Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli tehdä lastensuojeluilmoitus isästäni

Vierailija
09.02.2018 |

Olen siis jo pitkälle täysi-ikäinen aikuinen nainen. Isäni on seurustellut naisystävänsä kanssa viitisen vuotta ja tällä naisella on 16-vuotias lapsi. Nyt kun olin viimeksi käymässä ja tällä lapsella oli ollut synttärit, isäni kertoi että hän osti lapselle viinapullon synttärilahjaksi! Tämä on myös äidilleen ok. En voi mitenkään ymmärtää ja hyväksyä tälläistä toimintaa.
Miten toimisitte? Tässä on kyllä vaarana välien meneminen jos johonkin tämän ilmoitan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, minä olen aloitellut Kuninkaan kanssa seurustelun 15-16 vuoden ikäisenä, ja juurikin kirkkaalla viinalla. Ei ostanut isä sitä minulle, mutta niinpä sellainen vaan muutaman kuukauden välein käteeni löytyi. Ja yhä olen hengissä, enkä alkoholisoitunut tai nukahtanut hankeen. tuossa ainakin isä varmisti, että lapsi sai puhdasta tavaraa, ja ehkä heidän välilleen on muodostunut hyvä luottamus.

Vierailija
22/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis jo pitkälle täysi-ikäinen aikuinen nainen. Isäni on seurustellut naisystävänsä kanssa viitisen vuotta ja tällä naisella on 16-vuotias lapsi. Nyt kun olin viimeksi käymässä ja tällä lapsella oli ollut synttärit, isäni kertoi että hän osti lapselle viinapullon synttärilahjaksi! Tämä on myös äidilleen ok. En voi mitenkään ymmärtää ja hyväksyä tälläistä toimintaa.

Miten toimisitte? Tässä on kyllä vaarana välien meneminen jos johonkin tämän ilmoitan.

Ap, lasu tehdään aina lapsesta.Lapsesta, tajuatko???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ehdottomasti ! Jos isäsi laittaa välit poikki, omapahan on häpeänsä. Jos he eivät pysty pitämään alaikäisestä lapsesta huolta, sinun täytyy ottaa yhteyttä viranomaisiin.

Tuossa on todella kova riski, että lapsella lähtee juominen lapasesta. Voi hyvinkin pyöriä nyt jo huonossa seurassa. Mieti tämän 16-vuotiaan tulevaisuutta. Laiminlyökö kouluansa ryyppäämisen takia?

Kotona ei vaan voi kaikki olla hyvin, jos vanhempi ostaa viinapulloja.

Vierailija
24/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla on kaksi puolta

Jos 16v teini saa kotona lahjaksi 0.5l viini tai muun alkomahoolipullon niin täällä porukka lähtee jo huutamaan

- ryyppäämisestä

- juomisen lähtemisestä lapasesta

- koulun laiminlyönnistä

- huonosta seurasta

- laiminlyönnistä

- alkomyrkytyksestä

Jotain pientä rajaa hei!

Perjantaiprovo.

Mietin käsi poskella ihan silkan kaffen äärellä, minullakin oli LAPSESTA mahdolisuus vetää kotona olleita viinoja, mutta ku oli semmoinen tapaus nenän alla arjessa kuin oli, ei olisi tullut koskaan pieneen mieleenkään koskea koskaan. Enkä ole koskenut puoleen vuosisataan tähän mennessä siis. Ei sitä minulle kukaan kurkusta kaatanut enkä ole koskaan ottanut vaikka tarjottu.

Mikä sekään ei ole tervein ja tasapainoisin reagointitapa, mutku tuo todellisuus nenän edessä oli mikä oli. Kyllä minä ymmärrän vallan hyvin etteivät kaikki käytä alkoholia sillä tapaa. Ihan hyvä ja ainakin parempi se raivoraittius kuin alkoholismi ja hulluna juovuksissa väkivaltaisens kekkulointi. Ja se riippuvuustaipumus kulkee suvussa, ja minulla kummaltakin puolelta. Mikään sosiaalinen paine ei ole koskaan saanut minua koskemaan alkoon vastoin tahtoa.

Eivät kaikki juomaan hullun lailla ala vain siksi, alkoholi on keksitty ja sitä on saatavilla ja jopa tyrkytetään. Arvatkaa, onko sillä teinillä kaveripiiriä jotka juovat ja tyrkyttävät?

Saisiko jos tahtoisi ihan ilman isäpuolta?

Mietteliäs

Vierailija
25/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, harmittaako sua, että isäsi ei ostanut sitä viinapulloa sulle, kun täytit 16? Lisäksi en edes usko, että kyseessä on viinapullo, luultavasti viiniä.

Niin että se viinipulloko sitten on ok 16-vuotiaalle?

Kaikkialla maailmassa, pohjoismaita lukuunottamatta, viinipullo on ihan normaali lahja 16-vuotiaalle. Ehkäpä syntymäpäiväsankari toivoi sellaista.

