3 lasta vielä 33-vuotiaana?
Siinähän se kysymys tulikin otsikossa eli vieläkö ehtii saada 3 lasta, jos on jo täyttänyt 33-vuotta? Jos on mahdollista, niin minkälainen onnenpotku se sitten olisi vai olisiko peräti ihan "tavallista"? Mitä tuo vaatisi tässä kohtaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Itse sain ensimmäisen lapseni 33v ja sen jälkeen vielä 3 lasta. Kuopus syntyi kun olin 39v. Aika rankkaa oli. Ensimmäisen ja toisen lapsen väli oli 1,8v toisen ja kolmannen 1,5v ja kolmannen ja neljännen väli 3v.
Siis oliko ero 1,8 vuotta vai 1v 8kk?
Itse olen ollut 33, 35 ja 39-vuotias lastemme syntyessä. Ensimmäisistä tehtiin pari vuotta, toinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta ja kolmatta tehtiin taas pari vuotta.
Minä en ehtisi, mielestäni lapset tulee tehdä alle 30 vuotiaana. Jos en olisi sitä ennen tehnyt lapsia, en olisi tehnyt ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut 33, 35 ja 39-vuotias lastemme syntyessä. Ensimmäisistä tehtiin pari vuotta, toinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta ja kolmatta tehtiin taas pari vuotta.
Tuliko pitkään yritetyt kuitenkin lopulta luomuna vai olitteko hoidoissa?
T. Toista lasta yli vuoden yrittänyt 37-v
Onnistuu helposti. Meillä on kolme lasta ja lapsi nro 2 syntyi kun oltiin 36 v ja lapsi nro 3 vuotta myöhemmin. Mies ei suostunut enää sen jälkeen saamaan lisää lapsia ja kävi ottamassa vasektomian.
Itse sain ensimmäisen lapsen 36-vuotiaana, toisen 38-vuotiaana ja kolmatta nyt mietin. Molemmat lapset ovat saaneet alkunsa ensiyrittämästä. Aiemmin en ole elämässäni ollut valmis lapsia "hankkimaan".
Kotona. Ensimmäinen ja toinen lapsi tulivat vielä niin lähellä toisiaan että äitiyspäiväraha maksettiin saman palkkatulon mukaan kummallekin.
Töihin menin kokopäiväisesti vasta kun kuopus oli aloittanut koulun. Ilta- ja viikonlopputöitä n 8 krt/kk jo vauva-ajasta asti.
t. nr 11