'adoptoinut' äitini (en tiedä miten tää on tehty, mutta äitini asema perinnönjaossa oli kuin biologisen lapsen).

Tiesin pienestä pitäen, että Olavi ei ole äitini isä eikä se koskaan mitenkään ihmetyttänyt minua.

Vierailija
17/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

En ymmärrä tollasta salailua.  Mun äidillä oli isäpuoli joka oli 'adoptoinut' äitini (en tiedä miten tää on tehty, mutta äitini asema perinnönjaossa oli kuin biologisen lapsen).

Tiesin pienestä pitäen, että Olavi ei ole äitini isä eikä se koskaan mitenkään ihmetyttänyt minua.

Tottakai virallisesti adoptoitu lapsi on perinnönjaossa samalla viivalla, kun biologinenkin lapsi.

Vierailija
18/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on adoptoitu ja sain tästä kuulla, tai no lukea yläasteikäisenä. Luin isoäitini kirjoittaman tekstin, jossa adoptiosta mainittiin. Äitini luuli että tiesin jo asiasta aikaisemmin. Lukiessani tekstin taisin vain kohauttaa olkapäitäni ja ojentaa paperin isoäidille.

Onko vanhemman adoptio asia josta pitäisi järkyttyä? Vieläkin adoptio isovanhempani ja muu suku ovat minulle tärkeitä eikä asia muuttunut millään lailla tuolloin. Nykyisin äitini on saanut yhteyden biologiseen sukuunsa ja olen iloinen hänen puolestaan :)

Vierailija
19/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Eli itsekin siis todistat, ettei asialla ole mitään merkitystä.

Vierailija
20/26 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Eli itsekin siis todistat, ettei asialla ole mitään merkitystä.

Erikoinen logiikka sinulla.