Vierailija
26/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asialla on kaksi puolta

Jos 16v teini saa kotona lahjaksi 0.5l viini tai muun alkomahoolipullon niin täällä porukka lähtee jo huutamaan

- ryyppäämisestä

- juomisen lähtemisestä lapasesta

- koulun laiminlyönnistä

- huonosta seurasta

- laiminlyönnistä

- alkomyrkytyksestä

Jotain pientä rajaa hei!

Perjantaiprovo.

Mietin käsi poskella ihan silkan kaffen äärellä, minullakin oli LAPSESTA mahdolisuus vetää kotona olleita viinoja, mutta ku oli semmoinen tapaus nenän alla arjessa kuin oli, ei olisi tullut koskaan pieneen mieleenkään koskea koskaan. Enkä ole koskenut puoleen vuosisataan tähän mennessä siis. Ei sitä minulle kukaan kurkusta kaatanut enkä ole koskaan ottanut vaikka tarjottu.

Mikä sekään ei ole tervein ja tasapainoisin reagointitapa, mutku tuo todellisuus nenän edessä oli mikä oli. Kyllä minä ymmärrän vallan hyvin etteivät kaikki käytä alkoholia sillä tapaa. Ihan hyvä ja ainakin parempi se raivoraittius kuin alkoholismi ja hulluna juovuksissa väkivaltaisens kekkulointi. Ja se riippuvuustaipumus kulkee suvussa, ja minulla kummaltakin puolelta. Mikään sosiaalinen paine ei ole koskaan saanut minua koskemaan alkoon vastoin tahtoa.

Eivät kaikki juomaan hullun lailla ala vain siksi, alkoholi on keksitty ja sitä on saatavilla ja jopa tyrkytetään. Arvatkaa, onko sillä teinillä kaveripiiriä jotka juovat ja tyrkyttävät?

Saisiko jos tahtoisi ihan ilman isäpuolta?

Mietteliäs

Voisin ehkä ymmärtää, jos kyseessä olisi siideritölkki tai muu mieto juoma. Mutta 0,5 litraa VIINAA? Siinä saa jo helposti aikuinenkin alkoholimyrkytyksen, jos tuon määrän juo. Se, että sinä et ole koskenut alkoholiin, ei tarkota, että muut eivät sitä viinapulloa joisi, jos sitä tyrkytetään ja sanotaan sen olevan ok.

Lasua tekemään. Tuo ei todellakaan ole normaalia, ajattele sen viattoman lapsen tulevaisuutta.

Vierailija
27/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, harmittaako sua, että isäsi ei ostanut sitä viinapulloa sulle, kun täytit 16? Lisäksi en edes usko, että kyseessä on viinapullo, luultavasti viiniä.

Kaikkialla maailmassa, pohjoismaita lukuunottamatta, viinipullo on ihan normaali lahja 16-vuotiaalle. Ehkäpä syntymäpäiväsankari toivoi sellaista.

Muualla sitä "lahjapulloa" juodaan asiallisesti, esimerkiksi ruoan kanssa ja samalla sitä kakaraa valvotaan. Suomessa on vaan tapana ja ainakin tämän keskustelun mukaan on ok, että "Annetaan kakaran hyppiä yöllä kylillä, ostetaanpas sille viinApullo matkalle mukaan!"

Vierailija
28/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaatko viiniäpulloa viinapulloon?

Vierailija
29/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi huono otsikko mutta asiani tuli kuitenkin selväksi.

Ja kyllä, isäni osti 0,5l viinApullon lapselle.

Punnitsenkin tässä että onko välien menetys tämän arvoista. Tämä lapsi on kuitenkin ihan kunnollinen muuten, sosiaalinen, harrastaa ja kavereita riittää. Isäni taas on hieman alkoholiin menevä enkä haluaisi tälle lapselle samanlaista tulevaisuutta.

Ap

Riski sairastua alkoholismiin on periytyvää, ja jos alkoholia tyrkytetään nuorena, niin uhka kannattaa ottaa tosissaan. Kunnollinenkin lapsi voi ajautua huonoihin piireihin tai törttöillä muuten.

Vaikea tilanne... Onkohan ostanut muitakin juomia kuin tämän yhden...? jotain kannattaisi tehdä.

Vierailija
30/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ensimmäinen ajatus on lasu? En voi ymmärtää. Mikset keskustele näiden ihmisten kanssa, kuten joku jo aiemmin ehdotti. Hehän ovat perheenjäseniäsi.

Vierailija
31/31 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yleisin ns. hakumies ala-ikäisten alkoholille on omat vanhemmat ja isoveljet/siskot. Loppupeleissä hyvin harvoin tuntematon ostaa nuorille alkoholia. Sitten kun on näitä kuolemaan johtaneita kuten hankeen sammumista. No se on vain viinaa. Jos olisi jotain muuta niin ala-ikäiselle myyneen henkilöllisyys ihan varmasti selvitetään ja syyte tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi