Miten horoskooppien luonnekuvaukset osuu niin hyvin oikeaan?
Kun luen horoskooppien luonnekuvauksia ja mietin tuttuja, niin kaikki ovat tosi paljon juuri sellaisia kuin kuvauksissa sanotaan.
Miten ne analyysit on alunperin oikein tehty, kun niistä on saatu niin osuvia?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus teininä luin horoskoopit kieli poskessa ja oikein hurahdin niihin. Tilasin jopa itselleni syntymäkartan selityksineen (ihmettelijöille, se on sellainen syvempi astrologinen kuvaus ihmisestä hänen syntymähetkensä perusteella, siinä otetaan huomioon kaikkien planeettojen asento ja niiden väliset suhteet). Se vasta saikin uskomaan.
Sitten aikuisena olen kyynistynyt kuivaksi kakkaraksi enkä usko mihinkään, edes siihen jos sinä sanot minulle että taivas on sininen. Enkä usko niihin horoskooppeihinkaan.
Silti osaan arvata ihmisten horoskooppimerkit, joskus sen perusteella minkä tyyppinen ihminen on, joskus jopa naamasta tai kropasta. Ulkonäkö voi olla jotenkin tosi tyypillinen tietyillä tähtimerkeillä.
Yksi uusi tuttava arvuutteli porukkamme horoskooppeja ja sanoi minulle että susta näkee naamasta että olet rapu. Olen samaa mieltä. Olen "rapunaama".
Monessako tiedät ns. kerrasta oikean? Kuinka monta kertaa ajattelet ensimmäisenä, että vaikuttaa härältä, mutta sitten jonkin piirteen jälkeen vaihdatkin mielipiteeseesi oinaaseen? Ja miten tämä näkyy siinä, kuinka hyvä olet arvaamaan? Plus, miten vaikuttavat ne "hudit"?
Itse olen - omasta mielestäni - erittäin hyvä arvaamaan esimerkiksi dekkareiden syylliset. Ja usein tekijä onkin juuri ensimmäisenä aprikoimani henkilö. Tosin usein olen välissä ehtinyt myös vaihtaa mielipidettä, koska kuvaus ei sovi tekijään, ja sitten palata siihen myöhempien tuntomerkkien valossa - ymmärrät varmaan mihin tämä on menossa.
Ensivaikutelma on se mikä jää, ei koskaan vaihtele. Sanoisin että olen ollut oikeassa n.75% kerroista, eli en todellakaan joka ikinen kerta. Mutta 1/12 arvaukseksi ihan hyvä. Joskus yllätyn ihan tosissani kun kuulen jonkun ihmisen merkin eli ei päde kaikkiin ollenkaan.
Sanoinhan että olen kuiva kyyninen kakkara enkä usko horoskooppeihin, juuri siksi että olen analyyttinen ja sellaisen uran valinnut joka kuivattaa kaikki haihattelut jälkiinsä. Siksi en yleensä mainitse tätä horoskooppijuttua tai arvailujani, aina on joku joka "tietää" mitä en ole ottanut huomioon. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kiukkuinen, kuten kuka tahansa.
Arvatkaa ärsyttääkö olla "oikutteleva oinas" ja siten nähdä korostuneesti itsessä se, että sattuu joskus olemaan huonolla tuulella.
Oinaat ovat aina oikuttelevia.
t. Härkä
PS Me härät emme usko horoskooppeihin. Minä uskon sporalogiaan.
Härät ovat aina hankalia!
Mutta viis horoskoopeista, tuo sporalogia kuulostaa paremmalta. "Astrologian kaltainen keinotekoinen oppi, jonka mukaan ihmiskohtalot määräytyvät raitiovaunujen sijainnin mukaan." Onko ton keksijä oikeasti määrittäny ohjeita siihen, miten ratikoiden sijainneista voi tulkita omaa kohtaloaan? :DD
Tietenkin se vaikuttaa. Toki ilmeisesti paljon enemman kuin tahdet, jotka harvoin ovat tarkemmin ihmisten puheissa. Raitiovaunut ovat taynna ihmisia, Niita ohjaa ihminen, jolle toiset ovat antaneet oikeusia, jne. Toki raitiovaunun paikka vaikuttaa sinuun.
Hiukan tylsa vaitoskirjan aihe.
Ennemmin haluaisin lapseni vaittelevan aiheesta; Miten psykiatri vaikutti isaani x.x:aan 1900 luvun lopun ja 2000 luvun alun kulttuurissa... .
Onkohan tehty tutkimusta siitä, että ohjaako horoskooppimerkkeihin uskominen ihmisen käyttäytymistä?
Siis tyyliin, joku horoskooppeihin uskova on merkiltään kala ja kalat on tietynlaisia joten "kalamainen" käytös vahvistuu.
Seurustelin joskus horoskooppeihin uskovan naisen kanssa ja hän kyllä perusteli joskus käytöstään sillä että "no tämmösiä kauriit on", josta mielestäni ei ole enää pitkä matka tuohon että se uskomus määrittäisi jo käytöstäkin. Eli itseään toteuttava ennustus tavallaan siis.
En ole ikinä perehtynyt horoskooppeihin sen enempää kuin mitä tutut joskus ovat niistä jutelleet (tyyliin henkilö X on tyypillinen merkin Y edustaja, koska...).
Nyt luin nuo peukutuskyselyt läpi. Laitoin alapeukut vain kohtiin E, G ja H. Kaikista muista löytyi aika paljon jotain minuun sopivaa, vaikka mikään ei täysin kuvannut minua.
Vaikuttaa siltä, että aika yleisellä tasolla ne on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä perehtynyt horoskooppeihin sen enempää kuin mitä tutut joskus ovat niistä jutelleet (tyyliin henkilö X on tyypillinen merkin Y edustaja, koska...).
Nyt luin nuo peukutuskyselyt läpi. Laitoin alapeukut vain kohtiin E, G ja H. Kaikista muista löytyi aika paljon jotain minuun sopivaa, vaikka mikään ei täysin kuvannut minua.
Nyt kun vielä luin alapeukuttamani uudelleen tarkistaakseni, että muistin kirjaimet oikein, niin kyllä G:stä ja H:stakin löytyi jotain minuun sopivaa. Ainoastaan E ei sopinut yhtään.
Mitkä horoskooppimerkit nämä olivat?
Ihminen on kaavamaisia käyttäytymismalleja toistava olento, siksi ne toimivat. Astrologian avulla voi tulla tietoiseksi noista kaavoista, siinä sen suurin hyöty ihmiselle. Vaarana on ettei silti ymmärrä muuttaa itseään, sitä kun astrologia ei voi tehdä ihmisen puolesta.
Jos hyvin osuu johonkin merkkikuvaukseen ja se aiheuttaa ongelmia elämässä, katse tulisi suunnata oppositio- eli vastamerkkiin.
Terveisin astrologian harrastaja, merkkiä saatte arvailla vapaasti! Itseasiassa mielelläni kuulisin veikkauksen nousu, aurinko ja kuumerkistäni tämän viestin perusteella, kun täällä vauvafoorumilla noita ansiokkaasti arvailevia tuntuu kirjoittelevan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle B oli ainoa mitä en hyvällä tahdollakaan saanut itseeni sopimaan, mutta varmaan jos lukisin kyseisen merkin kuvauksia muualta niin löytyisi joku sopivakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun vielä luin alapeukuttamani uudelleen tarkistaakseni, että muistin kirjaimet oikein, niin kyllä G:stä ja H:stakin löytyi jotain minuun sopivaa. Ainoastaan E ei sopinut yhtään.
Mitkä horoskooppimerkit nämä olivat?
Kuvaukset on kopsattu tuolta, eli tuolta voi katsoa mikä oli mikäkin: https://www.is.fi/horoskooppi
(En viitsinyt antaa suoraa vastausta tässä, ettei peukutuskyselyjen tulokset vääristy, jos joku vastaisi niihin vasta luettuaan tämän.)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tehty tutkimusta siitä, että ohjaako horoskooppimerkkeihin uskominen ihmisen käyttäytymistä?
Siis tyyliin, joku horoskooppeihin uskova on merkiltään kala ja kalat on tietynlaisia joten "kalamainen" käytös vahvistuu.
Seurustelin joskus horoskooppeihin uskovan naisen kanssa ja hän kyllä perusteli joskus käytöstään sillä että "no tämmösiä kauriit on", josta mielestäni ei ole enää pitkä matka tuohon että se uskomus määrittäisi jo käytöstäkin. Eli itseään toteuttava ennustus tavallaan siis.
Oon itsekin miettinyt, että onko horoskooppimerkki tuollainen "itseään toteuttava ennuste". Kiinnostaisi tosiaan kyllä tietää miten horoskooppien vaikutusta ihmisiin on tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan oikein tullut toimeen kesällä syntyneiden kanssa. He pitävät minua piikikkäänä ja synkkänä, he taas ovat minusta pikkuisen liian pirtsakoita, ihme sangviinikkoja. Vaikuttavat iloisilta, mutta ovat harvoin hauskoja.
Toisten pimeässä ja kylmässä syntyneiden kanssa on helppo olla: vinoillaan vähän kaikelle, mutta osataan olla ottamatta liian tosissaan. Murr!
Olen huomannut saman, kesällä ja talvella syntyneet ihmiset ovat erilaisia. Molempiin mahtuu kuitenkin montaa eri horoskooppimerkkiä.
Olen oinas ja ainakin omalla kohdallani osuu lähes täydellisesti horoskooppi luonne. :D https://horoskooppi.org/horoskooppimerkit/oinas/
Mulle aika usein sanotaan että sä oot ilmetty jousimies tai tokana veikkauksena oinas. Käy järkeen kun olen vähän sellainen oman elämäni Aku Ankka. Mitään tulimerkkiä en kuitenkaan edusta ja astrologinen karttakin pursuilee lällymerkkejä kuten vaakaa ja kalaa.