Untuvatakeista
Ajattelin ostaa untuvatakin, mutta rupesin miettimään että haluanko pitää päälläni jostain kuolleesta kanasta tehtyä takkia... yöks. Nehän kävelevät häkissään siellä ulosteissa. Enkä ole mikään kasvissyöjä tms. mutta mitään raatoa en ylleni laita! Olenko ihan outo vai onko muillakin samoja ajatuksia?
Kommentit (12)
No aika tekopyhää, jos kana kuitenkin maistuu lautasella.
Untuva nypitään ruuantuotantoon tarkoitetuista, jo tapetuista linnuista. Ja linnun sulat hylkivät hyvin likaa joten ei ne kovin paskaisia ole.
Mä olin muutamia vuosia työttömänä, rahat ihan finaalissa ja vaatteet huonoja. Talvitakkini oli kymmenen vuotta vanha kittana, ohut ja pesujen jälkeen ei paljoa lämmittänyt muuten kuin laittoi pari kerrosta vaattetta alle kovilla pakkasilla. Nyt kun on taas töitä, ostin untuvatakin, näillä pakkasilla ei ole tarvinnut topata kerroksia takin alle. Enää en palele huonoilla vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
No aika tekopyhää, jos kana kuitenkin maistuu lautasella.
Se ei ollut pointti, vaan että linnut ovat likaisia. Luonnossa niillä on kaikenlaisia tauteja ja loisia. Linnunkakka on myös yököttävää.
En myöskään haluaisi toisen ihmisen hiuksista tehtyjä pidennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Untuva nypitään ruuantuotantoon tarkoitetuista, jo tapetuista linnuista. Ja linnun sulat hylkivät hyvin likaa joten ei ne kovin paskaisia ole.
Untuvaa nypitään myös eläviltä linnuilta. Asialliset firmat ovat sanoutuneet irti ko. toiminnasta, mutta esim. Luhta ja Esprit eivät ole tietääkseni kommentoineet.
Turveella ja kanankakalla täytetyt takit ovat vegaanien suosiossa tällä hetkellä.
Älä osta, jos sinua ällöttää. Mitä siinä muiden mielipiteillä on väliä? Itse nautin untsikoistani, mutta pysyy kai ihminen muutenkin lämpimänä.
Eikös nuo kauempaa idästä tulleet ole aikas epäeettisiä. En ole itse harkinnutkaan sellaisen ostoa. Ja niitähän myydään kyllä ja halvalla. Mutta nämä joutsenet yms on tehty siedettävimmillä tavoilla. En kyllä yiedä mistä sen pystyy päätteleen, onko jotain merkintää.
Tarkemmin ajateltuna lihansyöntikin on aika ällöttävää, mutta siihen on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ostaa untuvatakin, mutta rupesin miettimään että haluanko pitää päälläni jostain kuolleesta kanasta tehtyä takkia... yöks. Nehän kävelevät häkissään siellä ulosteissa. Enkä ole mikään kasvissyöjä tms. mutta mitään raatoa en ylleni laita! Olenko ihan outo vai onko muillakin samoja ajatuksia?
Kyllähän ne untuvat ja höyhenet pestään ennen kuin niistä takkeja, tyynyjä tai peittoja tehdään. 🙄
vai kanoja... =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) mikä se ero onkaan höyhenellä ja untuvalla?